Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinulle tarkoittaa perhehelvetti?

Vierailija
18.03.2021 |

Tätä sanaa en oikein tajunnut ennenkuin itse sain omia lapsia. En voinut käsittää, miksi perheelliset olivat joskus niin ilottomia ja väsyneen oloisia. Ajattelin, että he ovat olleet sellaisia jo ennen lapsia.

Nyt tajuan. Liian vähäiset unet, väsymys. Ei enää pitkään nukkumista. Aamupalan syömistä rauhassa. Raivoavat lapset. Kiukuttelevat lapset. Asunnon sotkevat lapset. Väsynyt mies. Raivoava mies. Sotkevia mies. Seksiä vinkuva ja vänkyvä mies, kun itse olet umpiväsynyt. Seksin takia tappelu. Mököttäminen, mielenosoitus ja painostava tunnelma, kun pitäisi koko perheellä juuri tehdä jotain ”kivaa”. Lasten jatkuvat tarpeet. Miehen jatkuvat tarpeet.

Hitto olen aika täynnä välillä tätä koko touhua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin perhehelvetillä viitataan yleensä perheväkivaltaan, alkoholiongelmiin joissa muu perhe pelkää holistia jne.

Vierailija
22/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkuin kärjistäen: mies. Ylipäätään mies kaikissa muodoissaan.

Lasten kanssa kyllä pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa.

Vierailija
24/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän elin lapsuuden ja nuoruuden perhehelvetissä, osa omi tuollaista lievää paskaa ja sitten siihen päälle sitä hc tason paskaa.

Vierailija
25/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarkoitan perhehelvetillä juuri tuota mitä ap kuvaa. Lisänä vielä siihen se, että oma persoona liukenee jonnekin vuosien aikana ja yksi päivä vain heräät 30kg ylipainoisena, hikisenä persereikä kalsareissa elävänä, tissit polvissa roikkuvana muumina. Et muista mitään viimeisestä 7 vuodesta ja mietit saisitko jonkun kidnappaamaan sinut jotta voisit hävitä iäksi.

Ylipainosia on naiset vaihdevuodet ohitaneena.Ilman miestä ja asuvat yksin. Puhuvat kyllä masenusta,Hirveä EX mies. Hirvet aikuiset lapset. Juovat siten yksinään tupakoivat ymm. Jatkamatta elämää.Märehtien mennyt ja nauttien Kelan etuuksia.

Vierailija
26/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että 5 km päässä asuvan anopin luona pitää käydä koko perheen voimin vähintään joka toinen päivä, mutta omien vanhempieni luona, jotka asuvat 250 km päässä ei mitenkään voida käydä edes kerran kuukaudessa lapsien kanssa. Saati olla yön yli. Toisen mielipide on aina se oikea jne. jne.

Miksi et lähde yksin lasten kanssa vanhempiesi luo, jos puoliso ei halua lähteä?

Vierailija
27/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se meillä alkoi kun mentiin naimisiin, ekat itkupotkuraivarit tuli jo hääjuhlassa, siitä on vain pahentunut pahenemistaan, sitä ennen osasin tehdä asioita oikein ja puheissa ainakin sanoi rakastavansa minua, jos ei ois tuota lasta elätettävänä,niin olisin jo jättänyt.

Vierailija
28/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onkin TEIDÄN perhehelvetti.

Vierailija
29/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten pakko kokeilla vauvakuumeissaan sitä väkisin vääntää kakaroita jollekkin varmaankin ensimmäisenä heti vastaantulevalle mulkulle niin kärsi sitten mitä halusit ja nyt on myöhäistä valittaa kun on paskat housuissa. 

Koita se perhehelvettisi itse selvittää kun olet itse siihen hankkiutunut. Kukaan muu ei ole siihen syyllinen muu kuin sinä itse. 

Tämä maa on täynnä vanhempien töppäilyistä kärsiviä lapsia jotka sitten oireilevat mitä erilaisemmin tavoin kun ovat ihan hukassa. 

Ei normaalien vanhempien lapsilla ole mielenterveysongelmia muuta kuin näillä suhde sekoilijoilla jotka perustavat montaa eri perhettä ja ihme seka perheitä. 

Vierailija
30/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa ihan sekopäisten helvettiä joihinka tehdään lapsia kärsimään ja jatkamaan samaa perinnettä. 

Vierailija
31/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä olisi Sanna Marin ja isä olisi Antti Rinne.

Äiti vetäisi työttömänä jauhoja ja isä käteen.

Vierailija
32/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehelvetti viittaa käsittääkseni alkoholismiin, väkivaltaan, muihin päihteisiin, narsismiin jne.

Tavallinen perhe-elämä ei ole.

Vierailija
33/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellinen aloitus. Helvetti on sitä ettei saa syödä aamupalaa rauhassa? Oikeasti? Lapset on pieniä vain pienen hetken, sen jälkeen menee kavereillaan, ottaa itse aamupalaa jne. eli todellakin elämään palaa oma aika vähitellen kun lapset kasvaa. Lapset tuovat elämään myös valtavasti iloa ja merkitystä, rakkaudesta puhumattakaan. Tosi moni lapsiperhe-elämää pelkäävä/inhoava on jäänyt jotenkin sellaiseen kuvitelmaan, että se raskas pikkulapsiaika on jotenkin pysyvää ja koko elämän kestävää, vaikka kyse on muutamasta vuodesta ja ne pikkuiset lapset kaikessa vaativuudessaan on myös älyttömän ihania ja suloisia, eli kaiken sen vaivannäön ja väsymyksen arvoisia. 

Vierailija
34/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehelvetti on juurikin tuota ap:n kuvailemaa elämää. Periaatteessa kaikki hyvin, mutta kuitenkin perheen sisällä kaikki täysin vi@@rallaan.

Toiset osaa sen etukäteen miettiä ja pohtia - toisille se vaativuus vaan jotenkin tipahtaa yllättäen.

Vierestä lukuisia ap:n kaltaisia seuranneena, olen onnellinen 45v lapseton. Ja tämähän toisia harmittaa - mutta minä olen sijaisperhe juurikin teille väsyneille. Joten se siitä lapsivihasta jo etukäteen ;)

Vierailija
35/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella lapsellinen aloitus. Helvetti on sitä ettei saa syödä aamupalaa rauhassa? Oikeasti? Lapset on pieniä vain pienen hetken, sen jälkeen menee kavereillaan, ottaa itse aamupalaa jne. eli todellakin elämään palaa oma aika vähitellen kun lapset kasvaa. Lapset tuovat elämään myös valtavasti iloa ja merkitystä, rakkaudesta puhumattakaan. Tosi moni lapsiperhe-elämää pelkäävä/inhoava on jäänyt jotenkin sellaiseen kuvitelmaan, että se raskas pikkulapsiaika on jotenkin pysyvää ja koko elämän kestävää, vaikka kyse on muutamasta vuodesta ja ne pikkuiset lapset kaikessa vaativuudessaan on myös älyttömän ihania ja suloisia, eli kaiken sen vaivannäön ja väsymyksen arvoisia. 

Mä hoidin kouluiässä pikkuserkkuja aivan riittämiin. Jouduin holhoamaan itse itseäni äidin irtisanoutuessa mun ollessa 5 vanha. Vauvana olin vuoronperään tätien luona hoidossa. Adoptioon ei voitu antaa häpeän pelossa. Tiedän tarkalleen mitä mukuloiden hoito on senkin osalta ettei äitiä vaan kiinnostanut. Iskä oli aina töissä. En aio toistaa äitini virhettä.

Vierailija
36/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se perhehelvetti on niitä päihteitä, väkivaltaa, pahoinvointia.

Normilapsiperhe-elämä on sitten ihan muuten vain ihan karmeeta, mutta toisella tapaa.

Vierailija
37/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täytyy ihmetellä miksi hankitte perheen jos se on helvetti? Mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
38/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan hillitse sikiämistään.

Vierailija
39/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/50 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina täytyy ihmetellä miksi hankitte perheen jos se on helvetti? Mitä järkeä tuossa on?

Tiktokissa nuorisolle koitetaan myydä perhearvoja pullantuoksuisena unelmana. Nuori polvi on onneksi valveentuneempi. Boomeri mainostajille heitellään tulen katkuista palautetta.