Syön einesruokia joka päivä haluatko kysyä jotain.
Kommentit (31)
Ajattelen mutten jaksa alkaa vatkaamaan ja käryttelemään. Aikanaan oli pakko tehdä lapsille ruokaa joka päivä, nyt ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön just parasta aikaa eineshernekeittoa.
Miksi pelkkiä eineksiä?
Tai miksei jos rahaa on! Niin meilläkin varmaan syötäisi vain eineksiä jos oltaisi varakkaita 🙂
Kokkikartanoa ja kaupan valmistiskistä. Tosin ne ei nyt eineksiä ole sanan varsinaisessa merkityksessä. Lämmintiskiruoka siis.
Olen niin helvetin laiska tekemään ruokaa, se on syy. Mieskään ei jaksa kokata.
Suurin osa eineksistä maistuu pahalle eli teolliselle tuotannolle. Jos et tykkää ruoanlaitosta, niin voisithan tehdä sitä edes kerran viikossa, joka ei ole niin paha. Jos kerran viikossa tekee ison satsin jotain laatikkoruokaa tai keittoa, niin ei luulisi olevan suuri vaiva. Syötävää riittäisi 3-4 aterialle, joista osan voisi pakastaa, niin ei tarvitsisi syödä samaa ruokaa monta päivää kerralla. Joku jauhelihakeitto, makkarakeitto tai makaronilaatikko on sitäpaitsi helppo tehdä ja tulee ainakin puolta halvemmaksi kuin sama eines.
Einesruoissa on se hyvä puoli, että ei pysty santsaamaan, eli niiden avulla pystyy rajoittamaan annoskokoa. Niissä monissa on aika vähän syötävää, juuri ja juuri nälkä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa eineksistä maistuu pahalle eli teolliselle tuotannolle. Jos et tykkää ruoanlaitosta, niin voisithan tehdä sitä edes kerran viikossa, joka ei ole niin paha. Jos kerran viikossa tekee ison satsin jotain laatikkoruokaa tai keittoa, niin ei luulisi olevan suuri vaiva. Syötävää riittäisi 3-4 aterialle, joista osan voisi pakastaa, niin ei tarvitsisi syödä samaa ruokaa monta päivää kerralla. Joku jauhelihakeitto, makkarakeitto tai makaronilaatikko on sitäpaitsi helppo tehdä ja tulee ainakin puolta halvemmaksi kuin sama eines.
Kokkikartanot maistuu ihan hyville.
Pakastin viimeks makaroonilaatikonlopun pari kk sitten, iso klöntti nyt odottaa pakkasessa.
Mulla on joku henkinen este ruoanlaitolle.
Vierailija kirjoitti:
Einesruoissa on se hyvä puoli, että ei pysty santsaamaan, eli niiden avulla pystyy rajoittamaan annoskokoa. Niissä monissa on aika vähän syötävää, juuri ja juuri nälkä lähtee.
Totta, ei liho.
Monen lihavan kannattas laihduttaa einesruuilla niin ei tulis syötyä liikaa. Siis sellasten jotka mättävät sitä "ihan tavallista kotiruokaa" niin että vatsa ratkee.
Nykyään on ihan hyviä ja laadukkaita einesruokia. Ei itse tehty ruoka ole aina hyvää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö koskaan ärsytä se, että voisit tehdä jotain ruokaa halvemmalla kuin että ostat sitä eineksenä?
Ärsyttää ajoittain ja silloin jaksan muutaman päivän kokata, sitten taas palataan valmiisiin.
Mitäs jos valmistat osan pakkaseen, ei tarvi niitä eineksiä sitten ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Monen lihavan kannattas laihduttaa einesruuilla niin ei tulis syötyä liikaa. Siis sellasten jotka mättävät sitä "ihan tavallista kotiruokaa" niin että vatsa ratkee.
Nykyään on ihan hyviä ja laadukkaita einesruokia. Ei itse tehty ruoka ole aina hyvää..
Sehän riippuu ihan mitä siihen laitat. Voit tehdä kotiruokaa voita ja kermaa käyttäen, laittaa pakasteranskiksia uuniin jne. Tai yhtä lailla voit ostaa eineksiä, jotka ovat ihan moskaa, valmishamppareita, valmispizzaa..
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon monissa ruoissa on oikeaa kermaa, ne ei ole mitään laihdutusruokia.
En halua, se on niin tylsää. Tulee tiskiä ja sotkua.