Sanoissa sekoilua ja puheen tuoton ongelmia. 20v.
Oon kärsinyt jo joku puolivuotta hirveästä ajatuksen takkuilusta. Unohtelen sanoja ja esineitä ja välillä puhe menee ihan sössöksi. Vaikea muodostaa jotain sanoja ja sellainen todella hidas puhe. Vähän myös sellainen sumuinen olo päässä. Silmätkin näyttää siltä kun käyttäsin aineita. Hitaat liikkeet jne. Olo on kuin zombilla.
Kommentit (21)
Satutko käyttämään jotain lääkettä? Minulla psyykelääkkeet heittivät motoriikan hetkeksi ihan vituilleen.
Sama. Mutta sen kanssa elanyt siita 14v eteenpain.
Syotko paljon sokeria?
Mitäs lääkärit tuohon on sanoneet?
T4 15,75
TSH 4,67 (ollut jo kaksi vuotta tuossa vähäsen viitteiden yläpuolella, mutta lääkärit sanovat että heterofiiliset vasta-aineet syynä)
Testattu on kilpirauhaslääkitystäkin ja ei ollut apua.
Parathormoni (lisäkilpirauhanen) on 2,5 ja 2 on alaraja, 9 yläraja.
Vierailija kirjoitti:
noh, käytätkö?
en
Vierailija kirjoitti:
T4 15,75
TSH 4,67 (ollut jo kaksi vuotta tuossa vähäsen viitteiden yläpuolella, mutta lääkärit sanovat että heterofiiliset vasta-aineet syynä)
Testattu on kilpirauhaslääkitystäkin ja ei ollut apua.
Parathormoni (lisäkilpirauhanen) on 2,5 ja 2 on alaraja, 9 yläraja.
-ap
Jännitysniskaa olen epäillyt tai jotain niskan instabiliteettia. Silloin kun kaikki oireet alkoivat niin niskakin alkoi temppuilla. niksuu ja naksuu (tuntuu kuin ei olisi paikoillaan). Kipuja ei ole, mutta monesti niska on jännittyneenä ilman syytä ja jos yrittää kääntää päätä niin se tärisee. Mutta oon käynyt kiropraktikolla ja sanoi että ei siellä ole mitään jumeja tai mitään sen kummempaa (ihme kyllä kun niska jännitystä ollut jo vuosia) Monesti myös kädellä pitää tukea päätä kun ei jaksa kannatella.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jännitysniskaa olen epäillyt tai jotain niskan instabiliteettia. Silloin kun kaikki oireet alkoivat niin niskakin alkoi temppuilla. niksuu ja naksuu (tuntuu kuin ei olisi paikoillaan). Kipuja ei ole, mutta monesti niska on jännittyneenä ilman syytä ja jos yrittää kääntää päätä niin se tärisee. Mutta oon käynyt kiropraktikolla ja sanoi että ei siellä ole mitään jumeja tai mitään sen kummempaa (ihme kyllä kun niska jännitystä ollut jo vuosia) Monesti myös kädellä pitää tukea päätä kun ei jaksa kannatella.
-ap
Tai siis oli noita niskaoireita jo ennemmin kun tuli nää muut oireet, mutta pahenivat jossain siinä paikkeilla
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mutta sen kanssa elanyt siita 14v eteenpain.
Syotko paljon sokeria?
Jonkin verran juu
Onko sun pää kuvattu kasvainten varalta!?
Vierailija kirjoitti:
Onko sun pää kuvattu kasvainten varalta!?
Oon käynyt pään magneetissa juu
Puheen motorisen tuottamisen ongelmiin kannattaisi kokeille Voice massage tai purentalihashierontaa. Mulla oli muutama vuosi sitten tuollaista samanlaista vaikeutta puheen kanssa ja tuo hieronta auttoi.
Muutoinkin pahat lihasjumit pään alueella voi aiheuttaa sellaista sumeaa oloa.
Minulla samaa. Todella usein koen töissä, että sn osaa puhua. Miten sinne pään kuvaan pääsisi, yksityisellä maksaa paljon.
Onko jatkuvaa vai vaihtelevasti? Mulla kuukausittaisen hormonimigreenin esioireena päivä tai pari vastaavaa puheen ja ajattelun hankaluutta. Meni jostain syystä tosi pitkään tajuta että liittyy migreeniin.
noh, käytätkö?