Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkaako joku teistä töihin lähtevälle miehelle eväät valmiiksi?!?

Vierailija
06.08.2008 |

Tuli töissä ihmeteltyä, miten keittotilan tiskikaappiin kertyy niin hirveästi eväsrasioita, joita kukaan ei tunnusta omakseen. Viimeksi pari kk sitten hävitin miesvaltaiselta työpaikaltani kaikki ylimääräiset purnukat, ja nyt siellä on taas kymmeniä ja kymmeniä tupperwaren sun muiden kannellisia rasioita - eikä kukaan myönnä omistavansa niitä.

Kun ihmettelin asiaa ääneen, muutama mies totesi, että eihän niitä voi muistaa, kun vaimot pakkaavat eväät aamuisin.

Siis mitä ihmettä?! Minä olen ihan tavallinen perheenäiti, mutta ei tulisi mieleenkään hyysätä ja passata aikuista miestä pakkaamalla hänelle eväät töihin! Kyllä nyt mies osaa tällaiset asiat hoitaa itsekin, haloo.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä...

Vierailija
2/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamaan otteeseen kysellyt läpi kaikki työkaverini ja tarjonnut heille kotiin vietäväksi omia rasioita. Kun kukaan ei ole tyrkytyksestä huolimatta suostunut rasioita ottamaan, niin olen valinnut itselleni parhaat tupperwaret ja heittänyt loput purnukat roskiin. Niitä ei voi säilyttäkään, koska työpaikan taukotilassa ei ole tilaa.

Onhan tämäkin tapa keräillä merkkiastioita. ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitettävästi ovat ne aina palauttaneet.

Vierailija
4/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein teen miehen eväät valmiiksi tai laitan edellisen illan ruokaa.

Vierailija
5/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä se vasta osaat hemmotella. En tee eväitä sen kummemmin kuin joskus kauhon ylijäänyttä ruokaa johonniii rasiaan jos jää yli. On aina tuonu rasiat kotiin, ihmemies intiasta täytyy olla, ei voi kun ihmetellä teidän uroksia.

Vierailija
6/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hirvittävän vanhanaikaista. Kyllä 2000-luvun mies osaa (ja saa) moiset hommat hoitaa itsekin. Ja tarkoitan nyt sitä, että tekemällä tehden ruvetaan eväitä laittamaan tai vaatteita pakkaamaan reissua varten.

Meillä ainakin asuu kaksi aikuista, ei aikuisen kokoinen pojankoltiainen ja hänen taloudenhoitajansa.

Vierailija
7/61 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväslaatikkoonsa. T. Kaksi työssäkäyvää.

Tosin yleensä syömme molemmat töissä työpaikkaruokalassa pikkaSEN paremmat sapuskat jälki- ym. -ruokineen.

Vierailija
8/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaon kannalla. Tai että siihen edes pyritään.

Mitä pahaa eväiden tekemisessä on? Korjaahan mieskin minun fillarin (vaikka itsekin osaisin) ja usein neuvoo tietokonejutuissa eteenpäin, ostaapa välillä terveyssiteet tai tuo kaupungista kosmetiikkatuotteita yms. Näin arki sujuu jouhevammin. Ja pakkaa se mies minullekin eväitä.

Vierailija
9/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on normaalia, ystävällistä toisen auttamista. Mutta että ei voi tunnistaa eväsrasioita, kun vaimo se aina pakkaa. Huh huh.

ap

Vierailija
10/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Jos haluaa syödä eväitä eikä osaa niitä itse tehdä, niin voi voi. Mies kylläkin syö työpaikkaruokalassa tai lounasravintolassa, kuten minäkin. Sama juttu matkalaukun pakkaamisen kanssa. Jos ei itse osaa pakata, niin olkoon sitten ilman vaihtovaatteita vaikka :D

Vierailija
11/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitan sitä hänelle rasiaan samalla kun kerään ruoat pois pöydästä ja hoidan tiskit.

Tottahan mies sen itsekin osaisi tehdä mutta en ymmärrä mitä pahaa siinä on jos minä sen teen. Joskus saatan ryhtyä ihan asiasta tehdenkin hänelle eväitä tekemään.

Mikä siinä on pahaa? Palvelus siinä kuin muutkin. Ei sen kummempaa kuin sekään että mies keittää mulle aina aamukahvit valmiiksi.

Vierailija
12/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että mies ansaitsee myös vähän hemmottelua!

Vierailija
13/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu valitteli sitä, että kun kalliit eväsrasiat hävisi aina miehellä. Ratkaisi asian lopulta käyttämällä raejuusto ym. purkkeja, joista nyt ei ollut väliä häviävätkö. Meillä mies saa kyllä itse tehdä eväänsä, jos sellaiset haluaa syödä.

Vierailija
14/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(aviomies sekä kolme poikaa, iältään 12-20 v.)

Puistattaa!

Vierailija
16/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yönyli olleista leivistä joten ne oli tehtävä aamulla valmiiksi. Oli todella raskasta, kun en muutenkaan koliikilta ja imetykseltä saanut nukkua. Joka aamu viideltä väkertämään ruokaa ja vauva roikkui tississä. Voi niitä aikoja..

Vierailija
17/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa sitä lemua, mies parka on ottanu kipon mikrosta ja aukassu kipon kannen. On siinä ollu työkavereillakin yrjössä pitelemistä. Mut onneks mies on huumori miehiä eikä ollu asiasta moksiskaan, että näin meillä :)

Vierailija
18/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että mies ansaitsee myös vähän hemmottelua!

mutta kukin tavallaan...

Vierailija
19/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aina silloin jos itse lähden miehen mukaan. Että miksikö? No siksi että mieheni on euroopan huonoin pukeutuja, jolla ei ole hajuakaan siitä mitkä vaatteet passaavat yhteen, mitä pidetään vain kotona yms. Minä siis pakkaan hänen laukkunsa varmistaakseni että mukana on säällinen ja asianmukainen vaateparsi. :) Ihan täysjärkinen ja mukava mies muuten, mutta vaatteista ei ymmärrä MITÄÄN...

Vierailija
20/61 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis latte-muki pöydässä aamulla on luksusta, vaikka ymmärrän myös muunalaisen hemmottelun päälle. Miksei sitten valmiit eväät.

Kaikkia ei eväsrasiat ja niiden visuaalisuus kiinnosta -siksi niitä voi olla vaikea tunnistaa, vaikka itse niihin laittaisi eväät. MEillä ainakin on kymmeniä erilasia purkkeja, en varmaan muistaisi itsekään mikä on meidän ja mikä ei jos kaapissa näkisin.

Onneksi purkkeihin voi laittaa maalarinteipillä oman nimilapun.

Onko ap:n mielestä ongelma tunnistamattomat purkit vai se, että joku passaa miestään?