Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi änkeätte bussiin Miksi ette mene pyörällä tai kävellen?

Vierailija
18.03.2021 |

Kertokaa? Miksi ajattelette vaan omaa napaa?
Nyt on tärkeä ajatella muitakin. Varaatte aikaa että kerkiitte töihin kävellen tai pyöräillen. Onhan se vähän epämukavaa mutta nyt ei saa olla itsekäs ja miettiä mukavuutta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näppärää kävellä 18km töihin.

So? Lähdet kävelemään pari tuntia ennen työaikaa.

Yes, lähdet klo 6 patikoimaan, niin olet jo 8 töissä ja sitten klo 16 kotia kohden ja olet jo klo 18.00 kotona. Pikkujuttu, ai niin kuka hakee ne lapset. Nooo, kävellen tietty hoitopaikalle klo.... öööö meni jo kiinni.

So, autoista pitää luopua joen sinäkin saat tottua jatkossa kävelemään. Minäkin kävelen 4h päivässä joka päivä että pääsen työpajalle. Se 9e/pv ei riitä bussilippuihin.

Vierailija
22/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mun miehen työmatka on 40 kilsaa suuntaansa. Aika aikaisin pitäisi lähteä kävelemään jos haluaa ajoissa ehtiä töihin. Tuo on sen verran pitkä matka että sen fillarointi kysyy myös kuntoa, onnistuisi varmaan häneltä mutta ei todellakaan kaikilta. Kannattaa huomioida myös se että on talvi, eli fillarointiolosuhteet eivät ole ihan optimaaliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mun miehen työmatka on 40 kilsaa suuntaansa. Aika aikaisin pitäisi lähteä kävelemään jos haluaa ajoissa ehtiä töihin. Tuo on sen verran pitkä matka että sen fillarointi kysyy myös kuntoa, onnistuisi varmaan häneltä mutta ei todellakaan kaikilta. Kannattaa huomioida myös se että on talvi, eli fillarointiolosuhteet eivät ole ihan optimaaliset.

Jäistä oli aamulla. Toivottavasti moni ei ole telonut itseään.

Vierailija
24/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohta vuoteen käyttänyt bussia. Hyvin sujui talvipyöräilykin. Tarpeeksi vaatetta vaan päälle. 10 km suuntaansa. Olen ihan omassa riskianalyysissäni todennut, että bussi on todellinen koronariski, joten en halua sinne mennä. Kaupassa ja salilla käyn ihan normaalisti.

Vierailija
25/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä kaikki tyynni. Kävelette nyt vaan. Ei ole niin vaikeeta. Siinä kävellessänne voitte miettiä että teette hienon työn ja välitätte muista kävelemällä. Näytätte esimerkkiä bussipelleille. Voi olla rankkaa mutta päivän päätteeksi omatuntontonne on puhdas.

Lisäksi voi syödä ihan sikana, kun pian kävelen 5 tuntia taas.

Vierailija
26/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä kaikki tyynni. Kävelette nyt vaan. Ei ole niin vaikeeta. Siinä kävellessänne voitte miettiä että teette hienon työn ja välitätte muista kävelemällä. Näytätte esimerkkiä bussipelleille. Voi olla rankkaa mutta päivän päätteeksi omatuntontonne on puhdas.

Putipuhtoinen, aahh. Eikä se rankkaa. Taidat olla huonossa hapessa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5 tuntia suuntaansa. Joo joo.

Vierailija
28/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kohta vuoteen käyttänyt bussia. Hyvin sujui talvipyöräilykin. Tarpeeksi vaatetta vaan päälle. 10 km suuntaansa. Olen ihan omassa riskianalyysissäni todennut, että bussi on todellinen koronariski, joten en halua sinne mennä. Kaupassa ja salilla käyn ihan normaalisti.

Hienoa! Arvostamme kaikki sinua. Olet hieno ihminen!

Ap

Vierailija
29/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5,5 tuntia suuntaansa. Joo joo.

No miksei. Talkoisiin mukaan vaan! Kaikillahan meillä on aikaa terveelliseen 10 tunnin päivämatkaan. Eiks täällä sitä ehdotettu?

Vierailija
30/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä useampikin, joilla työmatkaa on 30-40 kilometriä. Heillä kaikilla on myös auto, joka on sekin passeli vaihtoehto, jos kävely tökkii. Se 20 kilometriäkin taas menee pyörällä helposti, vaikka sitten sähköisellä. Sellaisen itsekin hommasin, ettei tarvitse joukkoliikennettä käyttää. Ylipäänsä vaihtoehtoisia kulkumuotoja on keksineet käytännössä kaikki muutkin sellaiset tuttavapiirissä, jotka aiemmin julkisia on käyttäneet. Bussilla kulkee enää vain ne,  jotka ei välitä koko taudista muutenkaan ja ne jotka ovat muilta kyllä kaikkea vaatimassa, mutta oma napa ei ole valmis tekemään mitään yhteisen edun eteen.

Vierailija
31/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sulloudu kun en käytä julkisia. Ajan omalla autolla kuten tähänkin asti. Korona näkyy siinä etten enää kyyditä ilmatteeksi lokkeilevia työkavereita minnekään. Aika moni yksityisautoilusta vinoilleista (ilmanen kyyti  kyllä kelpaa) on ostaneet koronan myötä auton. Joskus se vaatii vähän kovemmat lääkkeet, että menee tosiasiat perille. Eivätkä kuulemma aio siirtyä takas julkisiin.

Vierailija
32/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suatana että on taas typerä ketju.

Vierailija
33/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä useampikin, joilla työmatkaa on 30-40 kilometriä. Heillä kaikilla on myös auto, joka on sekin passeli vaihtoehto, jos kävely tökkii. Se 20 kilometriäkin taas menee pyörällä helposti, vaikka sitten sähköisellä. Sellaisen itsekin hommasin, ettei tarvitse joukkoliikennettä käyttää. Ylipäänsä vaihtoehtoisia kulkumuotoja on keksineet käytännössä kaikki muutkin sellaiset tuttavapiirissä, jotka aiemmin julkisia on käyttäneet. Bussilla kulkee enää vain ne,  jotka ei välitä koko taudista muutenkaan ja ne jotka ovat muilta kyllä kaikkea vaatimassa, mutta oma napa ei ole valmis tekemään mitään yhteisen edun eteen.

Periaatteessa samaa mieltä että kyllä aina keinoja voi keksiä mutta en lähtisi syyllistämään muita matkustajia tästä tilanteesta, varsinkin kun tieto työnseisauksesta taisi tulla eilen. Siinä ei välttämättä monella ole kauheasti aikaa ja mahdollisuuksia ruveta kehittämään vaihtoehtoja, esim. Hankkimaan sitä sähköpyörää. Kimppakyydit voisivat olla jees jos sellainen järjestyy mutta korona-riskiä on siinäkin.

Vierailija
34/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yes, lähdet klo 6 patikoimaan, niin olet jo 8 töissä ja sitten klo 16 kotia kohden ja olet jo klo 18.00 kotona. Pikkujuttu, ai niin kuka hakee ne lapset. Nooo, kävellen tietty hoitopaikalle klo.... öööö meni jo kiinni.

Haetko ne lapset bussilla sieltä päiväkodista?

Eri, mutta kyllä. Meidän perheessä on yksi auto ja sillä mies kulkee 30km työmatkaa. Minä vien lapset bussilla päiväkotiin ja takaisin.

Vierailija
35/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haetko ne lapset bussilla sieltä päiväkodista?

Eri, mutta kyllä. Meidän perheessä on yksi auto ja sillä mies kulkee 30km työmatkaa. Minä vien lapset bussilla päiväkotiin ja takaisin.

Lisään vielä, että päiväkotiin on meiltä noin 10km matka. Lähiseudun kaikki päiväkodit ovat täynnä.

Vierailija
36/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajanut bussilla yhden käden sormilla laskettavan määrän korona-ajan alusta, siis vuoden sisällä.

En myöskään omista autoa. Pyörällä ja kävellen on siis tullut mentyä. 

Oon tajunnut, että ennen ajoin bussilla ihan turhaan ja ulkona liikkuessa saa raitista ilmaa.

Nuo kourallinen matkoja ovat suuntautuneet poikkeuksellisen kauas (7-10 km) erityisen huonolla ulkoilukelillä, niin ne on sitten tullut mentyä julkisilla.

Lisäksi olen ollut henkilöautossa (esim. sukulaisen) ehkä toiset viisi kertaa.

Vierailija
37/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite pyöräilen 22km suuntaansa työmatkaa ihan jatkuvasti

Vierailija
38/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajetaan molemmat töihin, sekä minä että mies täältä Helsingin kantakaupungista. Ja ihan oman mukavuuden nimissä. 

Vierailija
39/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees. 👌

Vierailija
40/45 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit muistaa minua ja minun mukavuuttani? Millä uudella tavalla?