Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativin maisteriohjelma?

Vierailija
16.03.2021 |

Onko konsensusta mikä olisi nykyisin Suomessa vaativin maisteriohjelma? Lääkis varmaankin sijoittuu melko korkealle.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksi se olisi vaikeampi kuin vaikka alkeishiukkasfysiikan maisteriohjelma?

Vierailija
2/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi, rahoitus pääaineena.

Vierailija
4/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Miksi se olisi vaikeampi kuin vaikka alkeishiukkasfysiikan maisteriohjelma?

Vaativuutta tuskin on riittävää mitata pelkästään vaikeusastella.

Vierailija
5/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTM.

Vierailija
6/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tuttavapiiristä DI:t tuntuivat tekevän eniten töitä opiskelujen suhteen. 

Vierailija
7/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka, matematiikka ja monet dippa-inssin tutkinnot. En ole nimittäin kuullut että kukaan olisi jättänyt lääkistä kesken, mutta noita muita on jätetty siitä syystä että alkaa opinnot mennä yli hilseen eikä enää tajua.

Vierailija
8/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimamaisterin ohjelma. Primusmaisteri vastaakin jo tohtoria.

Vierailija
9/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis ei ole kouluna erityisen vaikea. Haastavuus on sisäänpääsyssä.

Fysikaalis-matemaattiset alat ovat paljon vaativampia.

Vierailija
10/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa tässä on?

Vierailija
11/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamaisteri

Vierailija
12/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mittareita käyttäisit sitten?

Vierailija
13/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun selviät niistä vaativien opiskelujen työmääristä, oletkin kouliintunut menemään johonkin isoon rahoitusalan yritykseen juniorina painamaan 12h työpäiviä, käytännössä pyörittämään exceleitä.

Vierailija
14/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemia... moni kvanttikemian pakollisesta opinnnosta jätti kemian opinnot siihen... opintoposteitä ei kerry, mutta labrassa saa häärätä tuntitolkulla ja kirjoittaa 20 sivusia raportteja ja muutama pinna lopulta tippuu kun oot väsänny 8 raporttia ja viettänyt 8x8h labrassa...

Vierailija
15/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa tässä on?

Pitää antaa sielu Rothschildille.

Vierailija
16/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ajattelin vaativuudella myös tutkinnon vaatimia työmääriä vaikeusasteen lisäksi.

Vierailija
17/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä DI:t tuntuivat tekevän eniten töitä opiskelujen suhteen. 

Vissin matikkaneroille tosi helppoa, muille ei. Mun yks kaveri nimittäin jätti joskus DI-opinnot kesken, kun ei vaan tajunnut enää. Toisaalta mun sisarus selvisi niistä tosi vähällä tekemisellä. Valitteli aina kun opinnoissa on niin vähän hommaa ja liikaa vapaa-aikaa eikä mitään tekemistä, mutta toisaalta se oli aina kympin oppilas matikassa. Valmistui tavallista nopeammin.

Vierailija
18/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OTM.

Millä tavalla oikis on mielestäsi haastavin? Miten eroaa vaatimustasoltaan esim. kauppiksesta? Vaikea päästä sisään toki joo, mutta se johtuu hakijoiden suuresta määrästä, ei niinkään sisällön vaativuudesta. Sen perusteella, mitä oikiksen kursseja on tullut käytyä, suurin haastavuus on tappavan tylsyyden sekä tyhjänpäiväisestä nillityksestä johtuvan vitutuksen kestäminen (nönnönnöö, vähennän sulta pisteen tuosta, kun selvästi olen täyttänyt tässä tavuviivaa ajatusviivan sijaan nönnönnöö).

Vierailija
19/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tutkinto muuten vaativa? Itse opiskelen tällä hetkellä muotoilua, mutta kävin markkinointia pari kurssia sivuaineena ja ne oli sen verran mielenkiintoisia ja helppoja, että olen harkinnut josko hankkisi vielä paremmin työllistävän ammatin ja hakisi kauppikseen. Mutta jos se onkin sitten todella vaativaa, niin en tiedä. Lukion pitkässä matikassa mulla oli kyllä ainoat kympit juuri talousmatematiikasta ja tilastoista ja todennäköisyyksistä eli sen tyyppistä "matikkaa" tajuan parhaiten. 

Vierailija
20/42 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ajattelin vaativuudella myös tutkinnon vaatimia työmääriä vaikeusasteen lisäksi.

Työtä nyt pystyy kuka tahansa tekemään. Itse jätin matikan opinnot aineopintoihin, koska en vain tajunnut syväreistä tarpeeksi, vaikka käytin niihin tosi paljon aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme