Onko mitään paikkaa, joka siirtäisi CD-levyn sisällön digitaaliseksi?
Meillä ei ole enää missään laitteessa levyn lukijaa. Tein aikanaan biisejä, joita ei ole missään muualla kuin CD-levyillä. Missähän ne saisi siirrettyä tiedostoiksi?
Kommentit (15)
Osta läppäriin ulkoinen cd-asema, niin minä tein. Tai ostin itse asiassa bluray-aseman. Maksaa kaksi - kolme kymppiä.
Kirjastossa tai kaverilla voit suoraan siirtää ne koneelle.
ööh... cd-asema koneeseen kiinni ja siitä rippaus? etkai sä nyt maksa hetken työstä jollekin rahaa? aseman saa parilla kybällä.
Vierailija kirjoitti:
ööh... cd-asema koneeseen kiinni ja siitä rippaus? etkai sä nyt maksa hetken työstä jollekin rahaa? aseman saa parilla kybällä.
Miksen maksais? En halua ostaa laitetta, jota tarvitsen vain tämän yhden kerran.
Toi kirjastovinkki oli hyvä! Kiitos siitä! :)
ap
Jos kirjastossa on cd-asemaa tai ohjelmaa rippaukseen edes. Windowsilla tarvii jonkun erillisen ohjelman, linuxissa sen voi tehdä suoraan dd-komennolla.
Ei niissä ole mitään ihmeitä kuitenkaan.
Jos sullaon cd-soittimessa joko sp/dif tai optical-liitin, niin sillä ja läppärillä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Aseman hakeminen jostain, mahdollinen asentaminen (ajurit?), jne. vie myöskin aikaa. Itse maksaisin mieluummin sen 7€ jollekin jos muuta tarvetta ei ole kuin tuo yksittäinen juttu
Vierailija kirjoitti:
cdlevyn sisältö ON digitaalinen.
Juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen maksais? En halua ostaa laitetta, jota tarvitsen vain tämän yhden kerran.
Toi kirjastovinkki oli hyvä! Kiitos siitä! :)
ap
Mahtaako onnistua kirjastossa. Tarvitset siis cd-aseman ja ulkoisen levyaseman jolle kopsaat ripatut biisit sekä kirjaston koneeseen Windows Media Player tms. On mielestäni melkoinen tietoturvariski jos noihin yleisiin koneisiin saa liittää jusurikin levyasemia ja pitää olla oikeudet säätää media playerai.
Jos levyjä on muutama sata, niin siinä vierähtää tovi kirjastossa istuen ja varmaan osaan levyistä sinun pitää itse kirjoittaa biisien nimet sekä esittäjän tiedot.
Joissain kirjastoissa voi.