Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on " ei kyynärpäitä pöydälle" -tapa?

Vierailija
10.08.2006 |

Sitä en ymmärrä ollenkaan. Ruoka suussa puhumenen, ryystäminen, jalkojan nostaminen pöydälle on ymmärrettävästi muita häiritsevää toimintaa. Mutta miten ihmeessä kyynärpäät? Minulla on ainakin niin heikot käsilihakset että on rankkaa nostaa kättä suuhun jos ei saa tukea pöytään. Ketä hitsiä se häiritsee? Eikähän ainakaan sitten töni sitä vieruskaveria sillä kyynärpäällä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä ulkohuussi vieläkin eikä kenenkään kyynärpäät siihen laudalle yllä puhumattakaan siitä paskakasaasta joka on huomattavasti alempana. Parempia selityksiä kehiin kiitos!

ap edelleen ihmetellen ja mehua kyynärmäät pöydällä siemaillen...

Vierailija
2/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim selkänoja ei ole tarkoitettu nojailua varten, jalat pidetään tuolin edessä kantapäät yhdessä, toisella kädellä voidaan nojata kevyesti pöytään ranteen tasalta, vartalo pidetään irti pöydästä, selkä suorana, katse muihin ruokailijoihin, keskustellaan ruokailun lomassa = ei ahdeta koko menyytä kerralla suuhun, pyyhitään suupielet ennen puhumista jne

kannattaisi opetella tapoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että jos kyynerpäät eivät ole pöydällä, ruokailija EI voi " röhnöttää" pöydällä... Kaunis ryhti (myös istuessa) on kohteliasuutta muita ihmisiä kohtaan:)

Vierailija
4/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim selkänoja ei ole tarkoitettu nojailua varten, jalat pidetään tuolin edessä kantapäät yhdessä, toisella kädellä voidaan nojata kevyesti pöytään ranteen tasalta, vartalo pidetään irti pöydästä, selkä suorana, katse muihin ruokailijoihin, keskustellaan ruokailun lomassa = ei ahdeta koko menyytä kerralla suuhun, pyyhitään suupielet ennen puhumista jne

kannattaisi opetella tapoja

Sano vaan että kannattaisi noudattaa tapoja, kyllä tuo jäykistely tiedossa on. Mutta kun homma on niin että minä olen niin patalaiska etten viitsi lihaksiani rasittaa pitämällä selkää suorassa. Kyllä se vaan niin menee että ihan lysyssä istun ellen sitten nojaa niitä kyynärpäitä pöytään, jolloin jaksan selkääkin paremmin kannatella suorana. Jos en nimittäin voi tukea kyynärpäätä pöytään, tuen sen omaan lonkkaluuhuni jaksaakseni kohottaa ruuat suuhun. Eli aika lysyssä pitää istua että onnistuu....

ap

Vierailija
5/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäin käsiäkään ikinä pese. Jos on vieraita ihmisiä kuulolla, valutan vähän aikaa vettä hämäykseksi että eivät järkyty. Sitä paitsi - vaikka mitä paskaa leviäisi minun kyynärpäistäni ja käsistäni pöydälle, niin minun paikallanihan ne ovat. Miten voisivat ketään muuta haitata?

ap

Vierailija
6/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sano vaan että kannattaisi noudattaa tapoja, kyllä tuo jäykistely tiedossa on. Mutta kun homma on niin että minä olen niin patalaiska etten viitsi lihaksiani rasittaa pitämällä selkää suorassa. Kyllä se vaan niin menee että ihan lysyssä istun ellen sitten nojaa niitä kyynärpäitä pöytään, jolloin jaksan selkääkin paremmin kannatella suorana. Jos en nimittäin voi tukea kyynärpäätä pöytään, tuen sen omaan lonkkaluuhuni jaksaakseni kohottaa ruuat suuhun. Eli aika lysyssä pitää istua että onnistuu....

ap

Vierailija
7/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kohta 40 vuotta pärjännyt ilman niitä, niin miksi alkaisin rehkiä niitten eteen? Enköhän minä näinkin elä vielä ne pakolliset 20 vuotta että saan tämän 1-vuotiaankin vielä isoksi asti...

ap

Vierailija
8/10 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyynärpää on siinä vartalon edessä pöydällä, ehkäpä nyrkki lauan alla tukena, niin asento on ihan suora.

ap

Vierailija
10/10 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laps istutetaan lonkkaluun päälle ja noustaan jalkojen kans pystyyn.

ap