Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä herkutkin (esim lettujen) pitää tehdä terveellisesti

Vierailija
15.03.2021 |

Sitten nämä ovat tekevinään lettuja, pizzaa jne esim ilman jauhoja. 😂
Ja mitään allergiaa ei ome, mutta pelkäävät ilmeisesti lihovansa tai sairastuvansa jos herkuttelevat oikein valmistetuilla herkuilla silloin tällöin.

Mieluummin minä ainakin nautin oikeasta pizzasta tai letuista kuin että leikkisin herkuttelevani jollain banaanista ja kaurahiutaleistä valmistetuilla "letuilla" tai "pizzalla" jonka pohja on kukkakaalia Jne.

Jotenkin hysteeristä tollainen ettei voi koskaan herkutella oikealla asialla, kun ei herkkuja päivittäin muutenkaan vedetä.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sun jostain syystä ymmärtää, miksi joku tekee niin?

Ja jos tarvii ja se kovasti vaivaa, niin mitä jos hetken pysähdyt pohtimaan.

-joku haluaa laihduttaa ja silti joskus tehdä jotain, joka riittävästi muistuttaa omaa herkkua

-jollain erityisruokavalio tai haluaa ilahduttaa erityisruokavaliota noudattavaa ystävää

-joku haluaa tehdä pieniä parempia valintoja kuin totaaliruokarempan...tms

Vierailija
42/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on sinulta pois, jos joku haluaa elää terveellisesti?

Yhtä terveellisesti ne elää jotka myös välillä herkuttelee, luultavasti ovat yleensä terveempiäkin kuin tiukkapipoisesti ruokaan suhtautuvat persoonat.

Yli satavuotiaita kun on haastateltu, ne eivät koskaan ole olleet sellasia etteivät olisi nauttineet ruuista ja erinäisistä juomista elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Kukkakaalipizza on oikeasti hyvää. Harvemmin sitä teen kun on vaivalloista, mutta minusta on kiva kokeilla kaikenlaista uutta, varsinkin jos se sisältää kasviksia hiilareiden tilalla.

Leivon kyllä paljon myös ihan perinteisiä herkkuja.

Hiilari sitä ja hiilari tätä.

Ei ne hiilarit ketään tapa, niin kauan kuin eläö, kannattaa joskus herkutellakin niillä HIILAREILLA. 😱

Kyllä vähän niinkun tappaa jos on sokeritauti. Tai ainakin jalat lähtee ja näkö.

Ei viiti leikkiä, kun kerran ei oo pakko.

hohhoijaa.

Vierailija
44/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään herkkuja on jokapäivä, ennen ei todellakaan.

Eli kyllä se vaikuttaa miten ne tekee.

Vierailija
45/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, no mä teen ne letutkin (+kakut, pullat) keto-versioina, jauhottomina ja sokerittomina. En näe järkeä ”herkutella” käytännössä ikinä ja kärsiä sit huonosta olosta ja turvonneesta naamasta pari-kolme päivää parin suupalan takia. Ihan yhtä hyvät herkut nuo minulle on ja voi vedellä vaikka joka päivä

Vierailija
46/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mummo teki maailman parhaita lettuja kaurapuuron jämästä ja piimästä. Siis oikeasti törkeän hyviä. Teen kauralettuja ja leivon muutenkin terveellisemmillä jauhoilla, koska olen keliaakikko. Täysjyväkaurajauhoista tehty porkkanakakku on ainakin ystävieni ja kumppanini mielestä parempaa kuin vehnästä. En näe ristiriitaa terveellisyyden ja herkullisuuden välillä, mutta sinulla on toki oikeus olla ymmärtämättä tätä.

Kyllä mäkin laitan kaurapuuronjämät lettu-tai pannaritaikinaan, mutta kyllä sinne silti ihan vehnäjauhoa, munia ja maitoakin laitetaan. Mikä niistä aineista nyt yhtäkkiä tekee jotenkin hurjan vaarallisia ja epäterveellisiä? Miksi piimä olisi parempaa kuin maito esim.

Kukaan ei syö lettuja joka päivä, kyllä luulisi että tervepäinen ihminen uskaltaisi ihan tavislettuja tehdä ja syödä.

Vierailija
47/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no mä teen ne letutkin (+kakut, pullat) keto-versioina, jauhottomina ja sokerittomina. En näe järkeä ”herkutella” käytännössä ikinä ja kärsiä sit huonosta olosta ja turvonneesta naamasta pari-kolme päivää parin suupalan takia. Ihan yhtä hyvät herkut nuo minulle on ja voi vedellä vaikka joka päivä

🤡💩

Vierailija
48/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä terveellisesti ne elää jotka myös välillä herkuttelee, luultavasti ovat yleensä terveempiäkin kuin tiukkapipoisesti ruokaan suhtautuvat persoonat.

Yli satavuotiaita kun on haastateltu, ne eivät koskaan ole olleet sellasia etteivät olisi nauttineet ruuista ja erinäisistä juomista elämässään.

Ne terveellisesti elävätkin herkuttelevat. Ei se ole mitään tiukkapipoisuutta, jos elää terveellisesti.

Vierailija
49/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleeni kun sain aikoinaan haukut järjettömästä terveysintoilusta kasplussalla, kun kerroin laittavani mokkapaloihin kuorrutuksen päälle mantelirouhetta :'D

Laitan niitä siis siksi, kun tykkään siitä suutuntumasta.

Vierailija
50/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vähintään kerran viikossa lettuja. Punaista maitoa, voita ja paljon sokeria.

Vierailija
51/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne terveellisesti elävätkin herkuttelevat. Ei se ole mitään tiukkapipoisuutta, jos elää terveellisesti.

kyllähän se vähän on, jos ei uskalla esim pullaa koskaan syödä, vaikka tykkäisi siitä.

Tekee sitten jonkun jauhottoman ja maidottoman feikkipullan banaanista, ettei vain sairastuisi tai lihoisi jos kerran viikossa söisi oikeaa korvapuustia kahvin kanssa.

Surullisen tiukkapipoista tuo on, kuulostaa syömishäiriöltä.

Vierailija
52/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mummo teki maailman parhaita lettuja kaurapuuron jämästä ja piimästä. Siis oikeasti törkeän hyviä. Teen kauralettuja ja leivon muutenkin terveellisemmillä jauhoilla, koska olen keliaakikko. Täysjyväkaurajauhoista tehty porkkanakakku on ainakin ystävieni ja kumppanini mielestä parempaa kuin vehnästä. En näe ristiriitaa terveellisyyden ja herkullisuuden välillä, mutta sinulla on toki oikeus olla ymmärtämättä tätä.

Kyllä mäkin laitan kaurapuuronjämät lettu-tai pannaritaikinaan, mutta kyllä sinne silti ihan vehnäjauhoa, munia ja maitoakin laitetaan. Mikä niistä aineista nyt yhtäkkiä tekee jotenkin hurjan vaarallisia ja epäterveellisiä? Miksi piimä olisi parempaa kuin maito esim.

Kukaan ei syö lettuja joka päivä, kyllä luulisi että tervepäinen ihminen uskaltaisi ihan tavislettuja tehdä ja syödä.

Kai se mummo muniakin laittoi. En väittänyt piimän olevan maitoa terveellisempää, mutta letuista tulee piimällä kuohkeampia. Et ehkä ymmärtänyt viestini sanaa sanaa keliakia? Sr on sairaus, joka estää gluteenipitoisten viljojen käytön. Suolinukka tuhoutuu.

Vierailija
53/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monenlaisia, herkut, jotka on lähinnä sokeria ja vehnäjauhoa eivät ole minun makuuni. Banaanikauraletut kanelilla maustettuna on parempia kuin tavalliset. Mustikkamuffinssit täysjyvävehnällä leivottuna on maukkaampia kuin "suklaa"muffinssit. 

Vierailija
54/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa,jos olet ylipainoinen,niin tee edes vähän terveellisempää, tai parempi jättää herkut kokonaan.

Vierailija
55/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pullan töytyy olla pullaa ja letun lettu, jos ei näitä halua syödä, on syömättä. Turha tehdä feikkiversioita.

Vierailija
56/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä useimpia "terveellisiä herkkuja". Minä esim. tykkään mustapavuista, taateleista ja avokadosta sellaisenaan, mutta sitten kun niistä tehdään jotain brownieita niin se on jotain ihan kamalaa.

Vierailija
57/86 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten samaa mieltä, mutta banaaniletut on oikeasti hyviä. Tykkään niistä jopa enemmän kuin perinteisistä letuista. Ja pizzaa olen tehnyt joskus ilman jauhoja. Ne korvataan maitorahkalla ja rasvalla ym. On tosi hyvää. Kannattaa kokeilla. Pidän kyllä "oikeastakin" pizzasta enkä välttele hiilareita.

Vierailija
58/86 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niillä herkunhimo lähtee, niin miksi ei! Itse ainakin haluan työntää suuhuni mahdollisimman vähän epäterveellisiä ruoka-aineita, ja johonkin terveellisempään "korvikkeeseen" voi ihan todella ihastua.

Lisäksi makutottumukset muuttuvat lopulta aika nopeasti, ja jos ennen piti syödä pussillinen sipsiä tai suklaakakku, niin pidemmän aikaa niitä syömättä oltua ei pian tee edes mieli. Tai sitten herkkumitta tulee täyteen jo parin sipsin jälkeen ja suklaakakkukin maistuu ällöttävän ylimakealta, ja loput menevät hukkaan.

Ei liity asiaan, mutta aina on ärsyttänyt tämä sipsin ja makean yhdistäminen yhden herkun(himon) alle. Jos tekee mieli suolaa, syödään sipsiä, jos tekee mieli sokeria, syödään makeaa/herkkuja. Suolanhimo ja makeanhimo ovat eri asioita. 

Vierailija
59/86 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleekohan joku, että mä en uskalla syödä herkkuja? Mä oon just innokas kokeilemaan uusia ruokia, kuten mainittuja kukkakaalipizzoja ja banaanilettuja. Laitan myös yleensä lettuihin leseitä (ei haittaa mitään). Ja pullataikina tietenkin tehdään veteen, paljon parempi niin. Sama kuin kaurapuuro pitää ehdottomasti tehdä veteen.

En mä mitenkään ajattele, että tämä on "herkku", joten se pitää tehdä mahdollisimman epäterveellisellä tavalla. Voi hyvin yhdistellä.

Vierailija
60/86 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mainitut banaanilätyt on 5/5 hyviä, vaikka erilaisia normilättyihin verrattuna ovatkin. Oon myös maistanu kukkakaalipohjaista pitsaa, joka oli kans hyvää. Vähän ehkä myös helpompi ja nopeampi pilkkoa kukkakaali pohjaksi, kuin vääntää taikina.