Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuuko joku oikeasti noiden muotitrendien mukaan?

Vierailija
17.03.2021 |

Ne kun muuttuvat joka vuosi. Aina vielä oudompaan suuntaan. Nyt ovat esim. olleet pinnalla ylisuuret bleiserit. Kenen päällä tuollaiset näyttävät hyvältä? Pieni ihminen hukkuu tuollaisen alle ja iso näyttää entistä isommalta. Koko muun asun pitää olla täydellisen harkittu, että näyttää edes jotenkin siedettävältä.

Nyt ovat muka pinnalla sitten myös kaulukset, jopa irtosellaiset. Tuovat muka särmää asuun. Näyttää aikuisen päällä siltä, että on kuolalappu kaulalla. Muotia on myös päätä kiertävä huivi.

Miltähän mahtaa näyttää kun tuohon lisää maskin? Eihän sieltä vaatekasojen alta näe edes koko ihmistä. Jalkaan collegehousut ja bleiserin alle collegepaita. Kaupungille korkokengät tai loaferit.

Mielenkiinnosta kysyn pukeutuuko kukaan näin? Asun sen verran kaukana ns. sivistyksen keskeltä, että näen vain tavallisia farkut ja huppari-yhdistelmiä enimmäkseen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa sitä ihmettelyä

Vierailija
2/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeudu. Mutta minusta on hienoa että osa näkee vaivaa. Sinun näköisiäsi ihmisiä on joka paikka täynnä, tylsää, laiskaa ja arkista. On upeaa, että osa uskaltaa ottaa riskejä ja hullutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pukeudu. Mutta minusta on hienoa että osa näkee vaivaa. Sinun näköisiäsi ihmisiä on joka paikka täynnä, tylsää, laiskaa ja arkista. On upeaa, että osa uskaltaa ottaa riskejä ja hullutella.

Mitä riskinottoa siinä on jos pukeutuu sen mukaan mitä lehdissä tarjoillaan? Mistä edes tiedät miten pukeudun? Ihmisellä voi katsos olla ihan omakin tyyli. Ap

Vierailija
4/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pukeudun fiiliksen ja sään mukaan.

Vierailija
5/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nappaan omaan pukeutumiseeni jotain kivaa sellaisen nähdessäni. Oli trendi tai ei. Huppareita en ole käyttänyt ala-asteen jälkeen.

Vierailija
6/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin  ne tyylit, jotka sopivat itselleni. Nyt on pitkään ollut korkeavyötäröisiä housuja paljon tarjolla, mistä olen tavattoman iloinen. Toisaalta taas kaikki ylisuuret vaatteet ärsyttävät, sillä ne eivät sovi lainkaan vartalolleni. En juuri koskaan osta tuollaisia irtonaisia muotijuttuja, kuten irtokaulukset jne. Vaatteen on tarkoitus olla käytännöllinen ja myös viiden vuoden päästä käytössä, ellei ole kulunut puhki.

Mutta joo, monet ostavat vaatteita niin paljon, että siinä on varaa kokeilla erilaisia hetken pinnalla olevia juttuja. Ja aina löytyy joku vartalotyyppi, jolle kyseinen vaate tai tyyli sopii. 

Vierailija
7/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Helsingissä kyllä moni pukeutuu vimpan päälle ja miettii tyyliään

Vierailija
8/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä riskinottoa siinä on jos pukeutuu sen mukaan mitä lehdissä tarjoillaan? Mistä edes tiedät miten pukeudun? Ihmisellä voi katsos olla ihan omakin tyyli. Ap

Tiedän miten pukeudut, koska kerroit sen aloituksessa. Ja kun pukeudut samoin kuin 90% kansasta, sinulla ei totisesti ole varaa kritisoida ketään mielikuvituksen puutteesta.

Vierailija
9/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen Yökylässä Veitola -tyyli, jota aloittaja jo kuvailikin. Että kaikki kirppiskama äärestä laitaan eri väreissä ja staileissa on kasattu päälle. Lisäksi iso laukku täynnä vaihtokamaa. Sitte ollaan niin persoonallisia ja rohkeita.

Vierailija
10/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan värikäs katukuva. SuomiJuli on viimein oppinut ottaan ilon irti kuoseista ja väreistä. Vähän kuten afrikan naiset...

Vierailija
11/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan uusii vaatekaappiaan muodin mukaan.

Ihmiset kuitenkin ostaa sitä mitä kaupasta saa ja yleensä sieltä saa sitä "viimeisintä muotia".

Ne klassikotkin saa yleensä kevään/syksyn muotiväreissä vähintään.

Itsekin varmaan ostan niitä mitä näkyy muotilehtien palstoilla ja ihan tietämättänikin. Kirppikseltä voi sitten löytää niitä menneiden vuosien vaatteita.

Hankalaa se muodin välttelykin on eli mieluummin menen "muodin mukana" ja ostan sitä mistä tykkään.

Vierailija
12/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimin  ne tyylit, jotka sopivat itselleni. Nyt on pitkään ollut korkeavyötäröisiä housuja paljon tarjolla, mistä olen tavattoman iloinen. Toisaalta taas kaikki ylisuuret vaatteet ärsyttävät, sillä ne eivät sovi lainkaan vartalolleni. En juuri koskaan osta tuollaisia irtonaisia muotijuttuja, kuten irtokaulukset jne. Vaatteen on tarkoitus olla käytännöllinen ja myös viiden vuoden päästä käytössä, ellei ole kulunut puhki.

Mutta joo, monet ostavat vaatteita niin paljon, että siinä on varaa kokeilla erilaisia hetken pinnalla olevia juttuja. Ja aina löytyy joku vartalotyyppi, jolle kyseinen vaate tai tyyli sopii. 

Olen yli 30v ja olen ollut 13-vuotiaasta melkein samankokoinen koko ikäni. Jotkut jutut tulevat uudestaan muotiin ja voin kaivaa varastosta. Tietysti heitän vanhaa pois ja ostan uuttakin välillä mutta uusia trendejä saa soveltamalla välillä omasta kokoelmasta, usein tulee käytettyä loppuun vaatteet ja mulla on jopa 20v vanhoja vaatteita. Lisäksi välillä saan vaatteita ja käytän jopa äitini vanhoja, mitä hänellä on ollut nuorena. Ei ole aina kyse siitä että ostelee paljon

Vierailija
13/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen Yökylässä Veitola -tyyli, jota aloittaja jo kuvailikin. Että kaikki kirppiskama äärestä laitaan eri väreissä ja staileissa on kasattu päälle. Lisäksi iso laukku täynnä vaihtokamaa. Sitte ollaan niin persoonallisia ja rohkeita.

No tuo on persoonallista ja rohkeaa kun vertaa enemmistöön, joka vaeltaa järkevissä ja ankeissa vaatteissa, järkevä ja ankea laukku olalla ja järkevät kengät jaloissa. Kokonaisuuden kruunaa järkevä ja helppo kampaus. Tai siis kampauksen puute.

Vierailija
14/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nappaan omaan pukeutumiseeni jotain kivaa sellaisen nähdessäni. Oli trendi tai ei. Huppareita en ole käyttänyt ala-asteen jälkeen.

Mitäs vikaa hupparissa

Vierailija
15/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 30v ja olen ollut 13-vuotiaasta melkein samankokoinen koko ikäni. Jotkut jutut tulevat uudestaan muotiin ja voin kaivaa varastosta. Tietysti heitän vanhaa pois ja ostan uuttakin välillä mutta uusia trendejä saa soveltamalla välillä omasta kokoelmasta, usein tulee käytettyä loppuun vaatteet ja mulla on jopa 20v vanhoja vaatteita. Lisäksi välillä saan vaatteita ja käytän jopa äitini vanhoja, mitä hänellä on ollut nuorena. Ei ole aina kyse siitä että ostelee paljon

Sama minullakin. Kaapissa on vieläkin yksi paita, jonka sain 13- tai 14-vuotiaana. Ihan käyttökelpoinen.

Vierailija
16/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 30v ja olen ollut 13-vuotiaasta melkein samankokoinen koko ikäni.

Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
17/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minullakin. Kaapissa on vieläkin yksi paita, jonka sain 13- tai 14-vuotiaana. Ihan käyttökelpoinen.

Minullakin siis on vaatteita, jotka ovat kestäneet hyvin pitkään. Mutta en kyllä ymmärrä sitä periaattetta, että ostetaan vuodeksi jokin muodissa oleva juttu sillä perusteella, että se tulee muutaman vuosikymmenen päästä takaisin muotiin.

Rehellisesti sanottuna, en näin lähes 40v ole kovin montaa sellaista vaatetta omistanut, jotka olisivat tulleet uudelleen muotiin. Leveälahkeiset farkut joo, mutta kuka säilyttää farkkuja vuosikausia siinä toivossa, että se tulee uudelleen muotiin. Minulle vaatteen on tarkoitus palvella käytössä niin kauan, kunnes kuluu puhki, en säilö mitään vaatteita itselleni tulevaisuutta varten.

Vierailija
18/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli otanko siis rohkeasti riskejä ja hulluttelen, kun seuraan trendejä ja pukeudun niiden mukaan? No en todellakaan, vaan seuraan kuuliaisesti muodin markkinamiesten ja - naisten ajatuksia. Tiedostan sentään tämän, vaikka parhaillaan odottelenkin ylisuurta bleiseriä verkkokaupasta.

Vierailija
19/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muotitietoiset" teinit. Katotaan nyt vaikka sitä "paljaat nilkat"-ilmiötä. Helkutin fiksua mennä -25C lämpötilassa nilkat paljaan, mutta pakko on kun muutkin. Siitähän oli ainakin yksi juttu, kun joku oli onnistunut palelluttamaan nilkkansa. 

Vierailija
20/42 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 30v ja olen ollut 13-vuotiaasta melkein samankokoinen koko ikäni.

Miten tämä on mahdollista?

Kysytkö ihan tosissasi? Pituuskasvu loppui 13v. Murrosikä oli alkanut pari vuotta aiemmin, niin että naiselliset muodot oli jo tuolloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän