Kaverin outo tapa vastata
Jos sanon vaikka, että olipas tehokas tuo ihmesieni mitä kokeilin, niin vastaus on, että no tottakai minä tiedän sen, että ihmesieni on tehokas, kun olen sitä pitkään itsekin käyttänyt. Tai sanon, että töissä meillä tehdään tällä tavalla, niin vastaa, että kyllä minä olen tietoinen miten sillä alalla tehdään, kun äidin sisko on ollut siellä töissä ja olen nähnytkin työtavat. Tai, kokeilin tänään sitä uutta vähärasvaista jugurttia, niin tietenkin sanoo, että kyllähän minä sen tiedän kun olen sitä kaupan hyllyllä nähnyt jo kauan aikaa ennen sinua.
Miksi pitää vastata näin?! Tämä alkaa jo ärsyttämään!
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän minäkin jo aikaa sitten ärsyynnyin kaverisi tapaan vastata.
Tää oli hyvä. 😂
Tuli mieleen se vanha vitsi, jonka mukaan mies väsyi naapuriinsa, joka aina vastasi, vaikka mistä olisi ollut kyse, että "kylä mää sen tiän".
Hän järjesti vihdoin jonkun muun avustuksella lehmän ojaan ja odotti sitten, että naapuri tulee siitä tiedottamaan, että hänkin saa kerrankin sanoa "kylä mää sen tiän"!
Tarina ei kerro, mutta olettaisin, että siihen loppui naapurin "tietäväisyys".
Ymmärrän kaveriasi. Jotkut hehkuttaa milloin mitäkin aivan kun ihmiset ympärillä olisi pudonneet taivaasta tai toisesta galaksista. Hän puhuu noin, koska sinun tapasi on ärsyttänyt häntä jo pitkään.
En enää halua paljoa jutella asioista, kun täytyy varoa puheitaan, ettei kuulu taas "ihan kun en tietäisi" ja "kyllähän minä sen tiedän".
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaveriasi. Jotkut hehkuttaa milloin mitäkin aivan kun ihmiset ympärillä olisi pudonneet taivaasta tai toisesta galaksista. Hän puhuu noin, koska sinun tapasi on ärsyttänyt häntä jo pitkään.
Miksi toinen olettaa toisen olettavan ettei hän tietäisi.
Ehkä sun täytyy vaihtaa aihetta, eikä jaaritella arkiaskareista.
Kysy vaikka luuleeko ystäväsi maailmankaikkeuden leviävän loputtomiin, vai painuvan lopulta kasaan, kysy mitä maailmankaikkauden ulkopuolella sitten on? Mitä tahansa muuta, kuin siivousvälineitä ja kotiaskareita.
Jaa-a, poikani 8 v on juuri tuollainen. Vaikka minä tiesin niin paljon jo ennen kuin häntä olikaan.
Vaikuttaa lievästi aspergerilta tms....joka ei osaa keskustelisi muuten
Vierailija kirjoitti:
Tämä saattaa hyvinkin olla mahdollista! Hän saattaa kokea puhumisesi sellaisena että selität hänelle kuin pikkulapselle että vesi on märkää, eli suoraan sanoen pidät häntä tyhmänä. Kannattaa miettiä sitä omaa ulosantiaan, että voisikos tästä olla kyse?
Mulla on yksi kaveri joka saattaa selittää minulle asiaa jonka MINÄ olen selostanut ja opettanut hänelle pari viikkoa aiemmin :D Silloin sanon vain että EEE??! Ihanko totta??! Kaverikin saattaa sitten naurahtaa että ai niinpäs olikin.
1. Haluaa vaikuttaa fiksulta
2. Monet on sanonu häntä tyhmäksi ja ottaa jotenki nuo sun toteamukset hyökkäyksensä
Molempiin vielä et huono itsetunto
Erilainen muori kirjoitti:
Tuli mieleen se vanha vitsi, jonka mukaan mies väsyi naapuriinsa, joka aina vastasi, vaikka mistä olisi ollut kyse, että "kylä mää sen tiän".
Hän järjesti vihdoin jonkun muun avustuksella lehmän ojaan ja odotti sitten, että naapuri tulee siitä tiedottamaan, että hänkin saa kerrankin sanoa "kylä mää sen tiän"!
Tarina ei kerro, mutta olettaisin, että siihen loppui naapurin "tietäväisyys".
Tämä on kirjasta (ollut myös televisionäytelmä) Aapelin siunattu hulluus. Sen lehmän ne raahasivat sisälle kammariin, kun talon emäntä oli näitä "kyllä minä tiedän" ihmisiä. Hulvattoman hauska kohtaus, naurattanut usein. Ja opiksi ollut myös itselleni, yritän joskus muistaa ja välttää tätä kyllä minä tiedän asennetta.
Ymmärrän ap että ärsyttää. Tosin mulla itselläni on ystävä, jolla on myös toisinaan ärsyttävä puhetapa, en tarkoita, että sulla on samanlainen.
"Oon nyt tehny tätä vuorotyötä, en voi kyl suositella sulle tällasta, tuntuu et on aina töissä" kun on ollut 3kk vuorotöissä ja ite oon tehny reippaat 10 vuotta vuorotyötä.
"auton omistus ei kannata, voin kertoo sulle sen. Ne on tosi kalliita ne vakuutusmaksut!" kun hän on hommannut auton ja pitänyt pari kk sitä. Itellä on ollut auto kymmenen vuotta.
Masennus, alakuloisuus tai alemmuudentunto voi oireilla noin...
No on ihmisiä jotka selittävät päivänselviä asioita suu vaahdossa. Ex-anopini mm. selitti mulle kasvissyöjänä, miten ne kasvikset on terveellisiä ja munkin pitäisi syödä niitä, kun niillä on niitä "vaikutuksia". Ja puurosaarnan kuulin usein. Kuinka puuro tekee hyvää, laihduttaa ja vaikka mitä. Tai että liikunta on hyväksi keholle. Siis itsestäänselvyyksiä terveelle hoikalle nuorelle naiselle. Joten kyllä. Puuskahdin välillä, että eiköhän toi nyt ole itsestäänselvää.
Toiset nyt vaan on sellaisia, että niiden täytyy saada viimeinen sana ja olla kaikessa vähän parempia ja tietävämpiä. Itse olen hiljalleen hivuttanut tuollaiset elämästäni, ja ne joiden kanssa on pakko vähän olla tekemisissä silloin tällöin (sukua), niille en juurikaan puhu omista asioistani vaan kuuntelen sujuvasti ja puhun vaikka säästä.
Vierailija kirjoitti:
No on ihmisiä jotka selittävät päivänselviä asioita suu vaahdossa. Ex-anopini mm. selitti mulle kasvissyöjänä, miten ne kasvikset on terveellisiä ja munkin pitäisi syödä niitä, kun niillä on niitä "vaikutuksia". Ja puurosaarnan kuulin usein. Kuinka puuro tekee hyvää, laihduttaa ja vaikka mitä. Tai että liikunta on hyväksi keholle. Siis itsestäänselvyyksiä terveelle hoikalle nuorelle naiselle. Joten kyllä. Puuskahdin välillä, että eiköhän toi nyt ole itsestäänselvää.
Kuulostiko ap:n esimerkit siltä, että vaahtoaisi itsestäänselvyyksistä? On kokeillut ihmesientä, koki sen tehokkaana ja sanoi tämän ääneen?
No kyllähän minäkin jo aikaa sitten ärsyynnyin kaverisi tapaan vastata.