Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abien perheenjäsenet; kuinka tarkassa karanteenissä elätte?

Vierailija
18.03.2021 |

Me ollaan nyt koko perhe yritetty suojata abia kaikin keinoin ja täytyy myöntää että odotan päivää että pääsisin taas kauppaan. Ei kun kävin postipisteeseen viemässä yhden kirjeen viime viikonloppuna.

Toivottavasti nyt pysytään kaikki terveinä seuraavat 15 päivää; olisi hirveää jos kirjoituksen siirtyisi vuodella eteenpäin. Mutta kai siitäkin selviää jos on pakko

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet menettäneet kyllä täysin järkensä koronahysterioidessaan - täysin tunteella mennään. Niin kuin hypnoosissa olisivat, jonka purkaminen odottaisi vain sormien napsautusta jonkun hypnosisoimattoman toimesta.

Tämä tarjoaa hyvin mielenkiintoisen tutkimuskohteen vuosikymmenten kuluttua yhteiskuntatieteilijöille, sekä psykologeille - esim. kuinka ihmiset käyttäytyvät laumana. Kaiketi kuin lampaat loppujen lopuksi. Mää mää, böööö, bäää!!

Vierailija
102/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä lampaat vielä kehtaavatkin väittää, että he päättelivät omin avuin, että korona on paha sairaus, joka vaatii yhteiskuntien sulkemisen ja jokaisen rokottamisen. P a s k a n m a r j at - täysin tunteiden voimalla luotu oma hysteerinen näkemys koronasta, jonka muodostamiseen ei ole käytetty ensimmäistäkään harmaata aivosolua!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se juuri kuvasta kauhean hyvin koronapanikoijien järjenjuoksua, suuremman massan järkeä, mitä tapahtui vuosi sitten, kun vessapaperi hamstrattiin loppuun yhdessä päivässä :D Massat matkivat toistensa käytöstä ja menivät ostamaan vessapaperin loppuun :(

Vierailija
104/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan missään karanteenissa. Eilenkin kirjoitusten jälkeen abi lähti kavereineen shoppailemaan ym mukavaa. Itsekin on käytävä töissä. Ja abi on nyt viikonlopun töissä.

Vierailija
105/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta ap, meillä oli abi vimekeväänä-ja syksynä ja kyllä elimme hyvin hissukseen. Olisi ollut karmeata, jos kirjoitukset olisivat viivästyneet ja sitä myöten kaikki muukin.

Nyt kys abi on armeijassa ja tänään laittaa hakemuksen yliopistoon, se alkaa sitten elokuussa😍

Vierailija
106/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet menettäneet kyllä täysin järkensä koronahysterioidessaan - täysin tunteella mennään. Niin kuin hypnoosissa olisivat, jonka purkaminen odottaisi vain sormien napsautusta jonkun hypnosisoimattoman toimesta.

Tämä tarjoaa hyvin mielenkiintoisen tutkimuskohteen vuosikymmenten kuluttua yhteiskuntatieteilijöille, sekä psykologeille - esim. kuinka ihmiset käyttäytyvät laumana. Kaiketi kuin lampaat loppujen lopuksi. Mää mää, böööö, bäää!!

Juuri näin. Onneksi materiaalia salaliittoteorioista ja denialismista on somen ansiosta runsaasti tarjolla.

Vierailija
107/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, että veljeni lapsi päätti siirtää kirjoituksia syksyyn, koska isänsä kuuluu vakavaan riskiryhmään.

Vierailija
108/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Helsingissä. Abi lopetti työt syksyllä. Paitsi joululomalla oli töissä.

Me siirryttiin kauppakassin palveluihin jo vuosi sitten.

Todellakin otetaan korona tosissaan.

Asutaan Helsingissä

Vierailija
109/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kaupassa käyn, mutta muutoin olen vain kotona, samoin kuin muut perheenjäsenet. Meidän abi tajusi vasta tällä viikolla kuinka tärkeää olla vapaaehtoisessa karanteenissa.

Eli kun koskettaa häntä itseään niin siinä vaiheessa tajusi ja tähän asti yhdentekevää. Aika yleinen ilmiö.

Juuri näin se menee.. kaikenlaiset suunsoittajatkin hiljenevät viimeistään sitten kun itse tai joku läheinen joutuu teho-osastolle hengityskoneeseen.

Vierailija
110/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että nämä abit ja perheet jotka ei rajoita menemisiään yhtään, on niitä samoja jotka itkee iltapäivälehdille, että miksi koulu ja yhteiskunta ei tee erityisjärjestelyjä karanteeniin joutuneille.

Vierailija
111/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuori jääkiekkoilija taklattiin tajuttomaksi joitakin vuosia sitten juuri ennen kirjoituksia. Tuli aivovamma ja jääkiekkoura ja kirjoituksetkin jäivät loppuelämäksi tekemättä. Tuohon suhteutettuna ap:n paniikki kirjoitusten mahdollisesta siirtymisestä tuntuu lähinnä naurettavalta. 

Tuo onkin asia, johon ei voi ennakolta mitenkään varautua, joten ei ihan verrannollinen asia. Koronaa voi ainakin yrittää ennalta ehkäistä omalla käytöksellään. 

Ja vastauksena aiheeseen, meillä ABI on ollut lähes kok ajan kotona. Keran näki ystäväänsä opiskelun merkeissä. Muu perhe myös välttänyt turhia kontakteja. kaupassa ollaan käyty.

Vierailija
112/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Espoossa ja abi on ollut lukion ohjeistusten mukaisesti omaehtoisessa karanteenissa. On edelleen. Me muut elämme normaalia korona-arkea, kuopuksen kyläilyjä on rajoitettu. Käyn lähitöissä 2 pv/vk ja sieltä voisin tuoda koronan meille. Mies on 100% etätöissä ja kuopus etäkoulussa. Ruokaostot ollaan tilattu kotiovelle jo vuoden.

Tästäkin ketjusta näkee, miten alueelliset erot vaikuttavat abeihin eriarvoistavasti. Nämä etäkoulua jo pitkään käyneet abit hakevat samoihin yliopistoihin perustasolla asuvien kanssa.

Vierailija
113/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että esimerkiksi Helsingissä ollaan varovaisia, mutta olen itse abi (nelikymppinen jo) ja elän normaalisti. Töissä on pakko käydä. Sinänsä aika huvittavaa, että vaikka elelemme ns. normaalisti niin kaikista suurimman riskin koronalle otan kirjoituksissa. Samassa tilassa varmaan 60 kirjoittajaa.

Vierailija
114/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että esimerkiksi Helsingissä ollaan varovaisia, mutta olen itse abi (nelikymppinen jo) ja elän normaalisti. Töissä on pakko käydä. Sinänsä aika huvittavaa, että vaikka elelemme ns. normaalisti niin kaikista suurimman riskin koronalle otan kirjoituksissa. Samassa tilassa varmaan 60 kirjoittajaa.

Olin valvomassa kirjoituksia tilassa, jossa oli noin 80-90 kirjoittajaa. Että tosiaan se suurin riski on itse kirjoitustilanne. Kun sinne tulevat paitsi lukiolaiset, niin armeijasta tulevat korottavat tai jo vuosia sitten kirjoittaneet uusijat.

Vierailija
115/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullu mitään tuommosia ajateltua. Ihan vapaana on abi ollu, sisäsiistikin on.

Vierailija
116/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme Espoossa ja abi on ollut lukion ohjeistusten mukaisesti omaehtoisessa karanteenissa. On edelleen. Me muut elämme normaalia korona-arkea, kuopuksen kyläilyjä on rajoitettu. Käyn lähitöissä 2 pv/vk ja sieltä voisin tuoda koronan meille. Mies on 100% etätöissä ja kuopus etäkoulussa. Ruokaostot ollaan tilattu kotiovelle jo vuoden.

Tästäkin ketjusta näkee, miten alueelliset erot vaikuttavat abeihin eriarvoistavasti. Nämä etäkoulua jo pitkään käyneet abit hakevat samoihin yliopistoihin perustasolla asuvien kanssa.

Elämä on. Eritasa-arvoista.

Vierailija
117/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin valvomassa kirjoituksia tilassa, jossa oli noin 80-90 kirjoittajaa. Että tosiaan se suurin riski on itse kirjoitustilanne. Kun sinne tulevat paitsi lukiolaiset, niin armeijasta tulevat korottavat tai jo vuosia sitten kirjoittaneet uusijat.

Ja entäs ne valvojat?

Kaikki samassa ilmastoinnissa 3-6 tuntia. Siinä bakteeri kieppuu vinhasti ilmassa.

Vierailija
118/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä abi on pysynyt tiukasti kotona koko lukuloman ajan. Minä ja yläasteella oleva nuori olemme evakossa ystävän luona kirjoitusten ajan ettemme vie turhia pöpöjä kotiin. Huolehdin jääkaapin täytön viemällä ruokaostokset tulevalle ylioppilaalle ulko-ovelle. Järjestely sopii koko perheelle. Kuitenkin kyse lyhyestä ajasta. Se miten kirjoitukset menee on abin asia, itse ainakin olen mahdollistanut hänen terveenäpysymisen niin hyvin kuin se on mahdollista. Jokainen perhe tekee ja toimii tavallaan.

Vierailija
119/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eletä karanteenissa vaan ihan normaalisti eletään. Nytkin on lasten kavereita 4 kpl meillä kotona. Ei myöskään käytetä maskia missään ja ihan normaalisti liikutaan kaupoilla yms. Itä-Helsingissä asutaan ja eikä pelota koko korona yhtään.

Vierailija
120/171 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ole pahoillani puolestasi. Yritätte elää niin vähin kontaktein kuin mahdollista ja toiset täällä painavat menemään kuten ennenkin. Kyllähän tämä viittaa siihen, että ekan kirjoituskerran jälkeen tulee oireisia ja sitten puolet näistä on karanteenissa, eikä pääse enää kokeisiin.

Toivotaan, että kirjoitukset sujuvat kaikesta huolimatta hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä