Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet tällaisesta tilanteesta, paljonko siitä on lapselle haittaa?

Vierailija
17.03.2021 |

Ala-asteikäisen lapsen äiti on välillä ihan normaali, välillä masentunut ja alkoholiin menevä. Ei mikään juoppo kuitenkaan ja käy normaalisti töissä.
Äidillä on silloin tällöin ollut ihan ok seurustelusuhteita, pidempiäkin, mutta yksi niistä oli kamala.
Mies oli alkoholisti ja mielenvikainen ja uhkasi tappaa tämän äidin jne. Kerran ainakin tuli oven taakse aseen kanssa ja tämä äiti piileskeli lapsen kanssa kotona kunnes mies lähti ulkoa rymyämästä.

Miten paljon ajattelette että tämä vaikuttaa lapseen ja hänen henkiseen tasapainoonsa? Toivoisin asiallisia vastauksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon.

Vierailija
2/5 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni riippuu siitä, miksi kysyt. Onko aikeesi auttaa äitiä ja sitä kautta lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä minkälainen turvallisuudentunne lapselle on muodostunut ensimmäisen elinvuoden aikana. Toisilla on lapsenakin hyvä resilienssi ja he toipuvat traumaattisista tapahtumista erittäin hyvin tai jokin traumaattinen tapahtuma ei edes vaikuta heihin juuri ollenkaan. Jos turvallisuudentunne on huono niin kyllähän kaikki tuollainen jättää ison jäljen ja voi aiheuttaa masennusta ja ahdistuneisuutta pitkälle aikuisikään. Vaikeuksia ihmissuhteissa. Ei välttämättä pysty luottamaan kehenkään. Lapsi olisi hyvä saada avun piiriin, vaikka ei vielä oirehtisikaan mitenkään. Oireilu saattaa alkaa vasta useita vuosia myöhemminkin. Lapset ovat myös todella hyviä peittelemään pahaa oloaan.

Vierailija
4/5 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuo lapsi.

Kysyn tätä siksi koska yritän hahmottaa itseäni ja oloani. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän ymmärrän että kaikki tuo ja moni muu asia on vaikuttanut paljon elämääni, mutta on silti vaikeaa päästä yli siitä ajatuksesta ja tunteesta että kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi omaa syytäni ja olen lapsesta asti ollut huono.

Vierailija
5/5 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää traumoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän