Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi haluaa selvittää biologisen isän lastenvalvojalla, kuka maksaa DNAn?

Vierailija
18.03.2021 |

Otsikossa kysymys.

Yli 18-vuotias haluaa selvittää biologisen isänsä lastenvalvojalla. Kuka maksaa oikeusgeneettisen isyystutkimuksen?

Onko kellään varmaa tietoa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka asian haluaa selvittää.

Vierailija
2/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako lastenvalvoja yli 18 vuotiaiden asioita? Meillä on vähän sama tilanne ja olen käsittänyt, että itse maksetaan, ellei ole varaton ja saa ilmaista oikeudenkäyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla lastenvalvojan asia tuossa vaiheessa. Onko joku epäilty isä? Tuossa vaiheessa isäepäillyn saa testeihin, jos hän itse suostuu. Testin haluaja maksaa.

Vierailija
4/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lastenvalvoja tutkisi aikuisten ihmisten asioita?

Vierailija
5/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää maksaa, eikä mene lastenvalvojan kautta.

Vierailija
6/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsis paljon halvemmalla, jos sä vaan kertoisit sen.

Vierailija
7/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystutkimuksen hinta

Tutkimus maksaa jokaiselta tutkittavalta henkilöltä 272,80 € (alv 24 %). Kun pyydät itse isyystutkimusta, sinun täytyy maksaa näytteenotto- ja tutkimuskulut. 

https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/isyyden-se…

Vierailija
8/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.minilex.fi/a/isyyden-selvitt%C3%A4minen-aikuisena

Kyllä isyydenselvittäminen on mahdollista lastenvalvojien luona, vaikka lapsi olisi aikuinen.

Vierailija
9/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isyydenselvittäminen on mahdollista lastenvalvojien luona, vaikka lapsi olisi aikuinen.

Niin, jos isä tahtoo ilmoittautua isäksi.

Jos aikuinen lapsi haluaa isyystestin, niin näyttää siltä, että pitää nostaa ihan kanne isää vastaan, että tämä saadaan isyystesteihin, jos ei suostu hyvällä menemään. 

Vierailija
10/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaako lastenvalvoja yli 18 vuotiaiden asioita? Meillä on vähän sama tilanne ja olen käsittänyt, että itse maksetaan, ellei ole varaton ja saa ilmaista oikeudenkäyntiä.

Eikö ilmainen oikeudenkäynti tarkoita vaan sitä, että oikeusavustajan palkkion maksaa valtio.

Vierailija
11/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos isä tahtoo ilmoittautua isäksi.

Jos aikuinen lapsi haluaa isyystestin, niin näyttää siltä, että pitää nostaa ihan kanne isää vastaan, että tämä saadaan isyystesteihin, jos ei suostu hyvällä menemään. 

Varmaan tarvitaan jotain todisteita, että henkilön voi vastoin tahtoaan testauttaa. Siis todisteita siitä, että jo henkilö voi olla isä. Lapsen äidin todistaminen, että on ollut seksiä silloin ja silloin jo miehen kanssa tms. Jos taas halutaan selvittää, onko virallinen isä oikea isä, niin voiko oikeuskaan määrätä sellaista tutkimusta, jos virallinen isä kieltäytyy.

Vierailija
12/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Vain Suomessa voidaan kuvittella, että tällaisenkin valtio maksaa. Jokin aika sitten täällä joku väitti, että jos junassa on maskipakko, niin silloinhan maskin pitää olla ilmainen. Just joo. Ei kaikki mahdollinen voi olla kansalaisille ilmaista.

Vierailija
13/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ämmät levittää tussujaan kaikenkarvaisille kullinkilluttajille?

Ajatteletteko ollenkaan lasta/lapsia?

Kertokaa AINA kuka on siittäjä ilman että pitää oikeuteen asti mennä.

Vierailija
14/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja hoitaa, mutta voi olla, että joutuu täysi-ikäisenä maksamaan itse. Ottakaa selvää. Lastenvalvoja vaatii, että näyte otetaan, vaikka vasten isäehdokkaan tahtoa, onneksi. Ihmisellä on oikeus tietää biologiset juurensa!

Vierailija
15/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkinkö pitää valtion maksaa siis meidän veronmaksajien????

Eiköhän ole halvinta ja helpointa, että kerrot kuka isä?

MIksi pihtaat lapsesi isän nimeä?

Vierailija
16/16 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja hoitaa, mutta voi olla, että joutuu täysi-ikäisenä maksamaan itse. Ottakaa selvää. Lastenvalvoja vaatii, että näyte otetaan, vaikka vasten isäehdokkaan tahtoa, onneksi. Ihmisellä on oikeus tietää biologiset juurensa!

Eihän sitä siksi tehdä, vaan siksi, että isyydestä on juridisia seuraamuksia. Täysi-ikäisen lapsen kohdalla vain perinnön lakiosa.