Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä selviän isän kuolemasta?

Vierailija
16.03.2021 |

yhtäkkiä kuo li. 'Yhtäkkiä keuhukokuumeen sai. En kestä, en kestä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
2/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kymmenen vuotta ennenkuin olo helpottui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä selviää, vaikka pahalta nyt tuntuisikin. Se nyt vain on luonnonlaki (tai uskisten mielestä jumalan tahto) että vanhemmat yleensä kuolevat ennen lapsiaan.

4/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tässä hetkessä lohduta, mutta aika tekee tehtävänsä. Koko sydämestäni otan osaa. Meillä kaikilla on vain se yksi ja ainoa isä.

Vierailija
5/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Yritä ajatella, että isäLläsi on nyt kaikki hyvin.

Vierailija
6/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Isäni kuoli kesällä. Rakkaus ei. Lämmin osanottoni.

Vierailija
7/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia. Anna surun tulla, se on aluksi tuskaa. Ajan kanssa muuttaa muotoaan ja päällimmäisenä mieleen jää hyvät muistot.

Vierailija
8/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sydämestäni osaa.

Menetin oman isäni lapsena ja vasta nyt vuosikymmeniä myöhemmin voin sanoa, että olen toipunut.

Sure rauhassa. 

Lopulta huomaat, että kestit kuitenkin.

Vierailija
9/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti kuoli viisi vuotta sitten ja vieläkin välillä vaikeeta. Kyllä se aika ison tyhjän kolon on omaan sydämeen jättänyt. Voimia.

Vierailija
10/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena selvisin hyvin siitä, mutta tyttönä, en poika joka kaipaa isää. Kysymyksiä tuli siitä kyllä. Toinen vanhempi jäi kuitenkin jäljelle. 

Vierailija
11/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki kerrallaan. Anna hyvien muistojen lohduttaa. Olen pahoillani menetyksestäsi.

Vierailija
12/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista huomata että naiset voivat pitää isistään. Kun lukee millasita m1esvihaa täällä on, niin positiivinen yllätys tosiaan.

Vierailija
13/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et joudu katsomaan isän vajoamista dementiaan. Muuttumista vääjäämättömästi eläväksi kuolleeksi, joka ei enää tunne lastaan.

Vierailija
14/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksin saa surra. Toiseksi yksin ei tarvitse selvitä. Hae apua rohkeasti. Sinun ei tarvitse esittää ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Saat hellittää ja se on täysin ymmärrettävää. Onko sinulla läheisiä eli tukea lähipiiristä? Tietysti ihmiset surevat eri tavalla, mutta ei kannata vetäytyä sen takia, että ei halua olla taakaksi. Eristäytyminen tapahtuu usein näissä tilanteissa helposti, mutta ei kannata ns. jättää itseään yksin.

Vierailija
15/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan et joudu katsomaan isän vajoamista dementiaan. Muuttumista vääjäämättömästi eläväksi kuolleeksi, joka ei enää tunne lastaan.

Olipa lohduttava kommentti... Oletko kuullut empatiasta?

Vierailija
16/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kuoli heti syöpädiagnoosin jälkeen yllättäen 2 vuotta sitten. Ei ollut kovin vanha, alle 70 ja hyvässä kunnossa. Ekat päivät, viikot ja kuukaudet oli pahimmat, olo aaltoili ja tuntui välillä samalta kuin ihan alussa, ei voinut uskoa todeksi. Noin vuoden kohdalla olo alkoi selvästi tasaantumaan. Näen yhä paljon unia isästä ja jos joku äkkiä kysyisi saattaisin melkein väittää että se on elossa. Kai sitä vaan tottuu ettei se ole arjessa mukana, mieli ei enää kauhistu siitä tiedosta joka kerta.

Se täytyy vielä sanoa, että isän kuoleman jälkeinen aika oli tosi yksinäistä. Kukaan ei kysynyt miten minulla meni, vaan pyysi minulta palveluksia ja kaatoi omia asioitaan ja huoliaan minun niskaan. Olisi ollut ihanaa saada vähän levätä.

Vierailija
17/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
18/18 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verenperintönä isältäni uteliaisuuden elämää ja huomista kohtaan. Suren ja välillä itkeä vollotan, mutta samalla ajattelen, miten isäni halusi meidän lasten elävän näköistämme elämää, hyvää ja onnellista. Isä oli minulle se peruskallio, josta oli hyvä ponnistella kokeilemaan omia siipiä. Yritän pitää itseni järjissäni ajatellen, ettei isäni halua minun surevan itseäni pois elämästäni kokonaan.

Isäni oli jo iäkäs, joten ihan yllätyksenä ei suru-uutinen tullut, mutta eipä siihen voi valmistautua, rakkaat poistuu tuonpuoleiseen aina liian aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi