Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadutko AstraZenecan ottamista?

Vierailija
15.03.2021 |

Itse olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta rokote on antanut turvallisuuden tunnetta ja vähentänyt stressiä koronan suhteen, mutta toisaalta viime aikaiset uutiset rokotteesta ovat tuoneen stressin takaisin. En ole vielä varma tulenko ottamaan tehosteannosta ollenkaan. Muita?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan ottaisi enempää. Kun nyt vielä olet tolkussasi.

Siis tämän rokotteen jälkeenkö? Kauan kesti, että veritulppa todettiin?

Itse olen saanut rokotteesta outoja kipuja ja mustelmia. Olen hoikka, hyväkuntoinen, matalat kolesterolit ja matalat veriarvot.

Tarkoitin, että ap:n ei kannata ottaa toista satsia.

Minä en ole ottanut, enkä aiokaan.

Vierailija
42/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut rokotteesta outoja kipuja ja mustelmia. Olen hoikka, hyväkuntoinen, matalat kolesterolit ja matalat veriarvot.

Kannattaa tsekata verihiutaleet. Yksi amerikkalainen lääkäri sai ITP:n ja kuoli aika nopeasti rokotteen saannin jälkeen (mutta se taisi kyllä olla jompikumpi RNA-rokotteista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa sitä ensimmäistäkään annosta. Kokeiluasteella olevia uusia rokotteita kaikki joista yksikään valmistaja ei ota mitään vastuuta. Herätkää!

Puhut paskaa.

Kaikki rokotteet käyvät läpi tiukan seulan ennen kuin niitä aletaan käyttää.

Vaikkapa Briteissä on pistetty 11 miljoonaa AstraZenecaa ilman ongelmia ja muuallakaan ei ole mitään konkreettista todistetta veritulpista löytynyt.

Itse sain viikko sitten rokotteen ja tietenkin otan tehostepiikin myös.

Sinä puhut mielikuvitusta. Näitä rokotteita ei ole testattu tarpeeksi. Yle kertoi että haittavaikutuksia seurataan 2 vuotta. Koko ajan tästä joutuu valistamaan, koska ihmiset eivät seuraa uutisia.

Vierailija
44/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun kaikki ovat ottaneet rokotteen, niin kaikki, jotka kuolevat, ovat saaneet rokotteen. Ja juoneet vettä, hengittäneet ilmaa jne. Nyt on 17 miljoonaa rokotettu AZ:llä. Tietenkin noissa 17 miljoonassa on sairastuneita ja kuolleita, ihan niin kuin kaikissa muissakin vastaavan ikäisissä väestöryhmissä. Lopettakaa nyt se salaliittoteorioiden ja rokotevastaisuuden levittäminen.

Koronaan on tähän päivään mennessä kuollut 2 668 273 ihmistä. Rokotteeseen ehkä 73 ihmistä. Ei ole vaikea valinta.

Vierailija
45/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tsekata verihiutaleet. Yksi amerikkalainen lääkäri sai ITP:n ja kuoli aika nopeasti rokotteen saannin jälkeen (mutta se taisi kyllä olla jompikumpi RNA-rokotteista).

36 ihmistä on saanut siis jo tuon ITP:n USA:ssa.

https://www.nytimes.com/2021/02/08/health/immune-thrombocytopenia-covid…

Vierailija
46/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep

Vierailija
47/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu, mutta viime akaisen tiedon mukaan en tule sitä ottamaankaan.

Vierailija
48/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa muuta kuin AZ:n rokotetta, niin kieltäydyn koko rokotteesta.

Vierailija
49/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jossittelu loppuu huomenna kun EMA ottaa Astran rokotteeseen kantaa. Jos tulee hylsy Euroopan laajuisesti, niin sittenhän on todistettu että kaduttavaa voi olla.

Vierailija
50/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu, mutta viime akaisen tiedon mukaan en tule sitä ottamaankaan.

Kiinnostavaa, mikä on se tieto? Sekö, että riskisi kuolla koronaan tippuu sadasosaan rokotteen ottamisen myötä? Kannattaa vissiin pysyä kaukana semmoisista mömmöistä!

Vierailija
51/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun. Hoidan työkseni koronapotilaita, joten valinnan varaa ei ollut. Heti ekasta annoksesta nousi korkea kuume ja aivan kammottavat lihaskivut, lisäksi ihottumaa. Toista annosta en uskalla ottaa. Viime torstaina sain rokotuksen, joten veritulppariski ei ole vielä ohi.

Kerrotko vielä missä maassa on todettu että AstraZeneca nostaa veritulppariskiä?

(Britanniassa on jaettu 11 miljoonaa pistosta ja mitään ei olla todettu.)

Ainakin nämä:

Itävalta

Thaimaa

Alankomaat

Luxemburg

Tanska

Islanti

Norja

Nuo ainakin, itse asiassa niitä maita on jo 14, mutta en muista kaikkia.

Joka muistaa, voi lisätä puuttuvat maat.

Vierailija
52/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadun, olin teholla meikussa keuhkoveritulpan takia.

Joo ihan varmasti.

Vierailija
53/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en saa muuta kuin AZ:n rokotetta, niin kieltäydyn koko rokotteesta.

AstraZeneca on 2 miljoonan hengen brittitutkimuksissa ollut 94 prosenttisen tehokas estämään koronan ja kaikkein tehokkain rokote estämään kuoleman.

Mutta joo, palstalaisten mielestä tietysti karmeeta kuraa jota pahikset pumppaa ihmispoloihin.

Vierailija
54/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, kun kaikki ovat ottaneet rokotteen, niin kaikki, jotka kuolevat, ovat saaneet rokotteen. Ja juoneet vettä, hengittäneet ilmaa jne. Nyt on 17 miljoonaa rokotettu AZ:llä. Tietenkin noissa 17 miljoonassa on sairastuneita ja kuolleita, ihan niin kuin kaikissa muissakin vastaavan ikäisissä väestöryhmissä. Lopettakaa nyt se salaliittoteorioiden ja rokotevastaisuuden levittäminen.

Koronaan on tähän päivään mennessä kuollut 2 668 273 ihmistä. Rokotteeseen ehkä 73 ihmistä. Ei ole vaikea valinta.

Riippuu mistä rokotteesta puhut. Modernalla/Pfizerilla taitaa olla jo yhteensä tuhat kuolemaa tutkimusten alla, Sputnikista tai joistain muista kenelläkään ei ole mitään tietoa. Ja mitä Astraan tulee, niin jännästi moni maa vaikuttaa olevan aika "hysteerinen" lopettaessaan Astran jakelun "muutaman" kuoleman vuoksi, jos tätä ketjua on uskominen...

Vierailija
55/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun, olin teholla meikussa keuhkoveritulpan takia.

Joo ihan varmasti.

Mäkin mietin et toi keuhkoverituolppa-tyyppi oli rokotevastainen trolli.

Vierailija
56/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gates arvioi että rokotuskampajan ansiosta n. 7 miljoonaa ihmistä kuolisi rokotteeseen

Se on pieni määrä kun ajattelee koko maailmaa

Vierailija
57/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Saan toisen annoksen toukokuussa. Ei ollut sivuvaikutuksia.

Vierailija
58/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun. Hoidan työkseni koronapotilaita, joten valinnan varaa ei ollut. Heti ekasta annoksesta nousi korkea kuume ja aivan kammottavat lihaskivut, lisäksi ihottumaa. Toista annosta en uskalla ottaa. Viime torstaina sain rokotuksen, joten veritulppariski ei ole vielä ohi.

Kerrotko vielä missä maassa on todettu että AstraZeneca nostaa veritulppariskiä?

(Britanniassa on jaettu 11 miljoonaa pistosta ja mitään ei olla todettu.)

Ainakin nämä:

Itävalta

Thaimaa

Alankomaat

Luxemburg

Tanska

Islanti

Norja

Nuo ainakin, itse asiassa niitä maita on jo 14, mutta en muista kaikkia.

Joka muistaa, voi lisätä puuttuvat maat.

Ranska, Saksa, E-Korea (5 kuolemaa), Brasilia

Vierailija
59/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ADE-ilmiö vahvistettaisiin ja sairastuisin pahemmin rokotteen takia, sitten katuisin kyllä.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7483033/

Tampio. Sehän saatiin jo tutkittua, että vasta-aineseerumihoito ei koronaan tehoa. Ei liity rokotteisiin muuten, kuin että niitä juuri tarvitaan, sillä vasta-aineseerumeista ei ole enää sairaalassa hyötyä. Rokotteesta on, sillä se vähentää sairaalaan joutumista yli 90 prosentilla.

Tampio vastaat ihan aiheen vierestä, kun et näköjään ymmärrä mistä on kyse. Lue linkattu PubMedin artikkeli.

No tuo artikkeli ei ole relevantti tähän koronavirukseen nähden, sillä *tähän* koronavirukseen rokotteet tehoavat, luojan kiitos.

Et vieläkään ymmärrä. Kyse ei ole siitä, että eivät tehoaisi. Puhutaan samasta ilmiöstä kuin mitä kävi dengue-rokotusten kanssa, ADE on siis todettu koronaviruksillakin ja *tällä nimenomaisella viruksella* todetaan olevan mahdollista että ADE tapahtuu.

Vain aika näyttää nämä, varsinkin kun variantteja tulee enemmän ja rokoteversioita. Tiede ei ole niin kaikkivoipainen mitä luulet, tässä on käynnissä maailmanlaajuinen rokotekokeilu uutta viruskantaa vastaan, jonka käytöstä opetellaan vasta tuntemaan.

Niin on, ja onhan se mahdollista. Mutta nyt, kun meillä on toimivat rokotteet, niin pitää kaikin mahdollisin keinoin edistää niiden antamista juuri nyt, heti, ennen kuin virukselle annetaan mahdollisuus kehittää näille rokotteille vastustuskykyisiä kantoja. Mitä paremmin sitä virusta saadaan vähennettyä maailmasta nyt kun nämä rokotteet toimivat, sitä vähemmän niitä on tuolla kehittämässä uusia kantoja. Eli nyt heti pois niin paljon kuin mahollista tätä koronavirusta, kaikin keinoin. Rokottamalla, rajoittamalla, maskeja käyttämällä, eristämällä, testaamalla rajoilla, etätöitä tekemällä. Sillä tavalla meillä on mahdollisuus voittaa tämä kammottava tauti. Ja nyt pitää olla pidättyväinen pelottelun suhteen, kaikkia hermostuttaa jo liiankin kanssa nämä rokotteet. Jos kansa nyt kääntyisi niitä vastaan, niin peli olisi menetetty ja ei enää puhuttaisi vuosista vaan vuosikymmenistä koronan kanssa. Nyt isketään kaikin voimin ja tehdään siitä loppu.

Höpö höpö. Tansaniat ja Kirgisiat pitää koronaa ihan satuna, joten loppua tästä ei kyllä tule.

Mutta kaikin voimin kyllä silti kannattaa koittaa vähentää tautitaakkaa.

Huomasitko muuten että taas vastasit defensiivisesti asian vierestä. Pelottaako noin paljon että voi olla mutkia matkassa tässä? Alkuperäinen vastaus koski sitä, mikä voisi saada katumaan rokotteen ottamista, ja vastaus koski ADE:a tuon ihmisen kohdalla. Hänkin kai muuten sanoi, ettei nyt sitä kadu. Ihme saarnan siis sait aikaiseksi...

Ihanteeni on saada ihmiset rokotettua, korona poistettua, kaupungin vilske palautettua ja ystävät halattua. En juurikaan jaksa ihmisiä, jotka nostavat esiin kaikenlaisia entäs-jospas-teorioita tilanteessa, jossa rokotteet toimivat - en näe mitään hyötyä väitteistä, joiden mukaan rokotteet eivät ehkä jossain joskus sitten toimikaan. Mitä väliä sillä on nyt, kun on toimiva rokote juuri nyt.

Vierailija
60/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

236 Brits died after getting Covid jabs but vaccines ‘didn’t play a role’, say regulators

https://www.thesun.co.uk/news/14023372/236-brits-died-covid-jabs-vaccin…

Riippuu siis ehkä tilastointitavastakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi