Miksei työterkkareilla ole kehonkoostumusvaakaa?
Ärsyttää, kun olen painoindeksin mukaan ylipainoinen mutta koskaan ei huomioida lihaksen määrää (ja painoa) kehossani. Olen siis liikunnallinen ja teen lihaskuntoa noin 3 krt viikossa mutta ylipainoa on silti vajaa 10kg. Aina jankutetaan painosta eikä huomioida lihasten määrää..
Kommentit (9)
Itse kävin työterveydessä kuulotestissä, huomasin että ainakin siinä kuulotestihuoneessa oli Omronin kehonkoostumusvaaka/mittari. Mulla on samanlainen, ei ole mikään ihan mahdottoman hintainen:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/omron-bf511-kehonkoostumusmittari?gclid…
Meinaatko että sinulla on kasvanut 10kg lihasta pikku luhaskuntojumpalla?
Ja jos olet vielä nainen,niin turha unelmoida.
Meinaatko että sinulla on kasvanut 10kg lihasta pikku luhaskuntojumpalla?
Ja jos olet vielä nainen,niin turha unelmoida.
OT, kuinkahan tarkkoja nuo markettien kehonkoostumusvaa'at on. Missä on vaan nuo lätkät, missä seisotaan. Minulla sellainen on, pidän sitä lähinnä suuntaa antavana.
Koska ne vaa'at on epäluotettavia. Mene rasvaprosentin mittaukseen jollekin PT lle niin saat kovan totuuden läskeistäs. Pikku jumppa ja pullan mussutus ei lihaksia erityisesti kasvata.
Vierailija kirjoitti:
OT, kuinkahan tarkkoja nuo markettien kehonkoostumusvaa'at on. Missä on vaan nuo lätkät, missä seisotaan. Minulla sellainen on, pidän sitä lähinnä suuntaa antavana.
On suuntaa-antavia, ei kannata pilkun tarkasti tuloksia lukea, mutta uskon että toi Omron on verrattain hyvä. Tuskin marketeista parempaa saa. Kelpaa kuitenkin terveydenhuollon käyttöönkin.
"Se on kliinisesti validoitu* ja luokiteltu lääkinnälliseksi laitteeksi."
https://www.omron-healthcare.fi/fi/digitaaliset-vaa-at/BF511_Blue.html
Ihmetyttää kyllä, kun joillekin "jankutetaan painosta" lääkärissä jatkuvasti. Itselleni ei ole koskaan sanottu mitään, ja minun painoindeksini on sentään 27.
Kehonkoostumuksen voi luotettavasti mitata vain kuolleelta. Kotikäytössä mainitsemasilaitteet ovat ok, koska niillä voi kohtuullisen luotettavasti seurata kehonkoostumuksen muutosta.
Aika jännnä etä jankutetaan. Mulle ei ole koskaan sanottu mitään painosta vaikka mun BMI on 37 eli olen kunnolla lihava.