Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällä suhteella tulevaisuutta?

Vierailija
16.03.2021 |

Olen avioeroni jälkeen seurustellut nyt lähes vuoden miehen kanssa. Alkuun mies oli kiinnostuneempi osapuoli. Hän halusi viettää kaiken ajan yhdessä, kun taas minä lämpenin hitaammin. Mies puhui vielä vuoden vaihteessa yhteisestä tulevaisuudesta ja naimisiinmenosta tulevaisuudessa.

Viime kuukausina olen huomannut, että meillä on mennyt huonommin. Mies vaikuttaa tylsistyneeltä - en tiedä mihin. Meihin, minuun - vai tähän korona-arkeen? Itse asiassa uskon, että mies ei tunnista, että tylsistyminen liittyy siihen, että hänen elämänpiirinsä on kavennut ja istuminen etätöissä yksin pienessä asunnossa ahdistaa. Hän on myös ärtynyt, koska hän on suhteemme aikana lihonut muutaman kilon, ja on lähes pakkomielteisesti treenaamassa ja laihduttamassa tiukalla dieetillä.

Asumme erikseen, ja tapaamme minun lapsettomalla viikollamme ehkä 4-5 päivänä ja muutaman kerran niillä viikoilla kun lapset ovat minulla. Minusta kahden työssäkäyvän elämäksi tämä on ollut ihan hyvää. Arkena laitetaan ehkä ruokaa, käydään ehkä kävelyllä ja katsotaan telkkaria. Viikonloppuisin käydään paljon pidemmillä vaelluksilla luonnossa tai päiväretkillä toisissa kaupungeissa. Käytiin joskus myös illallisilla ravintoloissa, ennen kuin menivät kiinni.

Nyt mies on ollut ärtynyt, kiinnittää minuun vähemmän huomiota ja ilmeisesti kaikki mitä teen ärsyttää. Vielä pari viikkoa sitten hän hehkutti kavereilleen, että olen hänelle se oikea, ja kuinka hienoa on, että hän tulee lasteni kanssa hyvin juttuun. Lapseni pitävät miehestä kovasti, mikä ei ollut tilanne hänen edellisessä suhteessaan. Nyt sitten hän ei jaksa tavata minua lapsiviikolla, koska lasten kiinnostus häntä kohtaan jotenkin rasittaa häntä. Hän on todella herkkä suuttumaan, ja on jokaisessa riidassa kävelemässä ulos, ja sanoo, että parempi, ettei nähdä pariin päivään. Viimeksi hän loukkaantui verisesti, kun ex-heilani yhtäkkiä alkoi lähetellä viestejä, vaikka kerroin, että blokkasin hänet enkä vastaa.

Jotenkin kaikki tylsyys on minun vikaani kun en keksi arkena hänen kanssaan muuta kuin kotona olemista - mitä ihmettä sitä voi keksiä koronasulun aikana? Kuulemma hän on aktiivinen ja haluaisi lenkkeillä enemmän. Kun mennään lenkille, niin hän on se, joka haluaa kääntyä kotiin ensin.

Viimeksi viikonloppuna puhuttiin, ja kysyin, haluaako olla kanssani. Kuulemma ehdottomasti haluaa. Silti taas taitaa mennä tämä viikko ilman tapaamista - lapset ovat luonani, joten hän ei ilmeisesti jaksa siksi tavata. Tai sitten syy on minussa.

Minulla ei ole suhteessa muuta "moitittavaa" kuin se, että tunnen, että olen aina prioriteettilistalla viimeisenä. Tai tällä viikolla ei voi tavata monena päivänä, koska "mahdollisesti" tapaa aikuisia poikiaan, eikä tiedä milloin, kun se riippuu heidän aikatauluistaan.

Uutta naista en usko olevan kuvioissa. Ja mies on pikemminkin aina sanonut, että ei voi uskoa onneaan, että löysi kaltaiseni naisen. Että olen "out of his league",. Luulen, että kaikki alkoi siitä, kun keskustelimme vuoden alussa siitä, tulemmeko koskaan muuttamaan yhteen. Ja vaikutti siltä, että miehellä oli monenlaisia tekosyitä sille, että ei voi ainakaan lähivuosina muuttaa yhteen. Olen viime aikoina jättänyt tuon puheenaiheen, ja ajatellut, että aika ei ole vielä kypsä keskustella asiasta. Mietin, että tuleeko tästä mitään vai pitäisikö vaan lähteä. Annanko vaan tilaa, enkä tee siitä numeroa? Keskustelut mies kääntää ja kokee riidaksi, eli niitä ei voi ainakaan juuri nyt käydä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ollut nykyiseni kanssa noin vuoden, ja koemme molemmat että se oikea on löytynyt. Olemme todella kyllästyneitä tähän korona-aikaan ja siihen että ei ole mitään tekemistä, mutta ei tulisi mieleenkään että olisimme toisiimme kyllästyneet. Lisäksi molemmat voivat ihan rehellisesti sanoa jos tarvitsee omaa aikaa, ilman mitään kiukuttelua. Toki joskus riidellään, mutta aina sovitaan eikä pidetä mitään ihmeen taukoja pari päivää. Ei tuo nyt ihan normaalilta touhulta kuulosta ap:llä.

Onko teillä lapsia edellisistä suhteista? Asutteko yhdessä vai tapaatteko päivittäin, jos parin päivän tauko näkemisessä ei kuulosta normaalilta? Oletteko minkä ikäisiä?

Vierailija
22/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin pienistä asioista suuttuu kyllä. Miksi me naiset aina mennään tähän, että yritetään ratkoa toisten käytöstä ja syytä siihen 🤦🏻‍♀️. Aikuinen mies kyseessä kuitenkin. Aseta rajat, hänen kärttyilynsä ei ole sinun vikasi, ehdota taukoa, sano, että sinusta hän tarvitsee omaa aikaa ja koet hänen napinansa ikävänä. Syy ei ole sinussa!! Jos et tee nyt tätä vaan jatkat, niin sinulla on sitten kiva ruttuturpainen valittava kumppani, jota sinä yrität miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ollut nykyiseni kanssa noin vuoden, ja koemme molemmat että se oikea on löytynyt. Olemme todella kyllästyneitä tähän korona-aikaan ja siihen että ei ole mitään tekemistä, mutta ei tulisi mieleenkään että olisimme toisiimme kyllästyneet. Lisäksi molemmat voivat ihan rehellisesti sanoa jos tarvitsee omaa aikaa, ilman mitään kiukuttelua. Toki joskus riidellään, mutta aina sovitaan eikä pidetä mitään ihmeen taukoja pari päivää. Ei tuo nyt ihan normaalilta touhulta kuulosta ap:llä.

Onko teillä lapsia edellisistä suhteista? Asutteko yhdessä vai tapaatteko päivittäin, jos parin päivän tauko näkemisessä ei kuulosta normaalilta? Oletteko minkä ikäisiä?

On lapsia edellisistä suhteista. Ei asuta yhdessä eikä aiotakaan. Tauolla siis tarkoitin että ei sellaisia taukoja, että toinen suuttuu ja sanoo että pidetään parin päivän tauko. Ei tietenkään joka päivä nähdä.

Vierailija
24/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua arveluttaisi tosi paljon tuo ärsyyntymis- ja suuttumisherkkyys, pienistäkin asioista. Aina siis joudut varautumaan siihen, että mies suuttuu, kun otat jonkin vähänkin ristiriitaisen asian puheeksi. Pahoin pelkään, että ajan myötä alat pienentää itseäsi välttääksesi konflikteja. Voi olla, että miehesi näyttää myös hyvät ja rakastavat tunteensa voimakkaasti? Oman exäni kohdalla se teki minuun vaikutuksen, mutta muutaman vuoden päästä olin loppu ja aloin ymmärtää tasaisemman ja ennakoitavamman kumppanin arvon.

Vierailija
25/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsia edellisistä suhteista. Ei asuta yhdessä eikä aiotakaan. Tauolla siis tarkoitin että ei sellaisia taukoja, että toinen suuttuu ja sanoo että pidetään parin päivän tauko. Ei tietenkään joka päivä nähdä.

Niin, ei meilläkään siis ole parin päivän taukoja parisuhteessa. Mutta mies suuttuessaan sanoo, että ehkä on parempi, että hän lähtee ja ei nähdä pariin päivään. Näissä tilanteissa olen sanonut, että en haluaisi että hän lähtee, mutta jos haluat lähteä niin sitten lähdet. Ja hän on jäänyt. Mutta tuo, että ihan kuin jonkun hormonimyrskyn vallassa olisi säntäämässä pois. Viime viikonloppuna saman päivän ja parin tunnin sisällä käytti tätä taktiikkaa kahdesti. Ensin oli lähteä litomaan kaupasta ja kun kotona keskustelua jatkettiin, niin oli taas lähtöä tekemässä. Sitten leppyy sekunnissa ja sanoo, että ei halua lähteä mutta ei halua riidellä vaan tehdä mukavia asioita. Ja sitten tehdään mukavia asioita, mutta minulle jää fiilis, että vaikeista asioista ei voida keskustella kiihkottomasti, vaan ne lakaistaan maton alle. 

Edellisestä suhteestaan on kertonut, että hän ei halunnut erota vaan nainen dumppasi. Nyt mietin jopa, että mikä on totuus. Onko tuo suhde ollut niin vaikea, että naisen on suhde pitänyt siksi lopettaa. Ja onko tosiaan ollut niin, että naisen lapset eivät ole hyväksyneet miestä, vai onko tämä nainen kokenut, että mies ei ole ollut tarpeeksi osa perhettä omasta halustaan (asuivat yhdessä).

Vierailija
26/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei meilläkään siis ole parin päivän taukoja parisuhteessa. Mutta mies suuttuessaan sanoo, että ehkä on parempi, että hän lähtee ja ei nähdä pariin päivään. Näissä tilanteissa olen sanonut, että en haluaisi että hän lähtee, mutta jos haluat lähteä niin sitten lähdet. Ja hän on jäänyt. Mutta tuo, että ihan kuin jonkun hormonimyrskyn vallassa olisi säntäämässä pois. Viime viikonloppuna saman päivän ja parin tunnin sisällä käytti tätä taktiikkaa kahdesti. Ensin oli lähteä litomaan kaupasta ja kun kotona keskustelua jatkettiin, niin oli taas lähtöä tekemässä. Sitten leppyy sekunnissa ja sanoo, että ei halua lähteä mutta ei halua riidellä vaan tehdä mukavia asioita. Ja sitten tehdään mukavia asioita, mutta minulle jää fiilis, että vaikeista asioista ei voida keskustella kiihkottomasti, vaan ne lakaistaan maton alle. 

Edellisestä suhteestaan on kertonut, että hän ei halunnut erota vaan nainen dumppasi. Nyt mietin jopa, että mikä on totuus. Onko tuo suhde ollut niin vaikea, että naisen on suhde pitänyt siksi lopettaa. Ja onko tosiaan ollut niin, että naisen lapset eivät ole hyväksyneet miestä, vai onko tämä nainen kokenut, että mies ei ole ollut tarpeeksi osa perhettä omasta halustaan (asuivat yhdessä).

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 red flag, red flag, red flag 😱!

Vierailija
27/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa sinut mutta ei sinun lapsiasi.

Vierailija
28/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset aina menee tuohon samaan halpaan. Itse yritetään mielyttää toista mielin määrin vaikka mies ei tee samaa. Vingutaan kun ei olla listan ykkösenä. Tee itsestäsi ykkönen. Älä anna hänelle huomiota keskity itseesi. Yhtäkään ihmisistä ei voi tässä maailmassa mielyttää siinä epäonnistuu aina. 

Anna sitten se tuhannen taalan neuvo, miten teen itseäni sen ykkösen? Kyllä, voin alkaa pelata, enkä antaa hänelle huomiota. Mutta näin nelikymppisenä sitä jo toivoisi, että voisi olla suhteessa aidosti, ilman pelejä.

Miehen edellinen kumppani petti, käytti taloudellisesti hyväksi ja lopulta heitti ulos kun koki, etteivät tule tarpeeksi lasten kanssa toimeen. Minä olen sellainen nainen, jonka hän kuulemma haluaa: rehellisen, uskollisen ja luonteeltaan kiltin. En ole mikään turha tossukka tai seinäruusu muutenkaan. Olen älykäs ja hauska, kauniskin. Hyvä työ ja palkka. Kaunis koti. Mutta ei riitä.

Mitään pelejä ei ainakaan kannata pelata. Kuulostat todella hyvältä naiselta ja nämä jutut eivät johdu sinusta. Tämä on joku juttu miehessä itsessään.

Vierailija
29/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka suhdetta. Surullista, mutta silti. Miehen suuttumisherkkyys alkaa hallita elämäänne. Siitä on haittaa tietenkin myös lapsille, vaikka mies ei (?) suuttuisi heille: he aistivat kyllä, että sinä joudut varomaan. Jos ette pysty keskustelemaan avoimesti ja rakentavasti, suhteenne ei pääse kehittymään hyvään suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan