Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet yrittävät olla "miehekkään" auttavaisia

Vierailija
16.03.2021 |

Eli tarjoavat apua vaikkapa lampun laittamisessa kattoon tai polttopuiden teossa tai jonkin raskaan esineen kantamisessa? Onko taustalla oletus, ettei nainen voi näistä selviytyä, vai ihan vilpitön halu auttaa?
Miten suhtaudut tälläiseen auttavaisuuteen?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä arvostan kohteliaisuutta puolin ja toisin, ja kiitän kauniisti avusta, kun kohdalle osuu. Pöksyihin eivät yritä, siitä ei ole kyse. 

Vierailija
42/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole samoja vaatimuksia poliisissa, merivartiostossa tai ensihoitajana...ei varmaan epävirallisesti armeijassakaan. Saavat silti saman palkan kuin mies ja koulun pääsykokeissa samat pisteet huonommasta suorituksesta ja koska noita kriteerejä ei ole muutettu, ilmeisesti se on naisille OK ottaa apua vastaan ja olla tuntematta häpeää siitä. 

Vaikka sinne poliisikouluun hakee hirveästi naisia, naisten pääsykriteerit ovat ilmeisesti edelleen alhaisemmat eli myös feministien mielestä Suomessa ei ole poliisiksi haluavia naisia, jotka pystyisivät samaan kuin miehet tai muuten he haluaisivat tasa-arvoa ja kieltäytyisivät avusta. 

Tuo on muuten hullua kun naapurimaasta ollaan jo nähty kuinka naiset pärjäävät kiinniotoissa rikollisten kanssa. Tyyliinn 4vs1 ja silti jäädään tappiolle jonkun ruodon kanssa. Tuo murentaa poliisin arvostusta.

mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin omenapuun, koska naisihminen ei ylettynyt ja voimat eivät riittäneet niin ylös, oli paksuja oksia. Pitääkö potea syyllisyyttä nyt.

Vierailija
44/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä todella kiitollinen siitä avusta, joita miehiltä saa, pyytämättä.

Siihen ei tarvitse muuta kuin, että oven avaa, antaa joskus paikan pitkässä jonossa, kysyy tarvitko apua.

Jos ja kun aivan outo ja tuntematon mies näinkin fiksusti käyttäytyy, niin tuskinpa on kenenkään housuihin pyrkimässä, julkisilla paikoilla.

Se on vain hyvää käytöstä.  Itse toimin samalla tavalla iäkkäiden ihmisten suhteen.

Vierailija
45/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakerrannainen pyysi apua pyykkikoneen asennuksessa ja sit loppuiikosta pyysi kahville, huomasin jo silloin että mitä oli vailla kun aamutakissa kiinteät tissit heiluen näytti mitä piti tehdä,,no pantavahan se oli ja jos känniltäni muistan sillä oli sauva lootassa jolla hieroin anusta takaapän painaessani ja lopettelin el laskin mällit anukseen lopuksi

kyllä siinä aina on taka ajatus että saa pillua tai suuhoidon, nytkin auttelen erästä yh 40 v naista silloin tällöin ja toiveena olisi saada imua taikka tiukkaa pesää

Vierailija
46/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla naiset ei osaa mitään noista. Ei edes nuoret naiset. Jostain kumman syystä eivät olekkaan valmiita kiipeilemään vaikkapa loisteputkia vaihtamaan.

Vierailija
47/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

They call it patronising...

Vierailija
48/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista muista, mutta lampun vaihto pitkänä miehenä on oikein mukavaa, kun ei tarvitse edes tuolia välttämättä.

Vierailija
49/49 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun auttaisikin. Mutta ei, vaikka itse pyytäisi. Osaan toki itsekin, mutta joskus ylimääräinen käsipari olisi tarpeen. Mulle näin sinkkunaisena kelpaisi sekin, että joku kiva ja asiallinen mies auttaisi minua hiukan talon töissä (ei kuitenkaan mitään isoja juttuja tyyliin remontti) ja minä voisin tarjota saunan ja parit juomat ja kenties vähän muutakin. Mutta ei taida nykymiehistä tällaisia löytyä.

N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi