Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abien perheenjäsenet; kuinka tarkassa karanteenissä elätte?

Vierailija
18.03.2021 |

Me ollaan nyt koko perhe yritetty suojata abia kaikin keinoin ja täytyy myöntää että odotan päivää että pääsisin taas kauppaan. Ei kun kävin postipisteeseen viemässä yhden kirjeen viime viikonloppuna.

Toivottavasti nyt pysytään kaikki terveinä seuraavat 15 päivää; olisi hirveää jos kirjoituksen siirtyisi vuodella eteenpäin. Mutta kai siitäkin selviää jos on pakko

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ole pahoillani puolestasi. Yritätte elää niin vähin kontaktein kuin mahdollista ja toiset täällä painavat menemään kuten ennenkin. Kyllähän tämä viittaa siihen, että ekan kirjoituskerran jälkeen tulee oireisia ja sitten puolet näistä on karanteenissa, eikä pääse enää kokeisiin.

Toivotaan, että kirjoitukset sujuvat kaikesta huolimatta hyvin.

Tätä kommenttia ei täysin ymmärrä, jos asuu seudulla, jossa Koronaa ei ole ollut kymmenien kilometrien säteellä. Kas kun eri kolkissa eri tilanne.

Vierailija
122/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin valvomassa kirjoituksia ja olen taas ensi ja sitä seuraavalla viikolla. Kyllä nuo kirjoitukset on hirveä koronalinko, kun porukka tunkeutuu samaan tilaan useaksi tunniksi. Abien maskinkäyttö on ihan lapsen kengissä, kertaakaan en nähnyt kenenkään vaihtavan maskia, vaikka syötiin ja juotiinkin välissä. Lisäksi osalla oli selvästi nuhaa tms. Kirjoitukset olisi pitänyt perua kokonaan, koska itsekään tuskin jäisin kotiin, jos aamulla olisi nuhaa ja testiä ei ehdittäisi ottamaan/tulosta saamaan ja poisjäännistä seuraisi vuoden viivästyminen valmistumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta olemme nyt abin kirjoitusten ajan todella varovaisia koronan suhteen. Toki olemme muutenkin. Abi on omaehtoisessa karanteenissa (ei käy missään) ja muu perhe hoitaa vain välttämättömät asiat. Espoossa asumme.

Itse kirjoitustilanteessa ei kait kaikki mennyt ihan suosituksien mukaisesti, vaikka lukio oli tietty parhaansa tehnyt. Kirjoittajia on paljon ja mukana salissa myös uusijat/korottajat...

Vierailija
124/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin valvomassa kirjoituksia ja olen taas ensi ja sitä seuraavalla viikolla. Kyllä nuo kirjoitukset on hirveä koronalinko, kun porukka tunkeutuu samaan tilaan useaksi tunniksi. Abien maskinkäyttö on ihan lapsen kengissä, kertaakaan en nähnyt kenenkään vaihtavan maskia, vaikka syötiin ja juotiinkin välissä. Lisäksi osalla oli selvästi nuhaa tms. Kirjoitukset olisi pitänyt perua kokonaan, koska itsekään tuskin jäisin kotiin, jos aamulla olisi nuhaa ja testiä ei ehdittäisi ottamaan/tulosta saamaan ja poisjäännistä seuraisi vuoden viivästyminen valmistumisesta.

Mun mielestä koko maskihomma on farssi kirjoituksissa. Ne otetaan kuitenkin pois syödessä ja juodessa. En siis tosiaankaan ole mikään maskifani, mutta kokeessa vaihdoin ja desinfioin kädet. Silti niillä tuskin on suurta merkitystä, kun välillä ollaan ilman.

Vierailija
125/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koko maskihomma on farssi kirjoituksissa. Ne otetaan kuitenkin pois syödessä ja juodessa. En siis tosiaankaan ole mikään maskifani, mutta kokeessa vaihdoin ja desinfioin kädet. Silti niillä tuskin on suurta merkitystä, kun välillä ollaan ilman.

Just näin, ja meidän valvojien ohjeistuksessakin oli, että maskiahan ei voi ketään pakottaa käyttämään. Kaikilla taisi kuitenkin olla. Itse luulen, ettei maskeilla ole mitään hyötyä tuolla, varsinkaan sillain käytettynä, mitä itse näin. Kukaan valvojistakaan ei maskia kertaakaan vaihtanut.

Edellinen

Vierailija
126/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä karanteenissa vaan ihan normaalisti eletään. Nytkin on lasten kavereita 4 kpl meillä kotona. Ei myöskään käytetä maskia missään ja ihan normaalisti liikutaan kaupoilla yms. Itä-Helsingissä asutaan ja eikä pelota koko korona yhtään.

No eihän sinua tietysti pelota. Eihän tässä ole siitä kyse. Jos sinun abijälkikasvusi vie koronan kirjoituksiin, kirjoitukset voi mennä mönkään pahimmiltaan n. 100 nuorelta. Jos hän on kirjoituksissa tartuttavana, pystyy hän pahimmillaan tartuttamaan koko salillisen nuoria + valvojat. Jos kyseessä on muunnosvirus, se tarttuu erittäin herkästi. Otatko vastuun siitä, jos joku tartunnan saaneista tai heidän tartuttamistaan henkilöistä saa vakavan koronan ja elinikäiset vauriot? Onko sinulla kykyä ajatella omaa napaasi pidemmälle?

Vierailija
127/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppä kukkii, siitepölyallergikot niiskuttaa jo.

Vierailija
128/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuori jääkiekkoilija taklattiin tajuttomaksi joitakin vuosia sitten juuri ennen kirjoituksia. Tuli aivovamma ja jääkiekkoura ja kirjoituksetkin jäivät loppuelämäksi tekemättä. Tuohon suhteutettuna ap:n paniikki kirjoitusten mahdollisesta siirtymisestä tuntuu lähinnä naurettavalta. 

Hohhoijaa, taas muistutus siitä millaisen porukan ansioista pääsee leviämään. Aika kunnioitettavaa että ap perheineen pyrkii mahdollistamaan oman abin mahdollisuudet normaaliin osallistumiseen ja heilla kerran on mahdollisuus siihen -paniikista en kyllä näe merkkiäkään.

Vierailija
129/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kaupassa käyn, mutta muutoin olen vain kotona, samoin kuin muut perheenjäsenet. Meidän abi tajusi vasta tällä viikolla kuinka tärkeää olla vapaaehtoisessa karanteenissa.

Eli kun koskettaa häntä itseään niin siinä vaiheessa tajusi ja tähän asti yhdentekevää. Aika yleinen ilmiö.

Oli kyllä osuva opetus niille abeille, jotka kotibileistä sairastuttuaan joutui jäämään kirjoituksista pois. Olisi kieltämättä aikuisemmallekin väliinpitämättömälle osalle väestöä hyvä opetus.

Vierailija
130/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kaupassa käyn, mutta muutoin olen vain kotona, samoin kuin muut perheenjäsenet. Meidän abi tajusi vasta tällä viikolla kuinka tärkeää olla vapaaehtoisessa karanteenissa.

Eli kun koskettaa häntä itseään niin siinä vaiheessa tajusi ja tähän asti yhdentekevää. Aika yleinen ilmiö.

Oli kyllä osuva opetus niille abeille, jotka kotibileistä sairastuttuaan joutui jäämään kirjoituksista pois. Olisi kieltämättä aikuisemmallekin väliinpitämättömälle osalle väestöä hyvä opetus.

Huoh. Ymmärrän, että kirjoitusten turvaamisen vuoksi olisi nyt hyvä olla kotona, mahdollisuuksien mukaan. Älytöntä tässä on tämä jatkuva syyllistäminen. Miksi maskilliset ei pidä turvavälejä? Ne on just niitä, jotka kaupoissa tunkee iholle. Maskit ei edes juurikaan auta, lue tutkimuksia ja seuraa uutisia. Suurinta älämölöä pitävät työttömät tai etätyössä olevat. Kiva teille! Suuri osa ei voi olla etätyössä. Olen nähnyt ja aion tasan nähdä edelleen muutamia ystäviäni. Jos he sairastuvat, he ovat ottaneet ihan itse tietoisen riskin. Jos korona pelottaa, voitte jäädä kotiin, tilatkaa ruoka kotiin, älkää poistuko minnekään, mutta antakaa nyt hyvänen aika etenkin nuorten nähdä pienissä määrin ystäviä.

Vierailija
131/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän abi sairastui syksyllä pikkusiskoltaan saamaan normiflunssaan ja joutui jättämään parin aineen yo-kokeen väliin. Nyt hän sitten ahkeroi viiden aineen yo-kokeet. On muuten ollut karanteenissa!

Vierailija
132/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Ymmärrän, että kirjoitusten turvaamisen vuoksi olisi nyt hyvä olla kotona, mahdollisuuksien mukaan. Älytöntä tässä on tämä jatkuva syyllistäminen. Miksi maskilliset ei pidä turvavälejä? Ne on just niitä, jotka kaupoissa tunkee iholle. Maskit ei edes juurikaan auta, lue tutkimuksia ja seuraa uutisia. Suurinta älämölöä pitävät työttömät tai etätyössä olevat. Kiva teille! Suuri osa ei voi olla etätyössä. Olen nähnyt ja aion tasan nähdä edelleen muutamia ystäviäni. Jos he sairastuvat, he ovat ottaneet ihan itse tietoisen riskin. Jos korona pelottaa, voitte jäädä kotiin, tilatkaa ruoka kotiin, älkää poistuko minnekään, mutta antakaa nyt hyvänen aika etenkin nuorten nähdä pienissä määrin ystäviä.

Yleistyksen ja kärjistämisen määrästä päätellen luetunymmärtämisessä suuria haasteita. Voihan se "pienessä määrin" ystävien näkeminen jollakin tarkoittaa kokoontumista isolla porukalla bileisiin. Tasan ei mene ymmärryksen ja toisten huomiointikyvynkään lahjat. 

Vierailija
133/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan sairaana koronassa sekä minä että abi. Unohdin koko omaehtoisen karanteenin kun ei juuri tavata ketään muutenkaan. Ei siihen tarvittu kuin yhden kaverin tapaaminen niin saatiin tartunta. Kirjoitukset sitten ensi syksynä, ei onneksi ole meille kummallekaan ylitsepääsemätön ongelma. Jännätään nyt selvitäänkö melko lievillä oireilla, mitä tähän asti on ollut vai vieläkö kääntyy huonompaan.

Vierailija
134/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistyksen ja kärjistämisen määrästä päätellen luetunymmärtämisessä suuria haasteita. Voihan se "pienessä määrin" ystävien näkeminen jollakin tarkoittaa kokoontumista isolla porukalla bileisiin. Tasan ei mene ymmärryksen ja toisten huomiointikyvynkään lahjat. 

Lukutaidon koe suoritettu tällä viikolla, kivasti meni! Sen sijaan sinun kannattaisi tehdä hieman täsmentävämpiä kommentteja. Tarkoitatko välinpitämättömillä maskittomia? (miksi tauti leviää, vaikka maskit?) Tarkoitatko niitä, jotka käyvät töissä ja näkevät kavereita? Vaiko pelkästään niitä, jotka bilettävät?

Vierailija
135/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sairas kommentti.

Vierailija
136/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin, että abi ollut karanteenissa, mutta me muut olemme eläneet normaalisti. Tämä siis tarkoittaa sitä, miten normaalisti elämme korona-aikana. Ei tässä ole missään juhlissa tai matkoilla käyty yli vuoteen. Mutta täällä meidän kaupungissa ei ole ollut viikkoihin yhtään tartuntaa. On aivan eri asia, miten toimii etelä-Suomessa tai itä-Suomessa.

Vierailija
137/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomalla koko perhe näki sukulaisia mutta muuten menty normaalisti etätöissä ja muut lapset kouluissaan. Abilla pari kaveria opiskelupiirissään niin ei ihan yksin tarvi pakertaa ja eristäytyä. Ei olla varsinaisesti epidemia alueella.

Vierailija
138/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä karanteenissa vaan ihan normaalisti eletään. Nytkin on lasten kavereita 4 kpl meillä kotona. Ei myöskään käytetä maskia missään ja ihan normaalisti liikutaan kaupoilla yms. Itä-Helsingissä asutaan ja eikä pelota koko korona yhtään.

Niin... Tässä hommassa onkin kyse vain siitä, pelottaako korona.

#älyjasenpuute

#omanapa

Vierailija
139/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän abi sairastui syksyllä pikkusiskoltaan saamaan normiflunssaan ja joutui jättämään parin aineen yo-kokeen väliin. Nyt hän sitten ahkeroi viiden aineen yo-kokeet. On muuten ollut karanteenissa!

Tsemppiä sinne kovasti, iso urakka.👍

Vierailija
140/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä ketjun valittajalla muumit laaksossa? Eihän ne abit sitä koronaa pelkää, vaan karanteenia. Jos sattuu selviämään, että on ollut samassa tilassa sairastuneen kanssa, niin kirjoitukset jää väliin. Siksi ei pidä nähdä ketään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi