Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadutko AstraZenecan ottamista?

Vierailija
15.03.2021 |

Itse olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta rokote on antanut turvallisuuden tunnetta ja vähentänyt stressiä koronan suhteen, mutta toisaalta viime aikaiset uutiset rokotteesta ovat tuoneen stressin takaisin. En ole vielä varma tulenko ottamaan tehosteannosta ollenkaan. Muita?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa sitä ensimmäistäkään annosta. Kokeiluasteella olevia uusia rokotteita kaikki joista yksikään valmistaja ei ota mitään vastuuta. Herätkää!

Vierailija
2/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa sitä ensimmäistäkään annosta. Kokeiluasteella olevia uusia rokotteita kaikki joista yksikään valmistaja ei ota mitään vastuuta. Herätkää!

Vähän liian myöhäistä kun olen ottanut jo :D

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ottaisi enempää. Kun nyt vielä olet tolkussasi.

Vierailija
4/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun, olin teholla meikussa keuhkoveritulpan takia.

Vierailija
5/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi sitä 60% suojan kehitysapu-laatuista dna-rokotetta edes pakolla.

Vierailija
6/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämän rokotteen jälkeenkö? Kauan kesti, että veritulppa todettiin?

Itse olen saanut rokotteesta outoja kipuja ja mustelmia. Olen hoikka, hyväkuntoinen, matalat kolesterolit ja matalat veriarvot.

Vierailija
7/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää,että Astra on itse tehnyt tutkimuksen rokotteensa haittavaikutuksista.

Vierailija
8/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämän rokotteen jälkeenkö? Kauan kesti, että veritulppa todettiin?

Itse olen saanut rokotteesta outoja kipuja ja mustelmia. Olen hoikka, hyväkuntoinen, matalat kolesterolit ja matalat veriarvot.

Tarkoitin siis matalat kolesterolit ja matalat paineet.

Vierailija
9/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,  miksi katuisin.

Onneksi en saanut mitään oireita rokotteesta, mutta kakkospiikistä niitä voi tulla pahemanakin.

Nyt minulla on kohta ainakin perussuoja koronaa vastaan.  Jos en olisi rokotetta ottanut, ja sitten sairastunutkin vakavaan koronaan, syyttelisin itseäni siitä, että miksi en rokotetta ottanut.

Verisuonitukos tai siis veritulppa olisi jo tullut, jos olisi ollut tullakseen.

Kakkospiikin otan sitten aikanaan kesäkuussa, ja tämän vuoden koronarokotukset ovat sitten siinä, minun osaltani.

Kannattaa huomata että kaikki haittavaikutuksia ei kaikille eikä jokaiselle tule.  Ne ovat pieni osa koko ryhmästä jotka noita saavat.

Britanniassa on rokotettu jo 11 miljoonaa ihmistä tällä AzraZenecalla, eikä sieltä mitään kauhu uutisia rokoteesta maailmalle lähtenyt.

Olen tyytyväinen että olen eka rokotteen saanut.

Vierailija
10/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut yhden annoksen ja ota toisen, jos viranomaiset sitä jakavat vielä toukokuussa. Uskon enemmän tutkijoita kuin tätä palstaa. Minä en ole koskaan tupakoinut, joten verisuonet ovat kunnossa. Tupakkahan on se pyhä, jonka aiheuttamia sairauksia hoidetaan julkisilla varoilla.

Vierailija
11/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en kadu.  Ei minulla ollut rokotteen jälkeen mitään veritulppaan viittaavaakaan.

Sama juttu oli kuin influenssarokotteen jälkeen, pistoskohta pari kolme päivää kipeä.

Ei muita oireita.  Eihän niitä kaikille tule,  vain osalle.

Tässä nykyisessä tilanteessa on hyvä, että on edes jokin suoja vakavaa koronaa vastaan kun kuuluu riskiryhmään.

Vierailija
12/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa.

Kaikki rokotteet käyvät läpi tiukan seulan ennen kuin niitä aletaan käyttää.

Vaikkapa Briteissä on pistetty 11 miljoonaa AstraZenecaa ilman ongelmia ja muuallakaan ei ole mitään konkreettista todistetta veritulpista löytynyt.

Itse sain viikko sitten rokotteen ja tietenkin otan tehostepiikin myös.

Vierailija
13/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso otti ja katuu. Nyt aikoo pysyä liikkeessä 24/7 ainakin seuraavan viikon. Taukoamatonta liikkumista. Minä olen kahvinkeittäjänä.

Vierailija
14/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siitä ensimmäisestä rokotteesta ole hyötyä, ellei ota myös jatkopiikkiä.

Vasta sen jälkeen alkaa rokotteen täysi vaikutus ihmisessä.

Vierailija
15/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso otti ja katuu. Nyt aikoo pysyä liikkeessä 24/7 ainakin seuraavan viikon. Taukoamatonta liikkumista. Minä olen kahvinkeittäjänä.

Olet paljon vartijana. Älä anna nukahtaa.

Vierailija
16/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AstraZeneca on antanut kaikista rokotteista parhaan suojan sairaalaan joutumista varten. Veritulppia esiintyy vähemmän AZ rokotteen ottaneissa kuin niissä, jotka eivät ole ottaneet. Jotain suhteelisuudentajua nyt.

Vierailija
17/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja otan toisenkin annoksen. Mieluummin kuolen rokotteen komplikaatioihin kuin kuolen tai sairastun tuohon prkleen koronaan.

Vierailija
18/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaishaittavaikutuksia ei vielä edes tiedetä. Onnea vaan kaikille kyseisen rokotteen ottajille. Sitä te tarvitsette.

Vierailija
19/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ADE-ilmiö vahvistettaisiin ja sairastuisin pahemmin rokotteen takia, sitten katuisin kyllä.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7483033/

Vierailija
20/90 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007861985.html

Astralla on ehdollinen myyntilupa EU:ssa ja loput tutkimustulokset tulee vuonna 2022 Ema:n sivujen mukaan. Liian vähän tietoa tuotteesta eikä tietoa vielä pitkäaikaisvaikutuksista esim. vuoden kahden kuluttua.