Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abien perheenjäsenet; kuinka tarkassa karanteenissä elätte?

Vierailija
18.03.2021 |

Me ollaan nyt koko perhe yritetty suojata abia kaikin keinoin ja täytyy myöntää että odotan päivää että pääsisin taas kauppaan. Ei kun kävin postipisteeseen viemässä yhden kirjeen viime viikonloppuna.

Toivottavasti nyt pysytään kaikki terveinä seuraavat 15 päivää; olisi hirveää jos kirjoituksen siirtyisi vuodella eteenpäin. Mutta kai siitäkin selviää jos on pakko

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä ketjun valittajalla muumit laaksossa? Eihän ne abit sitä koronaa pelkää, vaan karanteenia. Jos sattuu selviämään, että on ollut samassa tilassa sairastuneen kanssa, niin kirjoitukset jää väliin. Siksi ei pidä nähdä ketään. 

Maksatko mulle palkan kotiin? Meidän koulussa pääsee kirjoittamaan, vaikka olisi karanteenissa. Kunhan on negatiivinen tulos.

Vierailija
142/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kysynyt, mitä se abi ajattelee, jos missaa kirjoitukset koronan takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä ketjun valittajalla muumit laaksossa? Eihän ne abit sitä koronaa pelkää, vaan karanteenia. Jos sattuu selviämään, että on ollut samassa tilassa sairastuneen kanssa, niin kirjoitukset jää väliin. Siksi ei pidä nähdä ketään. 

Maksatko mulle palkan kotiin? Meidän koulussa pääsee kirjoittamaan, vaikka olisi karanteenissa. Kunhan on negatiivinen tulos.

Ainakaan omassa lukiossa ei kuulemma ole ollut helppoa löytää karanteenitilan valvojiksi opettajia. Miksiköhän?

Vierailija
144/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan omassa lukiossa ei kuulemma ole ollut helppoa löytää karanteenitilan valvojiksi opettajia. Miksiköhän?

Koska valvojat ovat hysteerisiä?

Vierailija
145/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä myöhässä. Hyvä mieli kun abin kirjoitukset ovat vauhdissa.

Meillä on onni, että molemmat vanhemmat tekevät etätyötä ja abi on kuopus, joka asuu ainoana lapsena kotona. Karanteenista olemme pitäneet tiukasti kiinni kokonaisen kuukauden ajan. Otamme sen haasteena.

Toivottavasti kirjoitukset sujuvat hyvin vaikka lähestyvät siitepölyt ja pajunkissat alkavat kutittaa nenää allergian vuoksi.

Vierailija
146/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuori aloittaa nyt kirjoitukset. Molemmat aikuiset lomalla viikon ja ollaan nuoren ja hänen kirjoittavan kaverinsa kanssa viikko mökillä. Kaupassa ollaan kerran käyty maskien kanssa. Pyritään minimoimaan kontaktit, muttei ihan mökkihöperyttäisi kuitenkaan. Käydään hiihtämässä yms.

Koulusta suositeltu 10pv karanteenia ennen kirjoituksia.

Vierailija
147/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----

Toivottavasti kirjoitukset sujuvat hyvin vaikka lähestyvät siitepölyt ja pajunkissat alkavat kutittaa nenää allergian vuoksi.

Kyllä aivasteleva ja niiskuttava abi varmaan herättää huomiota! Vaikka syy olisikin allergia

Vierailija
148/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko siis itse valmis karanteenitilan valvojaksi?

Vierailija
149/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, että sitä pitäisi elää lukiopiltin ehdoilla?

Vierailija
150/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on jäänyt kirjoitukset väliin influenssan takia.

Vierailija
151/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Kirjoitukset on kuitenkin niin iso juttu.

Vierailija
152/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauden riistäjät, maanpettureiden kätyrit.

Vierailija
153/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLIKETJU

Vierailija
154/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan kanssa on niin, että potilaan kuoltua syyksi useimmin kirjataan jälkitauti tai perustaudin paheneminen. Kuinka moneen koronakuolemaan voisi päteä sama?

Vierailija
155/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Kirjoitukset on kuitenkin niin iso juttu.

tämähän meni helpoksi, soitat koululle ja ilmoittaudut valvojaksi

Vierailija
156/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä abi asui jo omillaan. Satunnaisesti tapasi kavereitaan, ei ole bilettäjä ja aluella oli hyvin vähän koronaa. Kirjoitti siis syksyllä. Hänen kanssaan keskusteltiin, että jos sairastuu (mihin tahansa mikä estää pääsyn kirjoituksiin), niin kirjoitukset olisivat jatkuneet nyt keväällä. Olemme ja hän myös käyttäytyneet järkevästi turvavälit huomioiden, käsidesiä ja maskia käyttäen (en katso maskista haittaakaan olevan), ilman hysterisointia koko koronan ajan. Emme liiku turhaan, mutta pakolliset kuviot hoidetaan emmekä voi olla etätöissä miehen kanssa. Toinen teini käy ja kävi syksylläkin koulua normaalisti. Abia nähtiin maltillisesti.

Pointti mulla on siis se, että mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa ja asiat pitää sitten vain ajatella uudelleen. Toki siirtymiset jne harmittaisivat, mutta emme missään tapauksessa maalanneet abille että se olisi maailman loppu hänen tulevaisuutensa kannalta. Hänellä on järki päässä itselläkin, eikä hölmöile. Nyt valmistautuu pääsykokeisiin jatko-opintoja ajatellen.

Vierailija
157/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoinen parin viikon karanteeni edessä myös ennen kevään pääsykokeita. Jälkikasvuni on nyt tyytyväisempi, kun koe tehdään paikanpäällä, jää kaksivaiheinen koe pois. Viime vuonna hän ei päässyt opiskelemaan suoraan todistusvalinnalla, eikä myöskään kakkosvaiheen jälkeen.

Käymme töissä normaalisti, kaupassa/ apteekissa tms. hiljaisena aikana, kuten tähänkin asti. Kyläilyt ovat tauolla karanteenin ajan. Muutenkin harvoin kyläillään, odotetaan kesää ja kärpäsiä, kun voidaan  olla pihalla. Maskit naamalla ihmisten ilmoilla.  Nuori tapaa korkeintaan yhtä kaveria kerrallaan.

Jos olisin töissä hoiva-alalla, olisin varmaan vielä tarkempi, etten toisi mahdollista tartuntaa kotiin. Olisko nuoreni karanteeniajan sitten jossain muualla kuin kotonamme? Kaikesta huolimatta henkilökunta levittää tartuntaa toisiinsa ainakin sairaaloissa tai hoivakodeissa.

Karanteenin takia siirrämme yhdet perhejuhlat kesäkuun puolelle. Silloinkin ne pidetään  ulkona pienessä perhepiirissä. Forecasta valitaan viikonloppu. :)

Vierailija
158/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi. Eräs tuttava on lähes hysteerinen abinsa kirjoitusten takia, ei voi nähdä ettei vain tulisi tartuntaa. Samaan aikaan kuitenkin voi käydä ravintolassa syömässä (ennen näitä kiristyksiä) ja pitää 10 hengen illanistujaisia.

Ehkä se vaarallinen olenkin vain minä (en käy kuin ruokakaupassa pari kertaa viikossa ja huolehdin turvaväleistä, desinfioin kädet sekä käytän maskia myös) eli pitänee vetää omat johtopäätökseni asiasta 😂

Vierailija
159/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet menettäneet kyllä täysin järkensä koronahysterioidessaan - täysin tunteella mennään. Niin kuin hypnoosissa olisivat, jonka purkaminen odottaisi vain sormien napsautusta jonkun hypnosisoimattoman toimesta.

Ainakin kolme seikkaa mahdollistaa tämän:

1.vahva usko auktoriteettiin

2.pelko omasta sairastumisesta vakavasti ja kuolema (vaikka mahdollisuus sille on lähes sama kuin loton päävoitto)

3.ryhmäkäyttäytyminen/ ryhmäpaine

Lisäys:

4. Oma äly. Olen lukenut kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia ja toiminut niiden pohjalta. Suomen päättäjien suositukset ja rajoitukset eivät ole toimintaani vaikuttanut.

Vierailija
160/171 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kyllä kaupassa 2 kertaaa viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi