Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Astra Z rokotteen jälkeen tulee 2 viikon sisään omituista mustelmaa, verenvuotoa tai sitten tulppaoireita — lääkäriin

Vierailija
16.03.2021 |

Mediassa korostuu veritulppaepäilyt, mutta AZ tapaukset kattaa myös verenvuototapaukset (trombosytopenia), siksi haittavaikutusten kattava raportointi pitäisi pitää sisällään myös jos ihmisillä on lisääntynyttä nenäverenvutoa, petekioita tai mustelmia.

Nämä indikoivat veritulpan vastakohtaa. Tegnell nosti aiheen tänään Ruotsissa.

Sain itse viime viikolla AZ rokotteen ja ottaisin sen edelleen. Mutta kaikkien etu on että myös haittavaikutukset tulee esiin, siksi tämä nosto.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lottoa uusilla rokotteilla.

Rokotteilla on aina ollut ja tulee aina olemaan haittavaikutuksia. Mitä vaihtoehtoja on? Lockdown seuraavat 5vuotta?

Lockdown seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
22/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä annetaan riskiryhmäläisille, joilla esim. verenpainetaudin takia jo valmiiksi kohonnut veritulppariski. 🤔

Höpsis. Saa tarvittaessa Phizerin rokotettakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko sairasti koronan viime keväänä ja kärsi mustelmista. Monilla koronan sairastavilla veritulppa. Eli ehkä rokote tuo esiin näitä mitä tautikin tekisi

Ja pahimmassa tapauksessa kuoleman-kuten koronakin tekisi.

Näin minun maalaisjärkeni on koko ajan sanonut vaikka en tod, ole asiantuntija.

Lääke ei saa olla pahempi kuin itse tauti.

No jos sulla olisi korona, niin mukaan tulisi keuhkokapasiteetin romahtaminen, infektio (kuume, yskä ym) viikkoja. Että ei se taida olla pahempi kuin tauti. Päinvastoin, luulen että jos rokote aiheuttaa verisuonisto-ongelmia niin sillä ihmisellä niitä tulisi myös koronasta itsestään. Ja päälle se korona.

Eiköhän veritulpasta ole paremmat mahdollisuudet selvitä ilman infektiota eikä sen kanssa.

Kuulun niihin joita on kielletty ottamasta rokotetta. Riittääkö sulle tämä rehellinen vastaus?

Mitä saat itsellesi tuosta pelottelusta? En jaksa pelätä.

Mitä luultavimmin sairastin pahan korona viime vuonna.

Entä sitten?

Pitäisiko minun pelotella ihmisiä, monilla on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin.

Vierailija
24/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle pitää lähettää kotiin virallinen ilmoitus ja ilmoittaa mihin hän on osallistumassa.

Kaikki haittavaikutukset, myös kuolemantapaukset on siinä kerrottava.

Ilmoituksessa pitää muistuttaa, että rokote on vapaaehtoinen.

Jos päättäjät eivät tee näin, he pakoilevat vastuutaan. Joten toivon totisesti, että media sen sitten tekee. Muuten me pelaamme kaikki venäläistä rulettia ja jäämme täysin suojattomiksi.

öh? suomessa ei ole rokotepakkoa. Kaikki varaavat ajan ihan itse. Jos ei halua niin ei mene.

Ei. Vanhuksille voidaan soittaa. Ilmeisesti et tiedä miten Suomessa toimitaan.

Vierailija
25/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä annetaan riskiryhmäläisille, joilla esim. verenpainetaudin takia jo valmiiksi kohonnut veritulppariski. 🤔

Ei saa.

Vierailija
26/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa tuo rokotus, kun turvallisempiakin vaihtoehtoja on. Kuulun riskiryhmään eli perinnöllinen hyytymishäiriö ja en saa käyttää edes Buranaa veritulppariskin takia. Pidän todella uskomattomana, jos Suomen rokotelinjauksen mukaan minulle tarjottaisiin Astra Zenecaa. Nytkin on jo luottamus aika lailla horjunut, kun ihmiskoetta jatketaan ja vedotaan Britanniaan, jonka terveydenhuolto on ollut kaaoksessa eikä alun perinkään pohjoismaista tasoa. Miten siellä muka oltaisiin ilmoitettu haitoista. 

AZ sisältää kokonaista virusta, muut rokotteet vain pätkiä viruksesta, minkä vuoksi siitä tulee samat oireet kuin itse taudista ja joillakin hyvin voimakkaina. Lehdestä luin, olen maallikko, mutta AZ en aio ottaa, vaikka sitten jäisin ilman. Olen sitten karanteenissa kuten tähänkin asti.

Vierailija
27/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko sairasti koronan viime keväänä ja kärsi mustelmista. Monilla koronan sairastavilla veritulppa. Eli ehkä rokote tuo esiin näitä mitä tautikin tekisi

Ja pahimmassa tapauksessa kuoleman-kuten koronakin tekisi.

Näin minun maalaisjärkeni on koko ajan sanonut vaikka en tod, ole asiantuntija.

Lääke ei saa olla pahempi kuin itse tauti.

No jos sulla olisi korona, niin mukaan tulisi keuhkokapasiteetin romahtaminen, infektio (kuume, yskä ym) viikkoja. Että ei se taida olla pahempi kuin tauti. Päinvastoin, luulen että jos rokote aiheuttaa verisuonisto-ongelmia niin sillä ihmisellä niitä tulisi myös koronasta itsestään. Ja päälle se korona.

Eiköhän veritulpasta ole paremmat mahdollisuudet selvitä ilman infektiota eikä sen kanssa.

Kuulun niihin joita on kielletty ottamasta rokotetta. Riittääkö sulle tämä rehellinen vastaus?

Mitä saat itsellesi tuosta pelottelusta? En jaksa pelätä.

Mitä luultavimmin sairastin pahan korona viime vuonna.

Entä sitten?

Pitäisiko minun pelotella ihmisiä, monilla on tarpeeksi vaikeaa jo muutenkin.

Nyt menee kyllä ihan yli hilseen että missä kohtaa ”pelottelin”? Jos sinulle fakta ja asiatieto sekä niiden punninta on pelottelua niin toivon että et tee mitään kovin yhteiskunnallisesti merkityksellistä ammatillisessa mielessä... 🙄

Vierailija
28/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä rokotteet aiheuttavat sen taudin oireita, joita vastaan ne (rokotteet) ovat. Esimerkiksi vesirokkorokote aiheutti muutamia vesirokkonäppylöitä ja kuumetta.

On selvää että koronarokote aiheuttaa joillekin koronaoireita.

Ei jäykkäkouristusrokote mitään jäykkyyttä ei kouristuksia aiheuta. Ei nosta edes kuumetta. Eikä vihurirokkorokotus mitään ihottumaa tehnyt.

Vierailija
29/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat tulppaoireet?

Vierailija
30/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihavat eivät edes tiedä sairastavansa verenpainetautia.

Vierailija
31/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän nimenomaan tuo esiin sen mitä koronakin. Korona aiheuttaa veritulppia.

Rokotteen pointtina olisi herätellä omaa imuunijärjestelmää, ei tappaa sivuoireisiin.

Vierailija
32/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä rokotteet aiheuttavat sen taudin oireita, joita vastaan ne (rokotteet) ovat. Esimerkiksi vesirokkorokote aiheutti muutamia vesirokkonäppylöitä ja kuumetta.

On selvää että koronarokote aiheuttaa joillekin koronaoireita.

Ei jäykkäkouristusrokote mitään jäykkyyttä ei kouristuksia aiheuta. Ei nosta edes kuumetta. Eikä vihurirokkorokotus mitään ihottumaa tehnyt.

Kaikkia virukset, rokotteet tai elämän tapahtumat eivät aiheuta kaikille ihmisyksilöille samaa tai mitään.

Vierailija
33/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat tulppaoireet?

Vuosi sitten mulla oli massiivinen keuhotulppa. Oireita ei ollut.

Lähdin lääkäriin hengityksen ahdistuksen takia. Se sitten johtui sydämen vajaatoiminnasta, jonka oli tulpat aiheuttaneet sydämen läpikulkiessaan.

Vierailija
34/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa tuo rokotus, kun turvallisempiakin vaihtoehtoja on. Kuulun riskiryhmään eli perinnöllinen hyytymishäiriö ja en saa käyttää edes Buranaa veritulppariskin takia. Pidän todella uskomattomana, jos Suomen rokotelinjauksen mukaan minulle tarjottaisiin Astra Zenecaa. Nytkin on jo luottamus aika lailla horjunut, kun ihmiskoetta jatketaan ja vedotaan Britanniaan, jonka terveydenhuolto on ollut kaaoksessa eikä alun perinkään pohjoismaista tasoa. Miten siellä muka oltaisiin ilmoitettu haitoista. 

AZ sisältää kokonaista virusta, muut rokotteet vain pätkiä viruksesta, minkä vuoksi siitä tulee samat oireet kuin itse taudista ja joillakin hyvin voimakkaina. Lehdestä luin, olen maallikko, mutta AZ en aio ottaa, vaikka sitten jäisin ilman. Olen sitten karanteenissa kuten tähänkin asti.

Miten sun tulppataipumus ja ibuprofeiini toisiinsa nyt liittyy? se lasketaan veren viskositeettia alentaviin kuten aspiriinikin..

Vierailija
35/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. raskaana oleva ei saa käyttää lainkaan ibuprofeenia. Jotenkin liittyy.

Miten sun tulppataipumus ja ibuprofeiini toisiinsa nyt liittyy? se lasketaan veren viskositeettia alentaviin kuten aspiriinikin..

Vierailija
36/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Astran rokote on tehokkain ja suojaa parhaiten koronalta. Sivuvaikutuksia on mutta sairastakaa sitten mieluummin korona jos ette rokotetta halua.

Vierailija
37/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. raskaana oleva ei saa käyttää lainkaan ibuprofeenia. Jotenkin liittyy.

Vierailija
38/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän rokotukset mitkään valintatiski ole. :) Sitä pistetään mitä tarjolla on, eli yhtä rokotetta on per paikka, eikä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

Sehän se vasta rumba olisikin jos sais valita. Ja tavallaan mikäs hätä tässä olisi, jos saisi valita.

Itse tein tulppariskiläisenä, etten AZ ota ja peruin rokotusajan.

Vierailija
39/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat tulppaoireet?

Vuosi sitten mulla oli massiivinen keuhotulppa. Oireita ei ollut.

Lähdin lääkäriin hengityksen ahdistuksen takia. Se sitten johtui sydämen vajaatoiminnasta, jonka oli tulpat aiheuttaneet sydämen läpikulkiessaan.

Kiitos vastauksesta.

On tämä hullua aikaa. Mihinkään viranomaistahoon tahoon ei tunnu voivan luottaa. Ei Suomessa, muttei kyllä muuallakaan.

Vierailija
40/62 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle pitää lähettää kotiin virallinen ilmoitus ja ilmoittaa mihin hän on osallistumassa.

Kaikki haittavaikutukset, myös kuolemantapaukset on siinä kerrottava.

Ilmoituksessa pitää muistuttaa, että rokote on vapaaehtoinen.

Jos päättäjät eivät tee näin, he pakoilevat vastuutaan. Joten toivon totisesti, että media sen sitten tekee. Muuten me pelaamme kaikki venäläistä rulettia ja jäämme täysin suojattomiksi.

öh? suomessa ei ole rokotepakkoa. Kaikki varaavat ajan ihan itse. Jos ei halua niin ei mene.

Ei. Vanhuksille voidaan soittaa. Ilmeisesti et tiedä miten Suomessa toimitaan.

Totta. En tiennyt puhelinsoitosta jonka välityksellä injektoidaan rokote tai vaihtoehtoisesti jos siihen vastaa, on velvoitettu piikitettäväksi eikä vastaan sovi laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi