Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on ne työt, joita voi tehdä pelkästään etätyönä?

Vierailija
15.03.2021 |

Näin yksinkertaisena duunarina on hankala ymmärtää työtä, mitä voi kuukausitolkulla tehdä kotisohvalta. Tilitoimiston työtehtävät ja käännöstyön ymmärrän. Mitä on ne suuret kotiprojektit, mihin saadaan kulumaan monta kuukautta ja lopputuloksena pari riviä itsestäänselvää tekstiä?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikan tiloissa toimii myös tilitoimisto ja joka päivä lappaa yrittäjiä tuomassa sinne tositteitaan. Vaikea kuvitella tilitoimiston kirjanpitäjää etätöissä kun käytännössä kaikki on paperilla. Sitten niiden yrittäjien pitäisi viedä ne lappunsa kirjanpitäjän kotiin, joka säilöisi niitä siellä ja joskus kantaisi mapeissa takaisin työpaikalleen. 

Vierailija
22/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyötä.

Työssäni esimerkiksi minä kirjoitan tekstejä ja luon/työstän erilaisia asioita excelissä, teen presiksiä ja ohjeita ja pidän palavereja teamsissa. Failaan myös viranomaisiin ym. paikkoihin dokumenttejä. Kaikki sujuu mainiosti etänä, sähköisesti kun voi allekirjoittaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikan tiloissa toimii myös tilitoimisto ja joka päivä lappaa yrittäjiä tuomassa sinne tositteitaan. Vaikea kuvitella tilitoimiston kirjanpitäjää etätöissä kun käytännössä kaikki on paperilla. Sitten niiden yrittäjien pitäisi viedä ne lappunsa kirjanpitäjän kotiin, joka säilöisi niitä siellä ja joskus kantaisi mapeissa takaisin työpaikalleen. 

No tuo on jo homman huonoutta, nykyisin kuin tositteet voi skannata puhelimella ja lähettää tilitoimistoon. 

Vierailija
24/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on niitä töitä, joita tekee hyvin koulutettu eliitti eikä mikään yksinkertainen amisduunari.

Minä ylläpidän asiakasrekisteriä etänä. Sitä voisi tehdä kuka tahansa lukion käynyt, tai ehkä ihan vain peruskoulun käynyt. Ei tarvitse olla edes amisduunari. 

Vierailija
25/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

Työssäni esimerkiksi minä kirjoitan tekstejä ja luon/työstän erilaisia asioita excelissä, teen presiksiä ja ohjeita ja pidän palavereja teamsissa. Failaan myös viranomaisiin ym. paikkoihin dokumenttejä. Kaikki sujuu mainiosti etänä, sähköisesti kun voi allekirjoittaakin. 

Failaat? Kohta tullee potkut.

Vierailija
26/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suunnittelu- ja tutkimustyö. Hallinto ym.

Vierailija
27/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sekä lähi- että etätyötä, mutta monet kollegat ovat siirtyneet kokonaan etätyöhön.

t. psykoterapeutti

Vierailija
28/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtuisi välittömästi tilitoimisto, jos pyytäisivät papereita paikanpäälle kuskaamaan. Ei minulla ole aikaa sellaiseen. Olisi tuon firman jo korkea aika siirtyä 2000-luvulle. 

Vierailija
29/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

Heh miten hauskaa, to file -> failata. Vähän kuin to manager --> manageroida. Jos tuli uutena tietona. 

Vierailija
30/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

Heh miten hauskaa, to file -> failata. Vähän kuin to manager --> manageroida. Jos tuli uutena tietona. 

En ole kuullutkaan ja miksi pitäisi? Mitä se edes tarkoittaa suomeksi? T: eri

Vierailija
31/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hanketyötä eli suunnittelen ja toteutan erilaisia tutkimuksia ja tapahtumia (nyt korona-aikaan toki vain etätapahtumia). Hyvin sujuu kotoa käsin. Tarvitaan vain perus Office-paketti ja Teams tai Zoom sekä vahvat perslihakset, että jaksaa istua palavereissa. 

Vierailija
32/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etäpuheterapiaa kotoa käsin.

Vierailija
33/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain suuria projekteja? Ja miksi sohvalta? Varmaan puolet suomalaisten töistä on sellaisia, jotka onnistuvat tietokoneella lähes mistä vaan, missä netti toimii.

Itse tarvitsen kunnon näytön ja hyvän asennon, koska koko ajan pitää käyttää hiirtä ja näppistä, joten en voi kyhjöttää läppärin kanssa missään nurkassa. Projektit voivat silti olla vain lyhyitä ja teen useampaakin päivässä. Työnjohto ohjaa tehtäviä työntekijöille tarpeen mukaan.

Kaikki materiaali asiakkaille menee tiedostoina, paperisia raportteja tehtiin muistaakseni viimeksi joskus 2000-luvun alussa. Pari kertaa vuodessa joku asiakas haluaa itse tulostaa tietoja ja silloin saatan käydä toimistolla kokeilemassa, miltä printti näyttää.

Meillä ei johtokaan tajunnut ennen koronaa, että työ sujuu tosiaan ihan samalla tavalla muualtakin kuin toimistolta, kunhan vain työvälineet mahdollistavat sen. Asiaa valmisteltiin kiireellä muutamassa viikossa ja sitten noin vuosi sitten jäätiin koko osasto etätöihin yhtenä perjantaina, kun lisätarvikkeet vihdoin saatiin. Oli jo koronaviiveitä silloin. Ei olla vieläkään palattu, aina tilanne jatkuu pari kuukautta kerrallaan.

Vierailija
34/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

Tuli todellakin uutena. Ilmeisesti teinien kieltä tuollainen. Itse ihan vain arkistoin tiedostoja ja johdan jos on tarpeen. Managerista tulee mieleen urheilu. 

Vierailija
35/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla olen it-alan suunnittelijana paskahommissa. Katson hallintaohjelmista että kaikki toimii. Jos ei niin laitan viestiä että käykää korjaamassa.

Vierailija
36/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

To file=arkistoida

Manager=johtaja

Ei ollut vaikeaa suomentaa. Osasin jopa ilman kääntäjää :)

Vierailija
37/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelutyötä. Ennen oli enemmän palavereita, joissa joutui käyttämään käytännössä koko päivän siihen että matkusti toiseen kaupunkiin (yleensä Helsinkiin) palaveriin. Korona on osoittanut että näistä iso osa on ollut aika turhia ja lopuista vähintään 90% on oikeasti kätevämpi tehdä etänä kuin naamatusten. Kaikkien aikaa säästyy ja ehtii paremmin tehdä niitä oikeita töitä.

Vierailija
38/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä.

Rupeankin käyttämään ammattinimikettä failausmanageri. Tai ehkä kuitenkin jätän väliin. Failaus kuulostaa herkästi siltä, että on johdannainen sanasta fail. 

t. arkistonhoitaja

Vierailija
39/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla M365 hommissa. Palvelut pyörii pilvessä joten ei itse tarvitse tehdä juuri mitään. Välillä heitän mukahauskoja kommentteja meidän Teamsin keskusteluihin.

Vierailija
40/77 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla M365 hommissa. Palvelut pyörii pilvessä joten ei itse tarvitse tehdä juuri mitään. Välillä heitän mukahauskoja kommentteja meidän Teamsin keskusteluihin.

No nyt ymmärrän, miksi kunnalla hommat välillä on mitä on. Jos siellä kerran pyöritään pilvessä niin eipä ihme ettei kunnon tulosta synny :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi