Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa, jolla on taustaa parisuhdeväkivallasta?
Kaikinpuolin ihana ja mahtava persoona, komea, menestynyt, huomaavainen, huumorintajuinen jne, mutta on edellisessä suhteessaan ollut väkivaltainen naistaan kohtaan.
Onko turn-off, vai voiko asian kanssa elää?
Miten on, palstan naiset.
Kommentit (66)
Sano se on moro kiitos ja näkemiin.
En ikinä. Kasvoin väkivaltaisen isän kanssa, ikinä en enää elä pelossa kodissani.
En. Varsinkin jos on lapsi, on typerää ottaa riski. Jos joku nainen haluais tällaista miestä kokeilla niin toivottavasti on lapseton.
Mun eksä ehti meidän kuuden vuoden suhteen aikana mm. seuraavaa minulle:
- haukkui huooooraksi ja luttttkaksi
- tönäisi pari kertaa minut voimalla sängylle
- hajotti vihoissaan mm. puhelimen ja lampun
- löi ainakin kaksi kertaa
- oksensi päälle
Ja tietämykeni mukaan ei ole uusissa suhteissaan vastaavaa tehnyt. Mutta enpä ole minäkään uuden mieheni kanssa ajautunut tilanteeseen jossa mies kävisi niin päälle, tuolla eksällä keitti usein alkon kanssa yli ja isänsä mm. paha alkoholisti... Eli ei omena kauas puusta putoa. En enää ottaisi vastaavaa vaikka tuolloin monesti annoin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt sen, että jos mies lyö naista kerran niin hän tekee sen uudestaan ilman mitään ongelmaa. Tämä ei tule muuttumaan. Naiset, jos mies lyö kerrankin niin paetkaa älkääkä katsoko enää taaksepäin.
Tämä koskee myös väkivaltaisia naisia. Väkivaltaa käyttävä ihminen käyttää jatkossakin väkivaltaa.
Onko tähän kysymykseen olemassa useampikin vastausvaihtoehto?
Sehän se näissä, kun osaavat muka olla niin huomaavaisia ja hurmaavia. Sitten se nyrkki heilahtaa ja pian oot vakuuttunut, että syy oli sussa itsessä, kun ei noin upea ihminen muuten moista tekisi. Eli en alkaisi. Ikinä.
"Hän on kaikin puolin ihana ja-"
Ei. Hän vain VAIKUTTAA siltä.
"Onko turn-off, vai voiko asian kanssa elää?"
Turn-off on lievä ilmaisu, asia on suuri punainen kerrostalon kokoinen varoitusmerkki, joka huuta HAVE-NOTHING-TO-DO-WITH-HIM. Periaatteessa, voihan asian kanssa elää, jos niin valitsee - naama ja keho mustelmilla.
En, en todellakaan alkaisi odottaa omaa vuoroani lyönnin kohteena.
Kyllä nuo hakkaajat 99 prosentin varmuudella LYÖVÄT uudestaan.
En tiedä. Olen vain niin rakastunut tähän mieheen, hän on kaikkea mitä olen aina etsinyt. Hän on niin järkyttävän huomaavainen ja hellä otteistaan... Minä olen niin toiveikas, silti mietin onko tässä mitään järkeä kun merkit ehkä ovat ilmassa.
Mies vakuuttaa että ei koskaan voisi koskea minuun, kun siitä häneltä kysyin. En osaa sanoa, ehkä annan mahdollisuuden koska hän todella vaikuttaa muuttuneelta mieheltä.
ap
En missään nimessä, minulla on sen verran itsetuntoa ja itsesuojeluvaistoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen vain niin rakastunut tähän mieheen, hän on kaikkea mitä olen aina etsinyt. Hän on niin järkyttävän huomaavainen ja hellä otteistaan... Minä olen niin toiveikas, silti mietin onko tässä mitään järkeä kun merkit ehkä ovat ilmassa.
Mies vakuuttaa että ei koskaan voisi koskea minuun, kun siitä häneltä kysyin. En osaa sanoa, ehkä annan mahdollisuuden koska hän todella vaikuttaa muuttuneelta mieheltä.
ap
Ei hyvä nainen. "Merkit ovat ehkä ilmassa". Sinä tiedät jo itsekin mitä tulee tapahtumaan. Ajattelet vaan tunteella, et järjellä.
En minäkään, ikinä voisi edes kuvitella lähteväni seurustelemaan miehen kanssa, jolla on jotakin väkivaltataustaa. - Ja etenkin naista kohtaan.
Koska ei voi milloinkaan tietää, milloin kyseinen aiemmin "niin ihana tyyppi" muuttuukin sitten aivan toisenlaiseksi. Ja se nyrkki heilahtaakin.
Ei voi olla kaikin puolin ihana ja mahtava persoona jos on väkivaltainen kumppaniaan kohtaan. En todellakaan seurustelisi.
Rakastunut nainen on hölmö, se kuvittelee, että hänen kohdallaan se mies on jotenkin taianomaisesti erilainen. Kuvitellaan, että se edellinen nainen oli jotenkin vähemmän arvokas tälle miehelle, kun sitä lyötiin. Jos se edellinen nainen olisi ollut yhtä rakas, niin ei se mies olisi lyönyt. Niinhän?
Minkälaiset merkit ovat ilmassa ap?
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuuntele itseäsi. Olet jo siinä illuusiossa, että miehesi olisi täydellinen. Minä olen kokenut saman ja tälläkin hetkellä kroppaani koristaa moni mustelma. Lähde vielä kun voit.
Olin taannoin suhteessa, jossa karismaattisen ja komean kuoren alta paljastui henkistä väkivaltaa, uhkailua, manipulointia ja hyväksikäyttöä. En jäänyt odottamaan että mies olisi toteuttanut muutamat minuun kohdistamaansa väkivaltaiset viestit, joiden hän sanoi olevan vain vitsailua. Jäin kuitenkin miettimään, miten usein sanallinen väkivalta muuttuu fyysiseksi pahoinpitelyksi suhteen vakiintuessa?
Tällaiset miehet ovat parisuhteeseen kelpaamattomia.