En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä herkutkin (esim lettujen) pitää tehdä terveellisesti
Sitten nämä ovat tekevinään lettuja, pizzaa jne esim ilman jauhoja. 😂
Ja mitään allergiaa ei ome, mutta pelkäävät ilmeisesti lihovansa tai sairastuvansa jos herkuttelevat oikein valmistetuilla herkuilla silloin tällöin.
Mieluummin minä ainakin nautin oikeasta pizzasta tai letuista kuin että leikkisin herkuttelevani jollain banaanista ja kaurahiutaleistä valmistetuilla "letuilla" tai "pizzalla" jonka pohja on kukkakaalia Jne.
Jotenkin hysteeristä tollainen ettei voi koskaan herkutella oikealla asialla, kun ei herkkuja päivittäin muutenkaan vedetä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pullan töytyy olla pullaa ja letun lettu, jos ei näitä halua syödä, on syömättä. Turha tehdä feikkiversioita.
:D eihän niiden feikkiversioiden tekeminen ole turhaa, jos ne on mieluisaa ravintoa niiden tekijälle. Aivan outoa tuollainen kaavoihin kangistuminen, ja se etteikö voisi kehittää jotain uutta alkuperäisestä toimivaksi todetusta ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Jauhoissa ei oo sinällään mitään epäterveellistä.
Mutta jos on pitkään syönyt terveellisesti niin herkut sellaisina kuin niitä normikansa syö voi olla esim ällöttävän makeita tai rasvaisia niin sinällään ymmärrän että tehdään siitä vähän terveellisempi versio.
Ei niissä perus vehnäjauhoissa ole mitään terveellistäkään, eli niiden prosessoiminen kehossa lähinnä vaan vie energiaa.
Miksi suhtaudut noin tunteella siihen, miten ja mitä jotkut syö? Eihän se sinulta pois ole. Päinvastoin, jää vaan enemmän lettuja napaan vedettäväksi.
Vai sekö tässä onkin pohjalla, ettet pysty itse olemaan vetämättä niitä herkkuja?
Kaikesta jotkut nykyään mielensä pahoittaakin...
En ymmärrä tavallisia lettuja jonain suurena herkkuna, eiväthän ne ole mitenkään kovin hyviä. Esimerkiksi banaaniletuthan ovat paljon parempia. Eivät kaikki käytä noita vaihtoehtoisia aineksia terveellisyyden vuoksi.
JOS jokin herkku on terveellinen (tai ainakin ei-epäterveellinen), niin mikäs sen mukavampaa! Sellaista voi syödä useinkin ilman huolta lihomisesta tai haitallisista terveysvaikutuksista.
Mutta en mä silti hampaat irvessä syö mitään terveellisiä herkunkorvikkeita, jos ne eivät mielestäni ole oikeasti hyvän makuisia.
En ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät omaa häntää nostavia aloituksia aiheista, joiden ei pitäisi heidän kutitella. Esimerkiksi toisten ihmisten ruuanteko.
Ja sitten en ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät itkunauruhymiötä tällaisessa asiayhteydessä. Oikeastiko tämä en ymmärrä ihmisiä, jotka.. toteamus saa teidän nauramaan vedet silmissä?
Miksi ihmeessä? Ymmärrän vielä vähemmän.
Sen sijaan ymmärrän oikein hyvin, että jos on totutellut tietynlaiseen ruokavalioon, ei tuosta noin vaan viitsi vetää verensokeria tappiin.
Mutta mitäpä se minua liikuttaa, jos joku tosiaan kieriikin lattialla vedet silmissä nauramassa toisten tlämänvalinnoille.
Jotkut nyt vaan on sellasia että herkut pitää nauttia huonolla omatunnolla. Ja iso plussa on jos saa pilattua muilta tämän nautinnon.
Banaaniletut maistuu paljon paremmalle kuin oikeat letut eikä vatsa turpoa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät omaa häntää nostavia aloituksia aiheista, joiden ei pitäisi heidän kutitella. Esimerkiksi toisten ihmisten ruuanteko.
Ja sitten en ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät itkunauruhymiötä tällaisessa asiayhteydessä. Oikeastiko tämä en ymmärrä ihmisiä, jotka.. toteamus saa teidän nauramaan vedet silmissä?
Miksi ihmeessä? Ymmärrän vielä vähemmän.
Sen sijaan ymmärrän oikein hyvin, että jos on totutellut tietynlaiseen ruokavalioon, ei tuosta noin vaan viitsi vetää verensokeria tappiin.
Mutta mitäpä se minua liikuttaa, jos joku tosiaan kieriikin lattialla vedet silmissä nauramassa toisten tlämänvalinnoille.
Hullulla on halvat huvit, trollilla ilmaiset.
En ymmärrä hiilarien pelkoa. Ihminen tarvitsee hiilareita, mutta ruokavalion olisi oltava monipuolinen eli kohtuudella hiilareita, rasvoja, proteiinia yms.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hiilarien pelkoa. Ihminen tarvitsee hiilareita, mutta ruokavalion olisi oltava monipuolinen eli kohtuudella hiilareita, rasvoja, proteiinia yms.
No ei kukaan tarvitse vehnähiilareita, joka ei maistu edes hyvälle.
Mulla pitsa kukkakaalipohjalla on ihan arkiruokaa eikä mitään herkkua. Banaanilettuja en harrasta, mutta tykkään pirtelöstä, joka on tehty banaaneista ja piimästä. Se on herkkua se, parempaa kuin ns normipirtelö jäätelöstä.
Ei ole tehnyt mieli tavallisia lettuja sen jälkeen, kun söin eka kerran banaanilettuja. Kukkakaalipitsa on myös hyvää.
Anoppini on juuri tällainen leipuri, kaikkeen käytetään kevytkermaa tai muita kevyttuotteita eikä leivo ikinä voilla. Kaikki leipomukset maistuu tylsälle ja samanlaiselle, koska niissä on harvoin mitään muutakaan makua tuovaa kuten marjoja, kardemummaa jne.
Lisäksi hän ihmettelee kun piparit on ihan pehmeitä mutta kun ei tajua, että ainekset vaikuttaa myös koostumukseen. Sitten jos meillä syö vaikka ihan tavallista täytekakkua niin alkaa huokailu, että tässä on varmasti niin paljon kaloreita. Ja kyseessä on siis lähes koko ikänsä alipainon rajoilla ollut ihminen.
En ole ostanut vehnäjauhoja ja sokeria varmaan 20 vuoteen. Tajusin, ettei ne ole oikeastaan mitään herkkua.
Minä muutan reseptiä terveellisempään suuntaan vain, jos se ei huononna makua.
Laitan pizzataikinaan pellavansiemenrouhetta, koska vatsa kaipaa kuituja, eikä sitä muuten ole pizzassa. Se ei muuta makua yhtään, jos ei laita paljon. Mutta en lähtisi tekemään kakkua rouheesta, jokin raja sentään.
Kun olen oikein juhlatuulella niin valmistan itselleni kesäkeittoa. Sitä useiden ihmisten inhokkiruokaa jota itse pidän herkkuna.
Jos tykkää banaaniletuista tms niin miksei niillä saisi herkutella? Eihän ne ole yhtään sen "väärempiä" kuin "oikeatkaan".
Itse tykkään perinteisistä letuista, mutta en ymmärrä tuollaista aivovammaa joka saa ihmisen käyttäytymään/ajattelemaan noin typerästi kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on juuri tällainen leipuri, kaikkeen käytetään kevytkermaa tai muita kevyttuotteita eikä leivo ikinä voilla. Kaikki leipomukset maistuu tylsälle ja samanlaiselle, koska niissä on harvoin mitään muutakaan makua tuovaa kuten marjoja, kardemummaa jne.
Lisäksi hän ihmettelee kun piparit on ihan pehmeitä mutta kun ei tajua, että ainekset vaikuttaa myös koostumukseen. Sitten jos meillä syö vaikka ihan tavallista täytekakkua niin alkaa huokailu, että tässä on varmasti niin paljon kaloreita. Ja kyseessä on siis lähes koko ikänsä alipainon rajoilla ollut ihminen.
Kevyttuotteet eivät edes ole mitään terveellisiä, päinvastoin.
Jauhoissa ei oo sinällään mitään epäterveellistä.
Mutta jos on pitkään syönyt terveellisesti niin herkut sellaisina kuin niitä normikansa syö voi olla esim ällöttävän makeita tai rasvaisia niin sinällään ymmärrän että tehdään siitä vähän terveellisempi versio.