Toiveena sektio - miehen mielestä ei ole ”oikea” synnytys
Ystävä haluaisi kovasti synnyttää suunnitellulla sektiolla, ensimmäisen synnytyksensä vuoksi joka oli todella pitkä ja tuskallinen. Lapsen isän mielestä tämä ei kuitenkaan ole ns oikea synnytys, ja ilmaisi pettymyksensä tähän toiveeseen.
Siis mitä ihmettä. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?
Ylireagoinko jos itse miettisin omalle kohdalle tuota, ja suunnittelisin jo melkeinpä miehen jättämistä, jos kontrolli alkaa jo nyt..
Kommentit (50)
Oletko varma, että mies on sanonut noin?
Olen nimittäin itse raskaana ja olen miettinyt sektion ja alatiesynnytyksen välillä, koska ensimmäinen synnytys repi minut pahasti. Olen tietysti puhunut asiasta paljon mieheni kanssa ja hän on oman mielipiteensä asiasta kertonut. Ja on sanonut, että itse tietysti päätän, mutta hän luulee että voisi olla parempi synnyttää alateitse, koska leikkaus kuitenkin on iso ja siinä on minulle paljon riskejä. Ja on korostanut myös sitä, että päätös on yksin minun ja hän tukee sitä oli se mikä tahansa.
Mainitsin tästä kaverilleni ja seuraavana päivänä sain kauhistuneen puhelinsoiton toiselta kaverilta, joka kauhisteli miten mieheni oli voinut sanoa jotakin niin kamalaa. Hetken päästä ilmeni, että tämä toinen kaveri oli kertonut mieheni sanoneen, ettei sektio ole oikea synnytys, vaikka tällaista hän ei ollut sanonut, enkä ollut niin väittänyt kaverilleni. Jotkut eivät aina ymmärrä täysin mitä heille sanotaan, ymmärtävät väärin tai lisäävät niihin asioita.
Jotenkin luulin, että ap:n ystävän eka lapsi olisi eri miehelle ja tämä nykyinen olisi eri mies, joka ei siis ole saanut "kokea synnytyksen ihmettä" luonnollisella tavalla ja haluaisi siksi siitä osalliseksi perinteiseen alatiesynnytykseen osallistumalla. Tämän näkökulman olisin ymmärtänyt, jos kyse on esikoisesta ja haluaisi olla tukena muutenkin kuin odottamalla huoneen ulkopuolella, mutta kun luin kommentteja, tajusin, että taitaakin olla miehelläkin jo toinen kierros menossa ja ymmärrys loppui siihen. Toki ekassakin tilanteessa nainen tekee lopulta päätöksensä itse ja miehen on hyväksyttävä se ja oltava tukena parhaalla mahdollisella tavalla, mutta ainakin miehen mielipiteen olisi voinut ymmärtää.
Tokalla tavalla taas en ymmärrä mitä se mies marisee, jos on jo kertaalleen nähnyt, miten tuskainen kokemus synnytys oli. Luulisi siinä tapauksessa, että ei halua puolison kärsivän samalla lailla uudestaan, vaikka voi tietysti ajatella, että tokalla kerralla on jo helpompaa. Hyvin mahdollista, että onkin, mutta edelleen, jos ap:n ystävä ei halua sitä riskiä ottaa, että toinen kerta ei olekaan helpompi, miehen pitäisi silloinkin kunnioittaa puolisonsa toivetta.
Synnyttämisestä päättäminen ei kuulu miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa synnytyksessä römpsästä tulee törsö ja nainen ei halua sitä.
Ei kaikilla. Tiesitkö muuten, että naisetkin on eri kokoisia sieltä yhdestä paikasta? Siksi kaikki miehet ei naiselle sovi.
Aiheesta löytyy artikkeleita. Moni luulee, että kaikki naiset on samankokoisia. Naisen pituudesta ei valitettavasti voi päätellä kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla. Tiesitkö muuten, että naisetkin on eri kokoisia sieltä yhdestä paikasta? Siksi kaikki miehet ei naiselle sovi.
No jaa, kaikista mahtuu vauva ulos, mutta keltään ei sormenpaksuinen tamponi tipahda ulos.
Ihan kuten se pili kutistuu erektion jälkeen ennalleen, kutistuu naisen värkkikin synnytyksen jälkeen. Vai mistä aattelitte kymmenlapsisia perheitä kehittyvän?
Ällöttäviä ja jopa tyhmiä olette.
Ja hei, minimunamies ei ole kellekään sopiva.
Puhuin ennen synnytystä. Aiheesta löytyy artikkeleita. Naiset on eri kokoisia sieltä, syvyys ja leveys eri. Siksi pitäisi löytää sopivan kokoinen mies jo seurusteluvaiheessa. Valitettavasti naisen pituudesta ei voi päätellä sen kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, kaikista mahtuu vauva ulos, mutta keltään ei sormenpaksuinen tamponi tipahda ulos.
Ihan kuten se pili kutistuu erektion jälkeen ennalleen, kutistuu naisen värkkikin synnytyksen jälkeen. Vai mistä aattelitte kymmenlapsisia perheitä kehittyvän?
Ällöttäviä ja jopa tyhmiä olette.
Ja hei, minimunamies ei ole kellekään sopiva.Puhuin ennen synnytystä. Aiheesta löytyy artikkeleita. Naiset on eri kokoisia sieltä, syvyys ja leveys eri. Siksi pitäisi löytää sopivan kokoinen mies jo seurusteluvaiheessa. Valitettavasti naisen pituudesta ei voi päätellä sen kokoa.
Siksi osa naisista tuntuu miehistä pienemmältä. Osalla miehistä on pienempi, mutta sama juttu naisilla.
Tuo on asia johon miehellä ei ole mitään sanomista.
Mitä ihmettä se sille miehelle kuuluu mitenkään että miten se lapsi syntyy? Terv. mies
Mihin perustuu tuon miehen periaatteellinen tarve saada pidettyä nainen mahdollisimman suuressa pelossa ja tuskassa heidän lapsensa syntymän vuoksi?
Lääketiede puhuu synnytystavoista, alatie ja sektio.
Alasynnytys ei ole aktiivisya siinä mielessä, että vaikka päättäisit olla synnyttämättä, kehosi tekee sen pakolla. Koomassakin on synnytetty.