Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina 2500e nettotuloilla

Vierailija
18.03.2021 |

Mikä olisi järkevä asuntolainan määrä, jos tienaa 2500e/kk nettona, on ASP tili ja 45k säästöissä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tolla jo kohtuullista lainaa makselee.

Vierailija
2/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kokoinen laina kuin saat ja voit maksaa kuukausilyhennystä 20 vuoden laina-ajalla JA laittamalla vähintään saman verran sijoituksiin kuussa ja jää elämiseenkin riittävästä rahaa mukaanlukien harrastukset. Muuten velkaa on liikaa.

Vierailija
4/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asut. Lainaa ei myönnetä samaa vertaa pk-seudulle ja muuttotappiokunnan kirkonkylän ulkopuolella ränsistyvällr talolle

Vierailija
5/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko sinulla lapsia. Itse otin noilla tuloilla 100 000 euron lainan 20 vuoden maksuajalla. Ei ollut lapsia eikä säästöjä. Sillä summalla sain rivitalosta 3h+k+s, ja summa siis sisälsi myös pintaremppakulut ja uudet keittiökoneet.

Vierailija
6/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko sinulla lapsia. Itse otin noilla tuloilla 100 000 euron lainan 20 vuoden maksuajalla. Ei ollut lapsia eikä säästöjä. Sillä summalla sain rivitalosta 3h+k+s, ja summa siis sisälsi myös pintaremppakulut ja uudet keittiökoneet.

Öö, 100000e ei kyllä nykyään mitään kolmiota saa, jos ei asu jossain syrjäseudulla.

Vierailija
7/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, 100000e ei kyllä nykyään mitään kolmiota saa, jos ei asu jossain syrjäseudulla.

Kaikki ei asu helsingissä, vaikka itse ehkä asutkin.

Vierailija
8/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun toisessa suurehkossa kaupungissa, mutta ei täältäkään tuolla hinnalla saa kolmiota kuin todella levottomalta alueelta, isoja remontteja vaativista kohteista tai syrjäseudulta.

Vierailija
9/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun toisessa suurehkossa kaupungissa, mutta ei täältäkään tuolla hinnalla saa kolmiota kuin todella levottomalta alueelta, isoja remontteja vaativista kohteista tai syrjäseudulta.

Miksi sen ensiasunnon edes pitäisi olla kolmio. Aivan hyvin voi ostaa yksiön tai kaksion, riippuen tarjonnasta. asua siinä hetki, sitten myydä se tai laittaa vuokralle ja muuttaa parempaan/isompaan...

Tämä on minun 7. oma asunto.

Vierailija
10/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin samoilla spekseillä mulle tarjottiin 150te. Jäi asunto ostamatta, kun eihän sillä saa Helsingissä kuin miniyksiön.

Vierailija
11/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nettotulot parisataa pienemmät kuin ap:lla, säästöjä saman verran. Itse ajattelin, että 135 000 € alkaa olla minulle maksimi määrä lainaa, pankki olisi kyllä antanut enemmänkin.

Vierailija
12/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tervetuloa tänne pikkukuntaan, täältä kyllä irtoaa sadalla tonnilla jo ihan mukava rivarikolmio tai omakotitalo. Harvoin edes näkee tuota kalliimpia asuntoja myynnissä.

Vierailija
13/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuudet ovat vähintäänkin yhtä tärkeät kuin tulot. Ihan turhaa laskea tuloja ja takaisinmaksukykyä, ellei ole vakuuksia.

Vierailija
14/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuudet ovat vähintäänkin yhtä tärkeät kuin tulot. Ihan turhaa laskea tuloja ja takaisinmaksukykyä, ellei ole vakuuksia.

Asp-lainassa on valtion takaus ja 45000 säästöt riittää jo ihan mukavalle lainasummalle. Mitään muuta vakuutta ei tarvitse.

Vierailija
15/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm taisin juuri vakuuttua etten koskaan osta asuntoa. Ehkä ihan hyvä näin, ei me kaikki tarvita paineita saavuttaa sitä omistusasuntoa.

Vierailija
16/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 nettotuloista lainanhoitoon voi käyttää tässä korkotilanteessa sen max 500 €/kk, Eli lainan koko on maksimissaan 120 000 20 vuoden laina-ajalla.  Lisäksi se toinen 500 €/kk pitää laittaa sijoituksiin... Näin kaikkeen muuhun jää sitten 1500 € kk. Ja jos ottaa tasalyhennyslainan (ainoa järkevä) niin alkuun le lainan lyhennykset ovat vähän isommat. Näin elämiseen (ja yhtiövastikkeeseen) jää noin 1200. Siitä kun vähetää sen yhtiövastikkeen, arviolta esim 200-250 euroa, niin ruokaan ja muihin laskuihin jääkin enää 900, Ei siitä enää hirveästi huvitteluun jää varaa.

Vierailija
17/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, eikä LAINALLA maksetakaan koko asuntoa vaan olihan siinä 45 000 säästöjäkin.. Yhteensä siis 145 k€.

Vierailija
18/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienillä tuloilla en lähtisi hakemaan yhtään minkään kokoista lainaa, enkä kyllä suuremmillakaan tuloilla tilanteessa jossa asuntokupla on puhkeamaisillaan, korkojen nousupaine älytön ja jyrkkä talouden laskusuhdanne juuri alkamassa ennen täydellistä lamaa.

Parin vuoden sisällä asuntojen pakkohuutokaupat ovat tässä maassa uusi normi ja unelmien koteja menee vasaran alle järjettömiä määriä.

Vierailija
19/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika samat tulot ja säästöt. 150 000 olisi irronnut kevyesti Osuuspankista.

Vierailija
20/53 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 000 euroo irtoaa. JoS siis nettotulot 2500.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan