Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa, jolla on taustaa parisuhdeväkivallasta?
Kaikinpuolin ihana ja mahtava persoona, komea, menestynyt, huomaavainen, huumorintajuinen jne, mutta on edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen naistaan kohtaan.
Onko turn-off, vai voiko asian kanssa elää?
Miten on, palstan naiset.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen vain niin rakastunut tähän mieheen, hän on kaikkea mitä olen aina etsinyt. Hän on niin järkyttävän huomaavainen ja hellä otteistaan... Minä olen niin toiveikas, silti mietin onko tässä mitään järkeä kun merkit ehkä ovat ilmassa.
Mies vakuuttaa että ei koskaan voisi koskea minuun, kun siitä häneltä kysyin. En osaa sanoa, ehkä annan mahdollisuuden koska hän todella vaikuttaa muuttuneelta mieheltä.
ap
Se on tyypillistä, että väkivaltainen mies vakuuttaa muuttuneensa. Se on keino pitää nainen suhteessa. Ja kyllä, myös väkivaltaiset miehet voivat suhteen alussa olla hyvin huomaavaisia ja helliä. Sillähän se nainen saadaan sitoutettua. Esimerkiksi narsistiset miehet jotka jossain vaiheessa paljastuvat kammottaviksi kotityranneiksi, ovat usein suhteen alussa todella ihania. Sellaisia, jotka tuntuvat suorastaan liian hyviltä ollakseen totta. Kaikki on ihanaa, mieheltä sataa huomionosoituksia, mies osaa sanoa juuri ne asiat jotka nainen haluaa kuulla.
Ihan todella ei kannata.
Ajattelen hyvin pitkälle niin että ihmiset voivat tehdä virheitä, tai sitten olla tietynlaisia pidempijaksoisesti syystä tai toisesta ja silti pystyä muuttumaan. Voisin antaa mahdollisuuden jos tietäisin yksityiskohtia tarkemmin, esimerkiksi jos useista suhteista vain yhdessä on ollut esim molemminpuolista väkivaltaa, voisi teoriassa olla lieventävä seikka. Mutta se olisi ehdottomasti yhdestä uhkauksesta, saati toteuttamisesta lopulliset hyvästit.
En pysty oikein arvostamaan ihmisiä jotka ovat väkivaltaisia tai edes uhkailevat sillä. Turn off olisi myös se jos mies joutuisi nykyäänkin tappeluihin ja "löisi vain miehiä". Ei siltikään, ei. Ketään ei lyödä.
En todellakaan. Varsinkin tuollaiset karismaattiset miehet kierrän kaukaa. Tuollaiseen luonteenpiirteeseen yhdistyy usein myös kontrolloimistaipumus ja perfektionismi. Eikä lyönti yleensä siihen yhteen kertaan jää.
Kokemusta on
Vaikka ei turpaan tulisi, niin jo muutamista mustelmista kannatta lähteä. Se ei tule muuttumaan. En todellakaan aloittaisi suhdetta tuommosen kanssa. Olkoon yksin
En