Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet yrittävät olla "miehekkään" auttavaisia

Vierailija
16.03.2021 |

Eli tarjoavat apua vaikkapa lampun laittamisessa kattoon tai polttopuiden teossa tai jonkin raskaan esineen kantamisessa? Onko taustalla oletus, ettei nainen voi näistä selviytyä, vai ihan vilpitön halu auttaa?
Miten suhtaudut tälläiseen auttavaisuuteen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä käy usein niin että nainen haluaa korvata jotenkin...

Jotkut on kylläkin niin tampioita että olettavat miesten ahertavan korvauksetta.

Vierailija
2/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan mukavaa. Olen arvellut, että nämä miehet (ja muut avuliaat ihmiset) ovat perinteisellä tavalla kohteliaita tarjotessaan apua. Ne miehet (ja ihmiset muutenkin) ottaa päähän, jotka ei pidä ovea auki kun apua tarvitsisin, nostele esim rattaita bussista, jos vaikutan tarvitsevan apua yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen vanhaan ihmisiä autettiin. Naapurit saattoivat jopa auttaa toisiaan. Jos jollakin oli raskasta kannettavaa, niin pyydettiin apuun kantamaan. Nykyään siihen palkataan yritys, koska tämä nykyaika on mitä on.

Vierailija
4/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tervetullutta. Pyrin ottamaan miehekseni.

Vierailija
5/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai taasko ollaan kovasti voimaantumassa?

montakos miestä sitä lamppua on aloittajalle ollut tulossa vaihtamaan? 

Vierailija
6/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hyviin tapoihin kuulu auttaa ihmistä kuin ihmistä? Toisille se auttaminen voi merkitä tosi paljon, joten älä katso sukupuolta vaan vilpittömyyttä. 

Opettele sanomaan kiitos kuin mietit miksi joku auttaa sinua. Kiitos on todella harvan sanavarastossa, joten kukoista sinä siinä kiittämisen taidossa.

Vierailija
7/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies tarjoutuisi auttamaan moisissa askareissa, nauraisin ja esittäisin luulleeni sitä vitsiksi niin, että tyyppi tajuaisi nolanneensa itsensä. Jos hän jatkaisi aiheesta, alkaisin muka vilpittömästi ihmetellä että "etkö tiedä että KAIKKI osaavat nämä asiat?" Sisäisesti saattaisin tuntea jopa vihaa. Minä en ole tyhmä, heikko enkä laiska, turha kohdella kuin olisin.

Vierailija
8/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastuin kerran pihassa ja olisin halunnut jäädä selälleen hetkeksi katsomaan upeaa tähtitaivasta, pehmeä huppu pään alla. Mutta eräs nuori sympaattinen mies tuli "väkisin" tarjoamaan kättään, että vetää ylös. Nousin omin käsin ja kiitin avusta

Vierailija
9/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuvitellut tai odottanut edes että mies tai ylipäätään joku auttaisi jossain? Miksi auttaisi ei kukaan ole velvollinen auttamaan minua.

Vierailija
10/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies tarjoutuisi auttamaan moisissa askareissa, nauraisin ja esittäisin luulleeni sitä vitsiksi niin, että tyyppi tajuaisi nolanneensa itsensä. Jos hän jatkaisi aiheesta, alkaisin muka vilpittömästi ihmetellä että "etkö tiedä että KAIKKI osaavat nämä asiat?" Sisäisesti saattaisin tuntea jopa vihaa. Minä en ole tyhmä, heikko enkä laiska, turha kohdella kuin olisin.

olet varmaan hauskaa seuraa 

Vierailija
11/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä 🥰

Vierailija
12/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä on näkymätön vamma vaikka olen aika nuori, olen kiitollinen jos mua autetaan nosteluissa ja näin.

Vierailija
13/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän ihmettelisin jos joku tulisi yhtäkkiä pyytämättä tarjoamaan apua. Eri asia jos näyttäisin jotenkin siltä että olen avun tarpeessa esim. yrittäisin saada vaikka ovea auki hirveiden kantamusten kanssa. Jos se auttamisen halu liittyisi sukupuoleeni niin en tykkäisi yhtään.

Vierailija
14/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää alapeukuttajat olko niin tosikkoja, eikö ole huumoria yhtään.

Vierailija
15/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduin korjaamaan naapurin naisen ruohonleikkurin.

Ihan kyllä siitä syystä, että säästyy omatkin korvat siltä huonostikäyvältä leikkurilta.

Vierailija
16/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kohteliaisuudesta. Totta kai he tietää että nainen itsekin selviäisi, jos ei ole vanhus tai sairas, mutta haluavat ilahduttaa toisen päivää tarjoamalla kohteliaasti apua.

Suomessa tuollaista tapaa on kyllä paljon vähemmän kuin monessa muussa maassa. Ehkä juuri siksi että osa naisista ottaa lähinnä loukkauksena.

Vierailija
17/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällön toksisia setämiehiä.

Vierailija
18/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan tuntuu niin hyvälle, kun nainen väläyttää hymyn ja kiittää kohteliaasti.

Vierailija
19/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun näiden naisia keskusteluissa auttavien valkoritareiden kanssa, epäilevät, että naiset eivät selviä itse ja toivovat saavansa piparia korvaukseksi. Samanlaisia sovinistisia naisvihaajia.

Vierailija
20/49 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti minua aina huudellaan töissä apuun, kun pitäisi jotain raskasta kantaa. Olen töissä naisvaltaisella työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi