Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon omaan autoon teillä menee rahaa per kk?

Vierailija
16.03.2021 |

Kiinnostaa tietää että olisiko edullisempaa omistaa oma auto jolla mennä 15 km työmatkat vai mennä vastaava matka taksilla kun ei autoa mihinkään muuhun käyttäisi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama työmatka kuin sulla, mutta käyn autolla myös kaupassa ja harrastuksissa.

Autoni on täyssähköauto ja sähköä se vie talven kylmimpinä kuukausina reilu 30 euroa kuukaudessa ja kesäkuukausina alle 10 euroa. Lisäksi käytän merkkihuollossa kerran vuodessa, se maksaa n. 150 euroa. Pissapojan nestettä toki kuluu ja renkaat pitää uusia aika-ajoin, en tiedä mitä ne maksaa kun vaihdan auton uuteen yleensä ennen sitä.

Vierailija
2/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama työmatka kuin sulla, mutta käyn autolla myös kaupassa ja harrastuksissa.

Autoni on täyssähköauto ja sähköä se vie talven kylmimpinä kuukausina reilu 30 euroa kuukaudessa ja kesäkuukausina alle 10 euroa. Lisäksi käytän merkkihuollossa kerran vuodessa, se maksaa n. 150 euroa. Pissapojan nestettä toki kuluu ja renkaat pitää uusia aika-ajoin, en tiedä mitä ne maksaa kun vaihdan auton uuteen yleensä ennen sitä.

Niin, ja itse auton vaihtamiseen uuteen noin kolmen vuoden välein käytän välirahaa vajaan kymppitonnin. Eli vuosikustannukset sisältäen hankintahinnan on jotain kolmen tonnin luokkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus- ja katsastusmaksut,  arvonalennus/vuosi. Mahd. autolainan korot ja parkki- tai tallipaikka? Unohdit monta rahanreikää.

Vierailija
4/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin kuluihin n 500e vuodessa ja bensaan noin satanen kuussa.

Vierailija
5/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 450€/kk

Vierailija
6/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autonhan sait sitten ilmaiseksi?

Vierailija
7/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on ratkaisu. Ainakin puoleksi vuodeksi. Nautinto kaupan päälle.

Vierailija
8/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus- ja katsastusmaksut,  arvonalennus/vuosi. Mahd. autolainan korot ja parkki- tai tallipaikka? Unohdit monta rahanreikää.

Aijoo, vakuutus unohtui se on jotain pari-kolmesataa vuodessa. Uutta autoa ei tarvitse katsastaa, auto säilyy omassa pihassa eikä työpaikallakaan ole parkkimaksuja. Työpaikalla voi ladata ilmaiseksi jos jaksaa viritellä johtoja, mutta itse en viitsi vaan lataan kotona öisin.

Vierailija
9/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu maksaa 50 snt/km.

Vain valehtelemalla halvemmalla.

Vierailija
10/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso viesti numero kaksi. Laitan välirahaa uuteen kolmen vuoden välein alle kymppitonnin.

Vierailija
11/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan yli 20v autolla jonka sain erittäin halvalla. Jos laskeskelee että n. kerran 4v sisällä noin tonnin huolto (viimeisimpänä jouset ja vetarit) ja halvimmt mahdolliset renkaat ja ajelen tuolla rotjakkeella noin 120 km päivässä työmatka-ajoa paikallisilla diesel-hinnoilla, niin noin 250€ taitaisi tulla kuukaushinnaksi. 200€ menee ainakin polttoaineisiin kun tuo vanha peltirehmä kuluttaa niin paljon (pakettiauto), huollot ja vakuutukset pitkälle säteelle jaettuna menisivät varmaan noin 50€ kuussa.

Menot ovat paljon autosta kiinni. Jahka pakettiautoa en enää tarvitse niin joku pikkuinen vähäkuluttava auto olisi taloudellisesti paljon ideaalimpi. Vaikka kuinka laskisi tarkkaan auton menoja niin jotain minkä unohti tuppaa ennemmin tai myöhemmin hajoamaan vuosien aikana.

Vierailija
12/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuoreessa autossa ei lasketa arvonalenemaa niin vanhassa autossa ei sitten lasketa korjauskuluja. Ja kulut silloin täysin vääristyneet molemmissa.

Vierailija
13/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vuoden kulut karkeasti arvioituna tekee noin 100e/kk (lähinnäkallis dieselvero) tällä hetkellä kun lomautettuna jo pidempään ja tarvitsen autoa vain kerran kahdessa viikossa 4km kauppareissuun. Tällä hetkellä auton pito on ihan typerää ja olen harkinnut sen myyväni ja vain tilaavani ruokaostokset kotiin, mutta kun en ollenkaan tiedä koska pääsen - jos pääsen- takaisin töihin jolloin ihan ehdottomasti tarvitsen autoa...

Vierailija
14/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuoreessa autossa ei lasketa arvonalenemaa niin vanhassa autossa ei sitten lasketa korjauskuluja. Ja kulut silloin täysin vääristyneet molemmissa.

Olen ajanut kolmatta vuotta 250e maksaneella autolla enkä ole sitä kertaakaan korjannut, jos jotain korjattavaa tulisi veisin sen romuttamolle ja ostaisin tilalle vastaavan hintaisen.

Vierailija
15/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut kolmatta vuotta 250e maksaneella autolla enkä ole sitä kertaakaan korjannut, jos jotain korjattavaa tulisi veisin sen romuttamolle ja ostaisin tilalle vastaavan hintaisen.

Valehtelijan taika-auto, paras auto.

Pistän paremmaksi: Minun taika-autoni tuottaa minulle 100eur/kk!

Vierailija
16/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelijan taika-auto, paras auto.

Pistän paremmaksi: Minun taika-autoni tuottaa minulle 100eur/kk!

Ei tarvitse olla taika-auto vaan pimeä taksi.

Vierailija
17/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan laskelma antaa alkupisteen eli 0,44 euroa / kilometri. Valitsemalla keskivertoa pihimmän auton saat omia kustannuksiasi matalammaksi.  

Vierailija
18/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300 €/kk menee tuollaisella muutaman vuoden vanhalla vähänkuluttavalla kauppakassilla.

Vierailija
19/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso viesti numero kaksi. Laitan välirahaa uuteen kolmen vuoden välein alle kymppitonnin.

Ihan mielenkiinnosta, että minkä uuden auton hinta ei tipu 10.000€ kolmessa vuodessa? 

Vierailija
20/31 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 €. Bensa, vakuutukset, vuosihuollot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme