Nostaako polttoaineiden hinnankorotus päivittäistavaroiden hintoja
Eli siirtävätkö tuottajat nousseet menot hintoihin?
Kommentit (14)
Jos nousee niin sitten säästetään jostain muusta, puoliso voi ottaa eväät töihin.
Vain umpivihreä voi olla noin kujalla
Tottakai nostaa ja kaikkea mitä kuljetetaan polttoaineen voimin.
Tottakai nousee. Ja sitten kun polttomoottoriautoilijat on kupattu tyhjiin, nostetaan sähköveroa joten sitten ei enää lämmitetä taloakaan.
Kohta on luomuvihannesten hinnat pilvissä.
No mitäpä luulet, mahtaisiko kulujen kasvaminen näkyä hinnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nousee. Ja sitten kun polttomoottoriautoilijat on kupattu tyhjiin, nostetaan sähköveroa joten sitten ei enää lämmitetä taloakaan.
Siirtomaksut ovat jo pilvissä, mutta se ei tietysti viileästä pitäiviä vihreitä harmita.
Ei välttämättä, voihan se maajussi tuoda sen perunakuormansa kauppaan vaikka polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nostaa ja kaikkea mitä kuljetetaan polttoaineen voimin.
Miten niin? Minkä takia kaupassa vain Latz kissanruoka on aiempaa kalliimpaa, mikään muu ei?
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet, mahtaisiko kulujen kasvaminen näkyä hinnoissa?
No ei näy, paitsi Latz kissanruuassa, jolla huijataan kuluttajaa. Pusseissa oli aiemmin 100g kissanruokaa ja nyt on 85g! Ja hinta nousi! Aikaisemmin se oli jotain 3,86€ ja nyt 3,99€! Ihan törkeää.
Minulla on ollut tuotteideni hinnoissa korotuspaineita pidemman aikaa. Olen yrittänyt vaivihkaa nostella hintoja, mutta myynti on aina laskenut dramaattisesti ja olen joutunut palaamaan vanhaan. Nyt tuli seinä eteen, ei auttanut muu kuin nostaa hintoja kerralla n. 20 %. Myynti on tällä hetkellä käytännössä nollassa, mutta minulla ei kertakaikkiaan ole varaa tehdä tappiollista työtä. Eläkkeeseen olisi vielä muutama vuosi, en tiedä, en todellakaan tiedä mitä tehdä jos myynti ei tästä nouse.
Oletteko huomanneet luomumunien hinnanousun?
Nostiko kauppa hintoja vai tuottaja? Toivottavasti tuottaja...
Ei tietenkään. Hyväntekeväisyyttähän ne tekevät.