Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En maksanut ostoksia itsepalvelukassalla vaan menin maksamatta läpi.

Vierailija
18.03.2021 |

Alkaakohan dementia vaivaamaan? Ei siis ollut tarkoitus varastaa mutta epähuomiossa varastin kassillisen sapuskaa.

Käytän aina itsepalvelukassaa ja niin nytkin. Käytin ostokset sen viivakoodin lukijan läpi niin kuin useasti ennenkin. Jostain syystä olin niin väsynyt ja ajatuksissa että en sitten maksanut ostoksia ollenkaan vaan sulloin ostokset kassiin ja poistuin. Vasta tänään kun rupesin tarkistamaan kuitteja niin tajusin että että olin jättänyt maksamatta. Ei ollut tililtäkään mennyt ahaa eli totta se on.

Hävettää enkä taida enää uskaltaa käydä siinä kaupassa enää koskaan. Miten sitä voikin olla noin huolimaton? Sitten kun siinä itsepalvelukassojen luona on vielä aina myyjä katsomassa niin miten hänkään ei huomannut? Olisi se hävettänyt jos vaikka vartija olisi lähtenyt perään ja syyttänyt varkaaksi.

Kaikkea sitä voi sattua ja koskaan aikaisemmin en ole mitään varastanut.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne välttämättä huomanneet missään vaiheessa, mutta tosiaan saattoivat huomatakin, itse en uskaltaisi mennä sinne päinkään viikkoihin.

Vierailija
22/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2021 ja nyt on siis tullut poliisilta kirje. Ei ole uskottava tarina. Valehtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValoPallo kirjoitti:

En tienny, et toi on ees mahdollista! Oon kerran työntänyt vahingossa voipaketin taskuuni kaupassa. Mukana oli molemmat lapset ja ilmeisesti olin työntänyt paketin taskuun kun yritin estää poikaani putoamasta ostoskärryistä. Huomasin vasta pihalla kun työnsin käden takintaskuun kaivamaan avaimia ja osuin voipakettiin. Hävetti kauheasti.

Ei mitään hävettävää, helvetti ei odota sinua tuonpuoleisessa. Oikeastaan kun ajettelee laajemmin maailmanhistoriallisesti, niin sillä ei ole paskankaan merkitystä mihinkään suuntaan vaikka meidät on niin kuuliaisiksi opetettu.

Vierailija
24/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin aina että olenkohan muistanut skannata kaikki tuotteet. Joskus olen pistänyt vaan suoraan kassiin skannaamatta mutta olen sen tajunnut onneksi hetken päästä. Olisi niin noloa jos uusintaskannauksessa olisi joku tuote jota ei skannattu.

Olen myös vahingossa varastanut vaippapaketin ja vessapaperia. Laittanut ne vaunujen alakoriin kun ollut vaan kori ja sinne sitten unohtunut.

Kerran on myös lapseni varastanut yhdet housut stocmannilta. Minulla oli tuplarattaat ja toisella puolella vauva ja toisella taapero. Taapero oli ilmeisesti tarttunut housuihin kiinni ja vetänyt ne mukaansa. Löysin ne kotimatkalla kun oltiin jo bussissa. Ei varmasti olisi vartija uskonut jos olisi kiinni jääty kun housut oli sattumalta vielä samaa kokoa jota taapero käytti!

No olen myös poistunut kaupasta muutamaankin kertaan ilman ostoksiani maksettuani ostokset ensin. Kotiin asti olen kerran ehtinyt. Muina kertoina myyjä huutanut perään. Eli varmaan aika yleistä kuitenkin että joskus jotakin unohtuu asiakkailta.

Vierailija
25/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä aikuisilla myös välillä väsyttää.

Vierailija
26/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa nykyään käydä kaupoissa kun joka paikassa on kamera. Minä olen hidas päättämään ja saatan kiertää kaupoissa mikä tosin ei ole itsellenikään mukavaa.. En vain pääse siitä tunteesta kun tiedän että joku kyttää ja pitäisi nopeasti valita se oikea minulle sopiva shampoo. Ja pelottaahan se että tyhmyyttäni töpeksin joskus tuolla tavalla maksamatta ja saan koko armeijan niskaan. Liian stressaavaa nykyään. Olisi ihanaa kun olisi pieni lähikauppa, mukava myyjä ja rehelliset asiakkaat. Nyt on kauppa vastaan asiakkaat, kuka huijaa eniten. Silti pidetään yllä sitä tekopirteää asennetta että on kiva käydä kaupassa.

Vierailija
27/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on valetta, ei itsepalvelukassoilta pääse ulos ilman kuitin näyttämistä viivakoodilukijaan.

Vierailija
28/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään rikostahan tuossa ei ole tapahtunut, koska ei ole olemassa tuottamuksellista varkautta; varkaus edellyttää tahallisuutta. Sinun pitää kuitenkin maksaa tuotteet. Eli ota yhteys kauppaan ja kysy, miten voit maksaa velkasi. Ei tästä tarvitse sen suurempaa ongelmaa tehdä.

Vierailija
29/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vuodelta 2021 ...

Ai hitto niinpä onkin

Vierailija
30/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea varas kirjoitti:

Poliisilta tuli kirjekuori, kauppa oli tehnyt rikosilmoituksen näpistyksestä. Säikähdin että mikä ihme juttu. Kuulemma olin lukenut ostokset koneelle mutta en ollut maksanut. S-Market vaati rangaistusta. Kelasin kalenteria ja WhatsAppia kyseiselle päivälle, että saisin jonkun mielikuvan, miten olen voinut noin tehdä. Tuona päivänä olin saanut soiton, että äitini oli joutunut sairaalaan molemminpuolisten keuhkoveritulppien takia. Pelkäsin hänen kuolevan. Valmistelin myös seuraavan viikon työmatkaa ja lapsenvahtia matkan ajaksi. Mietin että saanko peruttua matkan, jos äitini voi vaikka kuolla ja lapseni tarvitsee äitiään, jos rakas mummi kuolee. Samoina aikoina myös työkuorma oli yli normaalin mitoituksen, kun tiimissä oli äitiysvapaa yhdellä.

Tajuan kyllä, että olen ollut poissa tolaltani ja tuo on siksi varmasti tapahtunut.

Nyt vaan itkettää että tämä maa on niin armoton. Onko tuollainen parinkymmenen euron virhe niin paha, että rikosilmoitus on pitänyt tehdä. Olen asioinut tuossa kaupassa vuosikausia ja kassat kyllä tuntevat minut. Iloisesti on vaihdettu kuulumisia. Tuon jälkeenkin, koska en tiennyt heiltä varastaneeni. Nimeni oli heillä tiedossa, kun oli autoni rekkari näkynyt valvontakamerassa. En kyllä enää käytä itsepalvelukassoja, kun kerran olen tällainen zombie.

Kyylääkö kaupat jo parkkipaikkojakin valvontakameroilla? Onko noita kirottuja kameroita kohta aivan joka paikassa ihan vain varmuuden vuoksi?!

Vierailija
31/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö huomaa, että aloitus on vuodelta 2021. Siis täyttä valetta. Poliisi ei laita kirjettä kahden vuoden.päästä.

Vierailija
32/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on valetta, ei itsepalvelukassoilta pääse ulos ilman kuitin näyttämistä viivakoodilukijaan.

No meillä ainakin oli tullut lähikauppaan tämä kuittisysteemi vasta ihan muutama päivä sitten. Menin eilen töiden jälkeen väsyneenä kauppaan, maksoin ostokset itsepalvelukassalla ja nakkasin kuitin vanhasta tottumuksesta roskiin. Ja jäin hämilläni tuijottamaan parin askeleen jälkeen sitä uutta kuitinlukulaitetta ja porttia. Ikinä ennen nähnytkään moista. :D

Vierailija
33/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kuittia roskiin. Miten todistat maksaneesi??

Vierailija
34/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea varas kirjoitti:

Poliisilta tuli kirjekuori, kauppa oli tehnyt rikosilmoituksen näpistyksestä. Säikähdin että mikä ihme juttu. Kuulemma olin lukenut ostokset koneelle mutta en ollut maksanut. S-Market vaati rangaistusta. Kelasin kalenteria ja WhatsAppia kyseiselle päivälle, että saisin jonkun mielikuvan, miten olen voinut noin tehdä. Tuona päivänä olin saanut soiton, että äitini oli joutunut sairaalaan molemminpuolisten keuhkoveritulppien takia. Pelkäsin hänen kuolevan. Valmistelin myös seuraavan viikon työmatkaa ja lapsenvahtia matkan ajaksi. Mietin että saanko peruttua matkan, jos äitini voi vaikka kuolla ja lapseni tarvitsee äitiään, jos rakas mummi kuolee. Samoina aikoina myös työkuorma oli yli normaalin mitoituksen, kun tiimissä oli äitiysvapaa yhdellä.

Tajuan kyllä, että olen ollut poissa tolaltani ja tuo on siksi varmasti tapahtunut.

Nyt vaan itkettää että tämä maa on niin armoton. Onko tuollainen parinkymmenen euron virhe niin paha, että rikosilmoitus on pitänyt tehdä. Olen asioinut tuossa kaupassa vuosikausia ja kassat kyllä tuntevat minut. Iloisesti on vaihdettu kuulumisia. Tuon jälkeenkin, koska en tiennyt heiltä varastaneeni. Nimeni oli heillä tiedossa, kun oli autoni rekkari näkynyt valvontakamerassa. En kyllä enää käytä itsepalvelukassoja, kun kerran olen tällainen zombie.

Kyylääkö kaupat jo parkkipaikkojakin valvontakameroilla? Onko noita kirottuja kameroita kohta aivan joka paikassa ihan vain varmuuden vuoksi?!

Ap valehtelet selittelet liikaa. Tiedoksi kaikille, että myös parkkihallia ja parkkipaikkoja valvotaan kameravalvonnalla.

Vierailija
35/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea varas kirjoitti:

Ap valehtelet selittelet liikaa. Tiedoksi kaikille, että myös parkkihallia ja parkkipaikkoja valvotaan kameravalvonnalla.

Joka on laitonta .

Vierailija
36/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan me vartijalle soitetaan vastaavissa tapauksissa ja itsellänikin on hyvä ihmismuisti tällaisissa, myös niiden kohdalla jotka ovat tehneet vilppiä itsepalvelussa. :)

Vierailija
37/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea varas kirjoitti:

Joka on laitonta .

Kauppojen kameravalvonta on täysin luvallista.

Kuka on noin tietämätön.

Vierailija
38/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ostokset skannataan tarkistuksen vuoksi. Itsellä kerran syttyi punainen valo ja tarkastettiin. Lidlissä oli maksetuille tuotteille vaaka, meniköhän joku kama sen sivuun?

Vierailija
39/64 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi muutama ostoskärryt pohjalle (pipojen ja hanskojen alle). Menin infopisteelle ja kerroin tapahtuneesta ja kysyin voinko maksaa siihen. Kiittelivät rehellisyydestä ja ottivat maksun. Eli hoitui helposti, kun oli itse rehellinen.

Vierailija
40/64 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka epäilet poliisin kirjettä valheeksi sillä perusteella, että siitä on kerrottu vuonna 2023, vaikka ap'n kokemus on vuodelta 2021 (tai siitä on kerrottu vuonna 2021): harmi että et oikein ymmärrä lukemaasi ja et ymmärrä sitäkään, että samantyyppisen otsikon voi useampi ihminen kirjoittaa omista samantyyppisistä kokemuksistaan. Koitan selittää sinulle yksinkertaisesti, että poliisin kirje ei tullut ap'lle vaan toiselle ihmiselle.

Samaan aikaan kun vaikkapa lapseen kohdistuva väkivaltatapaus jätetään käsittelemättä S-ryhmä saa poliisilta palvelua typerän virheen setvimiseen, vaikka tutut kaupan kassat olisivat voineet seuraavalla käynnillä sanoa, että hei, jäikö sinulta viimeksi ostokset maksamatta. Mutta ei - vaan tehdään rikosilmoitus ja laitetaan poliisin resurssit käyttöön. Jotain kyllä haiskahtaa tällaisessa verorahojen käytössä. Kysymys siis todellakin oli poikkeuksellisessa stressitilanteessa tapahtuneesta virheestä, joka aiheutui siitä, että on poissa tolaltaan kuultuaan jotain mieltä järkyttävää. Tietenkin joku lämminhenkinen, uhanalainen perus-alkuperäis-kansalainen tuulipuvun pusakka kahisten uhoaa, että mitäs rakastat äitiäsi, luuseri, oma vika että olet streessaantunut kun viitsit käydä töissä, luuseri. On kyllä jotain vikaa polissin resurssien kohdistamisessa ja on kyllä jotain vikaa kaupan tavassa käsitellä asioita. Luoja paratkoon, miten usein on kaupan tuote kodissa todettu pilaantuneeksi ja niistä ei ole nostettu elämää.

Ja trollit, mitä jos menisitte vaikka suomi 24'lle levittämään vihaanne ja jättäisitte vauva.fi'n normaaleille ihmisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän