Toiveena sektio - miehen mielestä ei ole ”oikea” synnytys
Ystävä haluaisi kovasti synnyttää suunnitellulla sektiolla, ensimmäisen synnytyksensä vuoksi joka oli todella pitkä ja tuskallinen. Lapsen isän mielestä tämä ei kuitenkaan ole ns oikea synnytys, ja ilmaisi pettymyksensä tähän toiveeseen.
Siis mitä ihmettä. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?
Ylireagoinko jos itse miettisin omalle kohdalle tuota, ja suunnittelisin jo melkeinpä miehen jättämistä, jos kontrolli alkaa jo nyt..
Kommentit (50)
Minusta merkitystä on sillä, kummassa on suuremmat riskit. Ja vain sillä.
Mielestäni naisella on oikeus päättää kehostaan, ja koska nainen synnyttää on myös hänen asiansa toivoa miten. Tietysti vauvan terveys ja turvallisuus edellä.
Tietty ei tiedä tilanteen taustoja, mutta sori vaan miehet tässä asiassa teidän tehtävä on tukea naista, ei arvostella miten se synnytys pitäisi hoitaa (josset ole hoitavan lääkärin roolissa).
Abortti taitaa olla pois laskuista? Itse en tuollaiselle miehelle lapsia tekisi.
Mikä hinku siihen sektioon on nykyään?
Minun puolestani tehköön mitä haluaa, mutta ei se normaalia ole ottaa automaattisesti sitä kautta. Puistattaa ajatuskin.
En itse kannata sektiota, mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että kehosi on sun ihan ikioma, samoin kuin kohtusikin, eli ei ole miehen, eikä kenenkään muun kuin lääkärin asia arvostella tai puuttua toiveisiisi sen suhteen. Herranen aika sentään.
Mies ei tunnu pystyvän empatiaan, koska varmaan oli paikalla ensimmäisessä synnytyksessä eikä sen pituus ja tuskaisuus ole hänelle mikään uutinen.
Miehen pitäisi tukea vaimoaan, etenkin kun, suunniteltu sektio on lapselle jopa turvallisempi kuin alatiesynnytys eli lapsen etu ei ole vaarassa.
Voi kyynel, vatvo tätä seuraavt 20v, jooko?
Miksi luulet asian kuuluvan sinulle?
Mies on oikeassa. Jos ei synnytä oikeasti, ei siitä tule oikeaa lastakaan. Saattaa tulla vaikka murmeli. Täysikasvuinen sellainen, ja pahansisuinen vielä. Kannattaa kuunnella viisasta puolisoa.
Ei sektio ole mikään "kivuton synnytys". Kaikkea muuta.
Kyllähän tuo ajatuksia herättää, että kuka lisääntyy tuollaisen miehen kanssa??
No, asia on vain ystäsi, mutta oikean "helmen" hän kyllä on löytänyt ja jo toista lasta tekemässä?
Huh huh..
Toisessa synnytyksessä römpsästä tulee törsö ja nainen ei halua sitä.
Kyllä mä näen että lapsi SYNTYY ihan molemmilla tavoilla. Sen sijaan SYNNYTTÄMINEN on aktiivista toimintaa jossa vauva synnytetään ponnistamalla se synnytyskanavaa pitkin ulos.
Vähän kuin syöminen. Se on aktiivista toimintaa jossa ruoka kulkee suusta vatsaan ja siitä eteenpäin. Sen sijaan ihminen voi olla vaikka letkuruokinnalla, jolloin hän kyllä saa sen ravinnon mitä tarvitsee, muttei syö itse. Eli semantiikkaa, ei kannata suuttua.
Mies yrittää kontrolloida sinua. Miten niin "oikea" synnytys?! Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Saat itse päättää, että miten synnytät ja mitä ylipäätään teet kehollesi. Mies ei sitä päätä. Miehesi vaikuttaa todella oudolta tyypiltä.
Mistä te oikeasti löydätte noita yksinkertaisia ja ärnisköjä miehiä? Minä en ikinä kykenisi ajattelemaan noin enkä usko että kavereistanikaan kukaan.
m37
Vierailija kirjoitti:
Mistä te oikeasti löydätte noita yksinkertaisia ja ärnisköjä miehiä? Minä en ikinä kykenisi ajattelemaan noin enkä usko että kavereistanikaan kukaan.
m37
Tietyn uskontokunnan edustajista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet asian kuuluvan sinulle?
Luitko että olisin muka sanonut missään vaiheessa puuttuvani tähän ystäväni asiaan? Pohtiminen itsekseen / näin anonyyminä käsittääkseni on ookoo....
AP
Ylireagoit. Et varmaan ollut edes kuulemassa koko keskustelua?