Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä lakkasi pitämästä yhteyttä, kestääkö tämä nyt loppuelämän?

Vierailija
15.03.2021 |

Ennen tavattiin kohtalaisen usein. En tarkoita että pitää tavata niin usein, mutta nyt ei kuulu mitään.
Minä viimeksi otin yhteyttä.
On aikaisemmin jättänyt kavereitaan.
Eli mulleko nyt tehdään sama?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko sen verran paljastaa mitä yhteisiä harrastuksia teillä oli?

En paljasta mutta oli kyllä.

voitko antaa jonkun vihjeen?     on käynyt vaan samalaiste ku sulla.

Aha. No, yhteiset mielenkiinnot, se on yksi.

mitkäköhän ne oli 

En kerro. Miksi kysyt?

olisi ollut mukava tietää.

Ymmärrän. Liian spesifiä että kertoisin.

Vierailija
22/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syynä on joku järjetön kateus tai katkeruus jostain.

Siis joku ihan älytön.

voi olla syynä ihan sairastuminenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkäköhän ne oli 

En kerro. Miksi kysyt?

Itkettää...

Vierailija
24/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa että on ollu niin rankkaa henkisesti elämässä että oon karsinut kaiken ylimääräisen elämästä vain saadakseni buutata itseni jaksamaan tätä mun "normaali" arkea. Tämä koronavuosikin on tuntunut ihan lomalta.

Ei mikään ihanne tilanne mutta ei polla muuten kestä jos joku muistuttaa kuinka paljon helpompaa voisi olla jos olisi tehnyt muutaman valinnan toisin.

Vierailija
25/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkäköhän ne oli 

En kerro. Miksi kysyt?

Kiinnostuin vaan kun mullakin oli kerran kaveri joka otti yhteyttä viimeks eikä sen jälkeen oo ollu yhteyksiä.

Vierailija
26/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jätin sen navettatöihin yksin ja välit vek!

Vierailija
27/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jätin sen navettatöihin yksin ja välit vek!

Mikset auttanut?

Vierailija
28/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkäköhän ne oli 

En kerro. Miksi kysyt?

Itkettää...

Mikä sulla on?

Vierailija
29/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkäköhän ne oli 

En kerro. Miksi kysyt?

Kiinnostuin vaan kun mullakin oli kerran kaveri joka otti yhteyttä viimeks eikä sen jälkeen oo ollu yhteyksiä.

Ok. Ota sinä yhteyttä.

Vierailija
30/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ystävyys on sitä, että toinen ei kitise vaikkei yhteyttä pidettäisikään.

Vierailija
31/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia mielestäni että toinen heitetään yli laidan.

Vierailija
32/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhän voi olla mikä vain, ja vaikea täältä sanoa, onko tuo pysyvää. Itse olen lakannut pitämästä yhteyttä silloin, jos joku ystävä/kaveri on tehnyt jotain ikävää. Yhden kanssa en halua olla tekemisissä, koska hän juoruilee ja kertoilee kavereidensa asioita toisille, usein jopa väärin ymmärrettynä tai oman näkemyksensä mukaan väritettyinä. Yhden toisen kanssa lakkasin pitämästä yhteyttä, kun hän sanoi aika ikäviä asioita, kun minulla oli vaikea hetki ja sai minut voimaan entistäkin huonommin. Joidenkin kanssa sitten on vaan yhteydenpito jäänyt, kun on kasvettu erilleen tai elämä on vienyt eri suuntiin.

Jos asia vaivaa, voit tietysti kysyä kaveriltasi, mikäli asia on sellainen, ettet rehellisesti sanottuna pysty aavistamaankaan - silloin syy ei ehkä ole sinussa, ja voihan olla, että asia järjestyy.

Vierailija
33/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihan älytön.

Ajatteletko tosissasi, että ikinä ei olisi mitään ymmärrettävää syytä lakata pitämästä yhteyttä? Että ihminen on aina kateellinen, jos ei halua olla jonkun ihmisen kanssa tekemisissä?

Vierailija
34/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut sitä, että en enää voi hyvin toisen seurassa enkä pidä enää koko ihmisestä. Syynä esim.jatkuva töksäyttely, elämästäni tivaaminen, vaativuus. Hyvänä mittarina se minkä fiiliksen toisen tapaaminen saa aikaan. Jos näkemistä alkaa itse alitajuisesti vältellä, ei ole järkeä velvollisuudesta tapailla.Tällöin olen antanut ystävyyden hiipua ja usein kumpikaan ei ole enää ollut niin innostunut. Yksi kaveri kuitenkin kysyi suoraan että ovatko välit viilenneet. Tämä on ainoa kerta kun suoraan sanoin että en halua jatkaa ystävyyttä. Ketään en ole jäänyt kaipaamaan koska ystävyys otti enemmän kuin antoi ja tuntui taakalta.

Kysy suoraan jos asia vaivaa.

Vierailija
35/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä. Ehkäpä selittää joskus.

Suoraan tai epäsuorasti.

Vierailija
36/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiipunut suhteita eri syistä. Ainoastaan yksi oli liian raskas henkisesti, oli jatkuvasti kriisissä ja apua vailla ilman mitään vastavuoroisuutta. En vain jaksanut. Huomasin että syke nousi ja kurkkua kuristi kun häneltä tuli viesti, ei pitäisi olla normaalia sellainen. Muihin on hiipunut eri elämäntilanteiden yms. muuttuessa, ei vain energia riitä kaikkeen. Kaipaan heitä toisinaan, ja koen että voisin edelleen ottaa yhteyttä. Mutta vanhemmiten olen alkanut viihtymään yksin ja jaksan nähdä harvemmin ketään selvinpäin.

Vierailija
37/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihan älytön.

Ai, että minua riepoo tämä, että aina selityksenä on kateus. Itse hylkäsin pitkäaikaisimman ystäväni. En tehnyt sitä hetken päähänpistosta.

Vuosikymmeniä oltiin hyvät ystävät, kerrottiin toisillemme kaikki, pidettiin hauskaa, tuettiin toisiamme. 2 viimeistä vuotta meni niin, että keskustelu käytiin tekstiviestein, vaikka samassa kaupungissa oltiin. Olisi toivonut enemmän. Jouduin pyytämään, että puhuisimme puhelimessa. Hän lupasi. 2 puhelua 2 vuoden aikana. Yritin ottaa monta kertaa asian esille enkä syyttänyt häntä vaan puhuin siitä kuinka ystävyys on muuttunut ja toivoisin, että saisimme sen palautettua takaisin. Tuloksetta. Hän ilmoitti, että eikö tekstiviestit riitä. Ei riittänyt minulle. Toivotin hyvää loppuelämää (ja tarkoitin sitä) ja katkaisin välit. Tämä ihminen ei millään voinut käsittää miksi.

Välien katkaisun jälkeen häneltä on parin vuoden aikana tullut pari yhteydenottoyritystä, tekstiviestillä totta kai. En ole vastannut. Enkä suostu olemaan tämän tarinan roisto.

Vierailija
38/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt laittamasta viestiä kun alkoi olla yksipuolisempaa. Kaverini ei jaksanut vastata viesteihini enää ajoissa tai ollenkaan ja perui tapaamisia. Ajattelin ettei häntä huvita enää kaveruus. Syy olisi kiva tietää koska en esim. haluaisi olla loukannut häntä. Nyt voin vain arvailla. Hän varmaan kokee että minä jätin hänet, mutta hän jätti minut mielestäni ensin pitämällä vähän itsestäänselvyytenä.

Vierailija
39/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihan älytön.

Syy voi olla jossakin ihan muussa kuin sinussa.

Hän on jäänyt työttömäksi tai sairastunut tai masentunut. Jokin muu asia täyttää nyt hänen elämänsä.

Vierailija
40/53 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihan älytön.

Ai, että minua riepoo tämä, että aina selityksenä on kateus. Itse hylkäsin pitkäaikaisimman ystäväni. En tehnyt sitä hetken päähänpistosta.

Vuosikymmeniä oltiin hyvät ystävät, kerrottiin toisillemme kaikki, pidettiin hauskaa, tuettiin toisiamme. 2 viimeistä vuotta meni niin, että keskustelu käytiin tekstiviestein, vaikka samassa kaupungissa oltiin. Olisi toivonut enemmän. Jouduin pyytämään, että puhuisimme puhelimessa. Hän lupasi. 2 puhelua 2 vuoden aikana. Yritin ottaa monta kertaa asian esille enkä syyttänyt häntä vaan puhuin siitä kuinka ystävyys on muuttunut ja toivoisin, että saisimme sen palautettua takaisin. Tuloksetta. Hän ilmoitti, että eikö tekstiviestit riitä. Ei riittänyt minulle. Toivotin hyvää loppuelämää (ja tarkoitin sitä) ja katkaisin välit. Tämä ihminen ei millään voinut käsittää miksi.

Välien katkaisun jälkeen häneltä on parin vuoden aikana tullut pari yhteydenottoyritystä, tekstiviestillä totta kai. En ole vastannut. Enkä suostu olemaan tämän tarinan roisto.

Ihmiset on niin erilaisia. Minä en oikein pidä puhelimessa puhumisesta. Joko viestitellään ja tavataan, mutta ei soitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän