Mitä on ne työt, joita voi tehdä pelkästään etätyönä?
Näin yksinkertaisena duunarina on hankala ymmärtää työtä, mitä voi kuukausitolkulla tehdä kotisohvalta. Tilitoimiston työtehtävät ja käännöstyön ymmärrän. Mitä on ne suuret kotiprojektit, mihin saadaan kulumaan monta kuukautta ja lopputuloksena pari riviä itsestäänselvää tekstiä?
Kommentit (77)
Muut kuin asiakaskontakteja hoitavat eli seuraava porras ja johtoporras monessa firmassa.
Opettaja AMK:ssa. Opetan pääosin monimuoto-opiskelijoita, joilla normaaleissakin oloissa suurin osa opinnosta tapahtuu etänä. Minun työtäni on suunnitella opintojaksojen toteutus, pitää webinaariluentoja ja tarkastaa tehtäviä. Ohjaan myös opinnäytetöiden tekijöitä. Sekin etänä.
Vierailija kirjoitti:
Muut kuin asiakaskontakteja hoitavat eli seuraava porras ja johtoporras monessa firmassa.
Olen hoitanut noin 5 vuotta kaikki asiakaskontaktit etänä. Kasvokkain tapaaminen olisi hyvin työlästä, koska asiakkaan ympäri maailmaa.
Joku työtön alapeukuttaa toisten työnkuvauksia :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon turhaa työtä tehdään ja teetetään Suomessa.
Mikään työ josta maksetaan palkkaa ei ole turhaa. Sillä tulilla ne työttömät luuseretkin elätetään.
Minä työtön maksan työmarkkinatuesta veroja, minä olen veronmaksaja.
Korjaus: Kela maksaa veron, koska Kelan rahoillahan sinä elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikan tiloissa toimii myös tilitoimisto ja joka päivä lappaa yrittäjiä tuomassa sinne tositteitaan. Vaikea kuvitella tilitoimiston kirjanpitäjää etätöissä kun käytännössä kaikki on paperilla. Sitten niiden yrittäjien pitäisi viedä ne lappunsa kirjanpitäjän kotiin, joka säilöisi niitä siellä ja joskus kantaisi mapeissa takaisin työpaikalleen.
No tuo on jo homman huonoutta, nykyisin kuin tositteet voi skannata puhelimella ja lähettää tilitoimistoon.
Jeps, mutta kaikki pienyrittäjät eivät näe tee, eikä heillä ole edes aikaa sellaiseen. Pienyrittäjillä kun ei ole ketään toimistotyöntekijää, joka pitäis lippuset ja lappuset kondiksessa. Ne vaan keräillään vain sitten kun ollaan menossa kirjanpitäjän luokse. Ja näitä pienyrittäjiä ja pieniä alihankkijoita on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aioin just tulla sanomaan, että ne on niitä turhia töitä, joista ei saa mitään tyydytystä itselleen. En ymmärrä miten joku pystyy tekemään tuollaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaja
Sairaanhoitaja
Lähihoitaja
Poliisi
Järjestyksenvalvoja
Postinjakaja
Siivooja
Putkimies
jne.
Kysymys oli, että mitä töitä voi tehdä täysin etänä.
Minä hoidan yrityksen markkinointia ja siihen kuuluu erilaista sisällön tuontantoa...esim nettisivut laitettiin kokonaan uusiksi ja rakennettiin verkkokauppa, joka meidän alalla oli ajateltu vasta kauas tulevaisuuteen... kyllä meillä myös talous ja HR osastot tekevät etänä samoin hankinta ja myynti osastot. Paljon saa aikaan, kun työmatkat ja sosiaaliset ajansyöpöt on poissa...
Vierailija kirjoitti:
No ne on niitä töitä, joita tekee hyvin koulutettu eliitti eikä mikään yksinkertainen amisduunari.
Kuinka pitkälle keittäjä tai hoitaja pitäisi mielestäsi kouluttaa? Kuuhun asti? Sydämen sivistystä ei koulusta opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään työ josta maksetaan palkkaa ei ole turhaa. Sillä tulilla ne työttömät luuseretkin elätetään.
En olisi aivan varma. Nykyisin on paljon kaikenlaisia suunnittelijoita, koutseja, on projektia projektin päälle, kehittämishankkeita jne. Eivät välttämättä tuota mitään hyödyllistä.
Pelkistetysti: Niitä töitä, joita muutenkin tehdään pelkästään tietokoneen ja puhelimen välityksellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi aivan varma. Nykyisin on paljon kaikenlaisia suunnittelijoita, koutseja, on projektia projektin päälle, kehittämishankkeita jne. Eivät välttämättä tuota mitään hyödyllistä.
Ilman kehittämishakkeita olisi moni asia jäänyt kehittämättä. Katsos, kun jonkun on tehtävä se pohjatyö, jonka varaan varsinaista kehittämistä sitten tehdään. Olen itse siinä toteutuspäässä ja arvostan suuresti sitä, että taustatyöt on tehty valmiiksi ja voi keskittyä omaan osaamiseeni eli teoriasta käytäntöön viemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa THL. Paljon ollaan tekevinään, mutta mitään hyödyllistä ei saada aikaan.
Lähes kaikki valtion virkamiehet (työkkäri, digi- ja viestintävirasto, Migri jne), Kela, julkinen sektori ainakin osittain etäilee. Ja toki päälliköt ja ylin johto, ne ketkä eivät muutenkaan tapaisi työssään ketään asiakkaita.
Itsellä on oma yritys. Omaa yritystä perustaessa pidin huolta siitä, että voin tehdä työn pelkästään netissä jos haluan ja tämän vuoksi voin työskentelyn lomassa matkustaa miten haluan, koska tarvitsen vain toimivan nettiyhteyden ja läppärin työn tekoon.
Jos työ tehdään tietokoneella, kuten valtaosa ns toimistotöistä nykyään, niin miksei se tietokone voi olla vaikka kotona?
Onneksi vihdoinkin loppuu se järjetön tietokoneen edestakainen toimistolle ja kotiin raijaus jopa pitkien työmatkojen takaa. Nyt työnantajat huomaavat että kyllä ne työt tulee tehtyä myös kotoa käsin. Ja loppuvat typerät ja aikaa vievät työmatkat parin tunnin kokoontumisten takia. Jotain hyvää tämä koronakin tuo.
Kaikenlaiset toimistotyöt kuten tarjouslaskenta, tilaustenkäsittely, kuljetusselvittelyt, ostotilaukset, kirjanpito, tuotannonsuunnittelu jne.
Minä työtön maksan työmarkkinatuesta veroja, minä olen veronmaksaja.