En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä herkutkin (esim lettujen) pitää tehdä terveellisesti
Sitten nämä ovat tekevinään lettuja, pizzaa jne esim ilman jauhoja. 😂
Ja mitään allergiaa ei ome, mutta pelkäävät ilmeisesti lihovansa tai sairastuvansa jos herkuttelevat oikein valmistetuilla herkuilla silloin tällöin.
Mieluummin minä ainakin nautin oikeasta pizzasta tai letuista kuin että leikkisin herkuttelevani jollain banaanista ja kaurahiutaleistä valmistetuilla "letuilla" tai "pizzalla" jonka pohja on kukkakaalia Jne.
Jotenkin hysteeristä tollainen ettei voi koskaan herkutella oikealla asialla, kun ei herkkuja päivittäin muutenkaan vedetä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea paljon ja tutustua avoimesti kaikenlaisiin ihmisiin. Ymmärrys kyllä kasvaa, kun sitä kasvattaa ja elämästä tulee mielenkiintoisempi paikka.
. Minä en välitä tiukkapipoisista ihmisistä, jotka pelkäävät herkutella, juoda joskus kännejä jne.
Kyllä olen tähän ikään (49)mennessä jo tajunnut että on erilaisia ihmisiä. 😂
Ei ole aikomusta hankkia lisätuttavuuksia elämään, nykyisiäkään en näe juuri koskaan.
Kuulostat itse aika tiukkapipolta tuon elämänasenteesi kanssa. Eivät kai nämä ihmiset sinua pakota syömään kukkakaalipizzaa ja kaurahiutaleita?
Jos heillä on parempi olla ilman ns. oikeita herkkuja, niin tuollainen naureskelusi on sama, kuin tyrkyttäisit allergeeneja allergikoille ja sanoisit, että pitäähän sitä uskaltaa elää. Tuo kännikommenttisi on samaa sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea paljon ja tutustua avoimesti kaikenlaisiin ihmisiin. Ymmärrys kyllä kasvaa, kun sitä kasvattaa ja elämästä tulee mielenkiintoisempi paikka.
. Minä en välitä tiukkapipoisista ihmisistä, jotka pelkäävät herkutella, juoda joskus kännejä jne.
Ei ole aikomusta hankkia lisätuttavuuksia elämään, nykyisiäkään en näe juuri koskaan.Kuulostat itse aika tiukkapipolta tuon elämänasenteesi kanssa. Eivät kai nämä ihmiset sinua pakota syömään kukkakaalipizzaa ja kaurahiutaleita?
Jos heillä on parempi olla ilman ns. oikeita herkkuja, niin tuollainen naureskelusi on sama, kuin tyrkyttäisit allergeeneja allergikoille ja sanoisit, että pitäähän sitä uskaltaa elää. Tuo kännikommenttisi on samaa sarjaa.
No mikä pakko minulla olisi viettää aikaani ihmisten kanssa joiden neurooseja en ymmärrä.
Kyllä se nimenomaan on tiukkapipoisuutta jos ei oikeita lettuja uskalla syödä hillolla ja kermavaahdolla. Ei sellainen ihmistä tapa tai edes sairastuta, jos joskus nauttii elämästä.
Sinä voit ihan rauhassa nauttia tuollaisten lumihiutaleiden ja muka niin erikoisten ihmisten seurasta, ei se minulta ole pois. Minä en viihdy minkäänlaisten snobien seurassa, onneksi ei ns.syrjäytyneenä ole mikään pakkokaan.
No mä haluan syödä PALJON ja ISOJA annoksia. Siksi teen kaikesta hieman tervellisemmän. Näin pysyn normipainoisena ja tyytyväisenä :) mä on niin koukussa kaikkiin ruokiin. Mä lihon myös todella helposti.
Toissavuonna leivoin korvapuusteja jossa tuli kunnolla voita. Vedin niitä 17 kappaletta. Onnistuin lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Kukkakaalipizza on oikeasti hyvää. Harvemmin sitä teen kun on vaivalloista, mutta minusta on kiva kokeilla kaikenlaista uutta, varsinkin jos se sisältää kasviksia hiilareiden tilalla.
Leivon kyllä paljon myös ihan perinteisiä herkkuja.
Hiilari sitä ja hiilari tätä.
Ei ne hiilarit ketään tapa, niin kauan kuin eläö, kannattaa joskus herkutellakin niillä HIILAREILLA. 😱
Kyllä vähän niinkun tappaa jos on sokeritauti. Tai ainakin jalat lähtee ja näkö.
Ei viiti leikkiä, kun kerran ei oo pakko.
Ite tein tuota nuorempana, kun mulla oli joku syömishäiriövaihe ja laihdutin ikuisesti. Nyt vanhempana en enää ymmärrä. Ei ne "herkut" koskaan hyviä olleet, kun suurin pirtein joka aines oli korvattu jollain terveellisemmällä.
Kukkakaalipitsa? seitan kinkku?
Onkompitsa pitsa, jos pohja on tehty kukkakaalista? tai kinkku kinkku seitanista tehtynä?
Kutsutaanko sahanpuruista tehtyä juomaa kahviksi, jos sinne laittaa lattemaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaalipitsa? seitan kinkku?
Onkompitsa pitsa, jos pohja on tehty kukkakaalista? tai kinkku kinkku seitanista tehtynä?
Kutsutaanko sahanpuruista tehtyä juomaa kahviksi, jos sinne laittaa lattemaitoa?
Mikäs pulla se lihapulla on? Missä hiiva, sokeri, kardemumma ja venhäjauho? Vai käytätkö lihapullataikinassa kanelikorpuista tehtyä korppujauhoa?
Ei ole pakko maistaa uusia ruokia, jos pelottaa, mutta ei pidä pilkata ruokaa, vaikka olisikin itselle vierasta.
Ymmärrän pointtisi mutta banaaniletut (banaani, pari kananmunaa, leivinjauhetta. Halutessaan voi laittaa niitä kaurahiutaleitakin) on oikeasti supersuperhyviä!
Minä leivon ja syön arkena näitä terveysherkkuja. Tykkään herkutella lähes päivittäin, joten tällöin terveellisemmät vaihtoehdot ovat hyvä ratkaisu. Moni terveysherkku ei mielestäni häviä aidolle herkulle vaan voi olla jopa parempaa.
Letut vähän huono esimerkki. Eihän niihin käytetä edes sokeria. Maitoa ja jauhoja?
Ymmärrän kyllä uusien reseptien kehittelyn, koska sillä tavallahan voi löytyä jotain, mikä on hyvää. Mutta äidilläni on näitä "pullataikinan voi tehdä veteen"-juttuja, joilla lopputulos on varmaan huonompi, mutta kun pitää säästää tai vähentää kaloreita. Ennemmin olisin sitten ilman pullaa. Voihan sitä sitten syödä vaikka jotain kasviksia, varmasti on parempia kuin nuo korvike"herkut".
No mummo teki maailman parhaita lettuja kaurapuuron jämästä ja piimästä. Siis oikeasti törkeän hyviä. Teen kauralettuja ja leivon muutenkin terveellisemmillä jauhoilla, koska olen keliaakikko. Täysjyväkaurajauhoista tehty porkkanakakku on ainakin ystävieni ja kumppanini mielestä parempaa kuin vehnästä. En näe ristiriitaa terveellisyyden ja herkullisuuden välillä, mutta sinulla on toki oikeus olla ymmärtämättä tätä.
Kerran viikossa letut ei ketään lihota, jos muuten syö terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei sitten koskaan kokeile uusia reseptejä. Tiesitkö, että kaikki mitä sanot "oikeaksi" ruuaksi on joskus ollut uutta ja ihmeellistä, ja sinun kaltaiset uutuudenpelkoiset on niitä vastustaneet?
Varmasti kypsennettyä lihaakin joku luola-ap on nyreksinyt, kun vain raaka majavanhäntä on sitä oikeaa, kunnon ruokaa.
Miten tämä liittyy aiheeseen ihmisistä, jotka ei uskalla herkutella esim pizzalla, vaan tekevät sitten tyystin erilaista ruokaa jota kuitenkin kutsuvat pizzaksi, vaikkei se sitä ole.
Miksi pitää vääntää herkut tyystin eri ruuiksi, että "uskaltaa" "herkutella" ruualla joka ei enää ole herkullista, vaan terveellistä.
Miksi pitää väittää letuksi jotain pannulle muussattua taatelia, kun se ei ole lettua nähnytkään. Miksei vsin myönnä ettei syö lettuja, pizzaa jne, miksi pitää huijata itseään leikkiletuilla?!
Lakukissa kirjoitti:
Kukkakaalipizza on oikeasti hyvää. Harvemmin sitä teen kun on vaivalloista, mutta minusta on kiva kokeilla kaikenlaista uutta, varsinkin jos se sisältää kasviksia hiilareiden tilalla.
Ehkä onkin hyvää, mutta ei se pizzaa ole.
Turha leikkiä että pizzan voi tehdä ilman taikinaa, kun se on silloin tyystin eri ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa letut ei ketään lihota, jos muuten syö terveellisesti.
Kerran viikossa lettuja on aika usein, varsinkin jos ne syödään hillon ja kermavaahdon kanssa kuten ap. Ja aika harva herkuttelee vain kerran viikossa. Kyllä niiden lettujen lisäksi viikon aikana syödään pullaa, suklaata, karkkia ja mäkkäriruokaa. On ihan hyvä muokata lettuja terveellisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi mutta banaaniletut (banaani, pari kananmunaa, leivinjauhetta. Halutessaan voi laittaa niitä kaurahiutaleitakin) on oikeasti supersuperhyviä!
Höpöhöpö, lintattua banaania pannulla, ei todellakaan korvaa aitoa oikeaa lettua.
Ja mikä terveysruoka banaani muka on. 😂
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Hiilari sitä ja hiilari tätä.
Ei ne hiilarit ketään tapa, niin kauan kuin eläö, kannattaa joskus herkutellakin niillä HIILAREILLA. 😱
Miksi pitäisi jos ei halua?⁹
Ei ole aikomusta hankkia lisätuttavuuksia elämään, nykyisiäkään en näe juuri koskaan.