Naapurin asunnossa haisee kauhealle, pitäisikö ilmoittaa isännöitsijälle?
Haisee ihan jollekin kuolleelle eläimelle ja ulosteelle. Vanha eläkeläinen asuu siellä. Voiko pelkän hajun perusteella ilmoittaa jonnekin?
Kommentit (24)
Seinänaapurin olisi pitänyt tarkkailla jos eläintä ei ulkoiluteta niin sellaiseen pitää puuttua välittömästi. Niin kuin lapsista tehdään lastensuojeluilmoitus niin sama tehdään eläimestäkin. Sen eläimen omistaja on voinut pahasti sairastua ja eläin jää heitteille. Jokaisen velvollisuus on ilmoittaa jos huomaa jotain epätavallista.
Kukaan kerrostalon omistaja (puhumattakaan asukas) ei omista itse fyysistä asuntoa, vaan kiinteistö on yhtiön omaisuutta ja omistajalla on asunnon omistamiseen ja hallinnoimiseen tarvittavat oikeudet. Taloyhtiön omaisuuden tärvely on jopa rikokseen verrattavaa, joten heti ilmoitus isännöitsijälle/talonmiehelle ja asia tutkittavaksi. Kukaan ei voi aiheuttaa tahallaan tai sairaudestakaan johtuen yhtiölle ylimääräisiä menoja. Toisaalta kyllä se ihminen itsekin tarvitsee apua, jos ei jätehuoltoakaan osaa enää hoitaa. Putkien tukkeutuminen voi aiheuttaa hyvin isoja vahinkoja, kaikkien osakkaiden haitaksi ja maksettavaksi.
Tee huoli- ilmoitus sosiaalitoimelle, päivystykseen.
Sitä ei koskaan tiedä mitä mielenterveysongelmia naapureille tulee. Uskomattomia "sikaloita", tuhottuja jätteillä asuinhuoneistoja löytyy kerrostaloista naapureista eikä kukaan ole kiinnittänyt asukkaaseen mitään huomiota. Kaikkein eniten ihmettelen etteivät naapurit ole huomanneet yhtään mitään epätavallisuudesta poikkeavaa että niin ihan sokeita ja haju aistittomia ihmisiä voi olla eikä yhtään kiinnostuneita minkälainen naapuri on vieressä. Mielestäni järkyttävän välinpitämättömiä ihmisiä. Minä ainakin tarkkailisin ja naapureitani jo oman terveytenikin takia ettei mitään luteita ja hajuja ala naapureista tulemaan. Kävisin auttamassa siivoomisessa jos olisi sellaisia jotka eivät itse kykenisi.