Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras sulfaatiton shampoo? Miksi?

Vierailija
17.03.2021 |

Onko sellaista sulfaatitonta shampoota, jossa olisi mahdollisimman paljon tavallisen shampoon pesutuntumaa? Tai jonka olisit muuten käytössä hyväksi havainnut?

Päänahkani kuivaa niin paljon etenkin talvisin, että haluaisin kokeilla sulfaatitonta shampoota. En ole noudattamassa välttämättä curly girl -metodia, joten ei tarvitse soveltua siihen, mutta ei siitä haittaakaan ole. Hiuseni ovat kyllä taipuisat. Pääasia, ettei shampoon inci-listalla ole "sodium laureth sulfate" -nimistä ainesosaa.

Mitä sulfaatitonta shampoota itse ostat ja miksi? Entä onko saman sarjan hoitoaine hyvä vai käytätkö jotain muuta?

Kommentit (34)

2/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaisin Rituals Sakura shampooseen.En ole kokeillut mutta kaikki heidän käyttämäni tuotteet on todella upeita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cattierilla on sulfaatiton shampoo, josta pidän.

Vierailija
4/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ:n persikkanektari shampoo. Halpa ja hyvä värjätyille hiuksille, maksaa 3 euroa.

Vierailija
5/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sulfaatittomuudesssa on niin hyvää?

Vierailija
6/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XZ:n persikkanektari shampoo. Halpa ja hyvä värjätyille hiuksille, maksaa 3 euroa.

Jaa tuota saa nyt taas?

Vierailija
7/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cattecon shampoopalat (shampoopohjaiset) ja Urtekramin sulfaatiton shampoo. Kumpikin pesee tarpeeksi tehokkaasti, ja Catteco on hieman pidentänyt mun superrasvoittuvan tukan pesuväliä.

Vierailija
8/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia täysin tarpeetonta pestä samppoolla. Samoin muutakin ihoa.

Vierailija
9/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänahka ja hiukset eivät kuivu niin kuin tavallisella shampoolla pestessä.

Ja omia suosikkeja Suomesta saatavista ovat Natura Siberican Siberian Dwarf Pine ja Moroccanoil Extra Volume. Jälkimmäinen jättää kyllä hiukset selvästi raskaiksi. Cutrinin Ainoa Volume Boost kutitti mulla vähän päänahkaa, mutta se on ehkä lähinnä tavallisen shampoon pesutulosta.

Enkä käytä hoitoainetta ollenkaan.

Vierailija
10/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää sulfaatitonta shampoota ja silikonitonta hoitoainetta noin kaksi vuotta sitten. Aineet maksoivat maltaita ja niitä oli vaikea löytää, kun curly girl -huumassa ne olivat kaupoista aina loppu.

Vuodessa pitkät ja paksut hiukseni kuivuivat ja hapertuivat onnettomaksi rotanhännäksi. En tiedä, oliko shampoon ja hoitoaineen vaihdos hiusten kuivumisen ja kunnon romahtamisen syy, mutta muitakaan muutoksia elämäntavoissa ei ollut. Leikkasin hiukset lyhyiksi, vaihdoin markettishampooseen ja nyt hiukset kasvavat taas hyväkuntoisina takaisin.

Eli en suosittele mitään sulfaatitonta shampoota oman kokemuksen perusteella.

Vierailija
11/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa tuota saa nyt taas?

Näköjään. Esim. Tokmannin nettikaupassa näkyy olevan.

Vierailija
12/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin käyttää sulfaatitonta shampoota ja silikonitonta hoitoainetta noin kaksi vuotta sitten. Aineet maksoivat maltaita ja niitä oli vaikea löytää, kun curly girl -huumassa ne olivat kaupoista aina loppu.

Vuodessa pitkät ja paksut hiukseni kuivuivat ja hapertuivat onnettomaksi rotanhännäksi. En tiedä, oliko shampoon ja hoitoaineen vaihdos hiusten kuivumisen ja kunnon romahtamisen syy, mutta muitakaan muutoksia elämäntavoissa ei ollut. Leikkasin hiukset lyhyiksi, vaihdoin markettishampooseen ja nyt hiukset kasvavat taas hyväkuntoisina takaisin.

Marketeissa myydään halpoja sulfaatittomia ja silikonittomia shampoita. Varo, ettet osta vahingossa sellaisia :D

Vierailija
13/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten kuntoon voi shampoo ja hoitoaineet vaikuttaa, mutta ei hiusten kasvuun juurikaan.

Vierailija
14/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuivata päänahkaa ja hiusta.

Vierailija
15/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas oma kokemus on juuri päinvastainen. Noin 15 vuotta olen nyt pessyt sulfaatittomilla shampoilla (ja muillakin pesuaineilla). Mainitsin jo edellä, että en käytä hoitoainetta, mutta kaksihaaraisia tai kuivettuneita latvoja ei silti ole ja tukka on ihan yhtä paksu kuin ennenkin.

Sulfaatittoman suihkugeelin ansiosta olen voinut lopettaa jatkuvan rasvaamisen. Välillä laitan ihoöljyä suihkun jälkeen, mutta en läheskään joka kerta.

16/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät vegaanihörhöilijät haluavat siirtyä vuostunasia taaksepäin kehityksessä. 

Vierailija
17/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen cg, ja käytän lähinnä yliopiston apteekin https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-shampoo-kuivan-hiuspohjan-300-ml-6…

Samalla lailla vaahtoaa kuin sulfaattisektkin.

Vierailija
18/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin voi käydä lähinnä, jos hiukset oikeasti on tosi huonokuntoiset, mutta silikonit on "meikanneet" todellisen kunnon piiloon. Sitten kun niiden käytön lopettaa, paljastuu hius luonnontilassaan. 

Sulfaatiton shampoo ei tuollaista aiheuta. Ainoa sen haitta on että jos on ihan super rasvoittuva, jopa taliköhnäinen päänahka, silloin ei välttämättä puhdista tarpeeksii ja sulfaatitishampoo on parempi.

Vierailija
19/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpu Tyrnishampoo, joka myös tuoksuu hyvältä! Toinen hyvä on L'Oréal Paris Botanicals Argan & Safflower ravitseva shampoo kuiville hiuksille. Kummatkin vaahtoutuu hyvin vaikkei niissä ole sulfaattia. Noudatan itse CG:tä. Kummatkin muuten myös edukkaita Varpu oli muistaakseni 3,50/ 500ml ja L'oreal Tokmannin tarjouksesta 4,99/500ml.

Vierailija
20/34 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Varpu Shampoo ja hoitoaine käytössä. En ole ihan vakuuttunut, pesutuntuma on sama, mutta jotenkin hiukset edelleen likaisen näköiset pesun jälkeen. Ja olen ollut näkevinään hilsettä, mutta en ole ihan varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän