Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ansaita blogilla?

Vierailija
16.03.2021 |

Olen perustamassa uutta blogia. Tottakai toivon että siitä tulee sen verran suosittu että saan jotain pientä hyvitystä vapaa-aikani uhraamisesta tälle projektille. Miten käytännössä teen? Markkinoinko itse mainostilaa firmoille joita voisin mainostaa vai odotanko yhteydenottoa heiltä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin, että onko se blogi sellainen, että sillä on ansaitsemismahdollisuuksia.

Perustin itse tammikuussa kirjallisuusaiheisen blogin ja sellaisella ei voi ansaita rahaa. Juuri kuulin, että Suomen tunnetuin kirjablogin pitäjä ei ansaitse blogillaan yhtään mitään. Se ei ole ongelma minulle, koska en ajatellutkaan ansaita rahaa.

Eli aihe täytyy valita sillä tavalla, että mahdollisuuksia on. En tiedä missä olisi. Joku kauneusblogi tai vaateblogi?

Sitten sinun täytyy ensin tehdä se blogi sellaiseksi, että sillä on näkyvyyttä eli täytyy päästä bloginsa kanssa google kahdelle ensimmäiselle sivulle, saada paljon klikkauksia jne. Siihen menee aikaa. Sisältö täytyy olla hiottu ja tekstiä täytyy tehdä mieluiten joka päivä alkuun ainakin.

Sitten pitää tehdä hakukoneoptimointi (googlaa, jos et tiedä).

Ja sitten odottaa. Puolen vuoden päästä vasta näet, mihin on mahdollisuuksia ja mihin ei. Blogi on jännä juttu siitä, että ensin sinun pitää tehdä se myytävä tuote, brändisi ja vasta sitten voit saada rahaa.

Vierailija
2/3 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy muttaolenihminenenvoileipä:ltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ensin, että onko se blogi sellainen, että sillä on ansaitsemismahdollisuuksia.

Perustin itse tammikuussa kirjallisuusaiheisen blogin ja sellaisella ei voi ansaita rahaa. Juuri kuulin, että Suomen tunnetuin kirjablogin pitäjä ei ansaitse blogillaan yhtään mitään. Se ei ole ongelma minulle, koska en ajatellutkaan ansaita rahaa.

Eli aihe täytyy valita sillä tavalla, että mahdollisuuksia on. En tiedä missä olisi. Joku kauneusblogi tai vaateblogi?

Sitten sinun täytyy ensin tehdä se blogi sellaiseksi, että sillä on näkyvyyttä eli täytyy päästä bloginsa kanssa google kahdelle ensimmäiselle sivulle, saada paljon klikkauksia jne. Siihen menee aikaa. Sisältö täytyy olla hiottu ja tekstiä täytyy tehdä mieluiten joka päivä alkuun ainakin.

Sitten pitää tehdä hakukoneoptimointi (googlaa, jos et tiedä).

Ja sitten odottaa. Puolen vuoden päästä vasta näet, mihin on mahdollisuuksia ja mihin ei. Blogi on jännä juttu siitä, että ensin sinun pitää tehdä se myytävä tuote, brändisi ja vasta sitten voit saada rahaa.

Omasta mielestäni aihe on sellainen joka voisi kiinnostaa ja saada suosiota. Saattaa vain olla että yritykset joita toivon mainostamaan blogiini ovat liian tiukoilla koronan vuoksi. 

Olen aloittanut urakoinnin jo nyt. Halusin nähdä kuinka helposti pystyn tuottamaan sisältöä. Olen kirjoittanut 20 valmista julkaisua sillä ajatuksella että tuottaisin sisältöä joka päivä jonkin verran ja minulla olisi aina takataskussa jotain myös niille päiville kun ei ole mahdollisuutta keskittyä kirjoittamiseen tai kuvaamiseen. Olen myös ideoinut valmiiksi 40 juttupohjaa, joita lähden työstämään. Aion pääsiäislomalla tehdä blogin rungon valmiiksi. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi