Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko gastroskopia kivulias toimenpide? :(

Vierailija
16.03.2021 |

Epäilen, että joudun huomenna tähystykseen.
Verioksennus(lievä) ja jatkuva epämääräinen kipu ylävatsassa puhuvat puolestaan.
Ilmoitin päivystykseen ja käskivät heti huomenna lääkäriin.

En tiedä joudunko mutta epäilen ja mietin, että pitääkö tässä siihenkin varautua.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ensi kuussa paksusuolen tähystys, että tsemppiä meille molemmille:) 

Sama juttu mulla ja kieltämättä vähän hirvittää. Joten laittakaapa kokemuksia siitäkin.

Ei kai? Katos, paksusuoli kamu haha:D Mulla on just ennen vappua..tein sen virheen että luin netistä tarnoita ja pelkkää kiljumista ja suolenpätkiähän ne oli..moni sanoi ettei sattunut sitten olleenkaan,kirpaisi pari kertaa. Kannattaa pyytää suoraan suoneen sitä kipulääkitystä, mä ainakin aion. Huolestuttaa sen litkun särpiminen, että mitä jos kirjaimellisesti tulee paskat housuun vaikka taksissa?? :O 

Tähän saa inkosuojan tai -vaipan halutessaan.

Vierailija
22/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsee jo huomenna kuitenkin selvittelemään tätä vaivaa.

On tosi epämukava olla kun tuntuu, että ylävatsassa polttelee tai kipu on viiltomaista. Välillä helpottaa ja taas pahenee, inhottava tunne. Tuskin tämä kuitenkaan mitään ihan vakavaa on kun kuitenkin oksentaminen jäi yhteen kertaan eikä vertakaan ihan hirveästi ollut. Henkeen vain tuntuu ottavan myös toisinaan. En tiedä onko kytköksissä tähän. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut kokemusta mahahaavasta? Millaista se oli? 

ap 

Vierailija
24/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsasyöpä?

Vierailija
25/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esilääkitystä tuohon voi saada? Mietin kun monethan on tablettimuodossa? Onko kukaan pyytänyt esim. jotain rauhottavaa? Minua toimenpide kammottaa niin paljon että en ole uskaltautunut menemään vaikka närästystä on ollut pitkään.

Vierailija
26/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastronomit ovat oman alansa taitavia ammattilaisia, ja osaavat asiansa. Jooga ennen toimenpidettä auttaa jännitykseen ja rentouttaa ruokatorven, mikä onkin tärkeää, kun valmistaudut nielemään 1,5 m puutarhaletkua, joka on varustettu kameralla ja kylmävalolähteellä. Mutta huoli pois; melko moni tästä on kuitenkin selvinnyt lähes ennallaa kotona pärjääväksi. Varaa jääkappiin soseita ja keittoja 3 kk tarpeiksi.

Vierailija
27/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei nyt kolmea kuukautta tarvitse pelkillä soseilla ja keitoilla elää. Pari päivää riittää. 

Esilääkitykseen - paikan päällä annetaan nestemäinen esilääke, joka rentouttaa ruokatorvea ja kipua. Ennen toimenpidettä mennään tyhjällä vatsalla juurikin yökkimisrefleksin takia. Kannattaa olla omaan hoitotahoon yhteydessä, jos jännittää!

Vierailija
28/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei nyt kolmea kuukautta tarvitse pelkillä soseilla ja keitoilla elää. Pari päivää riittää. 

Esilääkitykseen - paikan päällä annetaan nestemäinen esilääke, joka rentouttaa ruokatorvea ja kipua. Ennen toimenpidettä mennään tyhjällä vatsalla juurikin yökkimisrefleksin takia. Kannattaa olla omaan hoitotahoon yhteydessä, jos jännittää!

Ai niin...niinhän se tosiaan olikin, vaan parin päivän keitot. Se  3 kk olikin polikliinisessä kraniotomiassa. Aina vaan sekoitan nämä.

Vierailija
29/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu. Yököttää vähän. Otan kolme gastroa siinä missä yhden kolonoskopian - eikä sekään ole paha.

T. Meikun kantis...

Vierailija
30/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penistä ei kuitenkaan viedä eikå riitä ruokatorveen ja mahalaukkuun, pöljä :D Ei TOD voi verrata :D

Vierailija
31/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Mutta yökkäilin, oksensin ja röyhtäilin niin ahkerasti, että lekuri turhautui ja kivahti, että miten hän mitään näkee kun mä kieputan mahalaukkuani kameran ympärille. Samat ylävatsakivut ja pahoinvoinnit kuin Ap:lla, onneksi vain helikobakteeri.

Vierailija
32/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutuksessa ei ja jos olet nainen ja harrastanut "deep throat" leikkejä niin ei silloinkaan tunnu juuri miltään.

Vierailija
33/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rauhoittavia ja puudutus suihkeen. Ei sattunut mutta muutaman kerran yökin, en kuitenkaan varsinaisesti oksentanut. Pissat tuli huosuun.

Vierailija
34/57 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan hauskaa

Vierailija
35/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, se on nopeasti ohi, keskityt vain hengittämään. 

Vierailija
36/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja sain somacia. 

Ylävatsa tuskaisen tuntuinen ja koko vatsa turvonnut vaikka en ole syönyt 17 tuntiin. Tein testin helpottaako  kipu jos olen syömättä pidempään mutta eipä juuri vaikutusta.

Ei ole kovin miellyttävää. Eniten jäi silti mietittymään, että olen käynyt kuukausi sitten vatsavaivojen takia tutkimuksissa (vatsa oirellut ikävästi jo pitkään) eikä verikokeista löytynyt mitään, kaikki hyvin sen osalta. Siis maksa-arvot , hb ja eikä keliakiaa. 

Nyt kun oksensin verta ja tullut uutta vaivaa, tätä jatkuvaa epämukavaa tuntumusta niin siltikään en pääse kunnon tutkimuksiin. Ei kai siinä mitään, vasta sitten katsotaan jos oku puhkeaa kunnolla niin katsotaan paremmin.

Eli somacia naamariin ja toivotaan, että edes yksi oire menisi ohi. 

Lääkäri siis sanoi, että kun oksensin niin saattoi hieman vahingoittua vatsan limakalvo ja nyt kun on paranemassa niin tuntuu ikävältä. Jos jatkuu somac-kuurin jälkeen niin katsotaan uudestaan. 

ap 

Vierailija
37/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samoja oireita ja sitten repesi mahalaukku ja sain vielä verenmyrkytyksenkin. Oli hengenlähtö lähellä.

Vierailija
38/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samoja oireita ja sitten repesi mahalaukku ja sain vielä verenmyrkytyksenkin. Oli hengenlähtö lähellä.

Aika paha, onneksi tervehdyit! 

Minä sen sijaan tässä pärjäilen ens alkuun lääkkeillä ja odotellaan, että paraneeko vai paheneeko.

ap 

Vierailija
39/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta vaikkaan että silti vähemmän epämiellyttävää kuin alapään tähystyksessä niiden tyhjennyslitkujen juominen ja vessassa ravaaminen perse ruvella.

Vierailija
40/57 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mahalaukku voi revetä, ahdoit liikaa ruokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän