Mitä teette jos on pakko tehdä vastenmielinen,kamala urakka?
Siis kotona. Tuntuu valtavan isolle ja hankalalle tehtävälle.
Teettekö kerralla vai osissa?
Joudutteko pakottamaan itsenne siihen?
Olen ahdistunut yhden jutun takia mikä pitäisi tehdä.
Voi olla että ehdin huomennakin mutta ei ole varmuutta.
Kommentit (33)
Luukutaan täysillä musiikkia tanssahtelen ja laulan ja teen homman. Mieheni taktiikka taas on elefantti syödään pala kerrallaan.
Kannatan mallia kertarysäys on parempi kuin ainainen kitinä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän kaikin tavoin torjua koko asian mielestäni ja lykkään sen aivan viime tippaan/se jää tekemättä.
Tämä ärsyttää ja ahdistaa todella paljon, mutta näin vain silti jatkuvasti toimin. 😔
Mulla sama. Tää on ihan perseestä.
Nyt alkaa jo väsyttää. Huomaan keksiväni tekosyitä etten voi aloittaa vielä.
Kylllähän sitä tietyysti mietttii kun muuuttaaa omilleen. Valkoinen sohva liiika altis lialle, musta imee taaas liikaa valoa. Harmaaa on siötä väliltä joten hyvä valinta olohuoneeseeen. Isommmissa avarammissa tiloissa esiim robotti imuri/kokolattiamatto. Keiittiössä rikkaimuri pienten pintojen imuroimiseeen kertaheitollla. Pienemmissä tiloissa imuroiinti. Värieeen valinta eri tiloissa onko viileät vai lämpimät värit, millainen valaistus eli rauhoittavat värit kuten sininen ja vihreä vai räikeämmmät värit. Millaiset ikkunat miten valo pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kylllähän sitä tietyysti mietttii kun muuuttaaa omilleen. Valkoinen sohva liiika altis lialle, musta imee taaas liikaa valoa. Harmaaa on siötä väliltä joten hyvä valinta olohuoneeseeen. Isommmissa avarammissa tiloissa esiim robotti imuri/kokolattiamatto. Keiittiössä rikkaimuri pienten pintojen imuroimiseeen kertaheitollla. Pienemmissä tiloissa imuroiinti. Värieeen valinta eri tiloissa onko viileät vai lämpimät värit, millainen valaistus eli rauhoittavat värit kuten sininen ja vihreä vai räikeämmmät värit. Millaiset ikkunat miten valo pääsee sisään.
Ja joss myös on jotakin tilpehööriä niin vaikkka rullila liikuteltava laaatikosto vaikka sohvan alla joka voi olla myös varavuodepetinä niiin että koko lasti kulkee samallla kerrallla eikä tarvitse yksitellen alkaa noukkia niiitä sieltä lattialata siivouksen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joss myös on jotakin tilpehööriä niin vaikkka rullila liikuteltava laaatikosto vaikka sohvan alla joka voi olla myös varavuodepetinä niiin että koko lasti kulkee samallla kerrallla eikä tarvitse yksitellen alkaa noukkia niiitä sieltä lattialata siivouksen ajaksi.
Elii vastaus kysymykseeesi on että olennaisimpiin järkeviin ratkaisuihin joita on mahdollista tehdä niin kannattaa tehdä jos ne vaaan hiffaa,.
Vierailija kirjoitti:
Yritän kaikin tavoin torjua koko asian mielestäni ja lykkään sen aivan viime tippaan/se jää tekemättä.
Tämä ärsyttää ja ahdistaa todella paljon, mutta näin vain silti jatkuvasti toimin. 😔
Sama juttu täällä.
Jos kyseessä on joku homma, mitä en ole koskaan aikaisemmin tehnyt, tarkka suunnitelma on itselleni välttämätön. Kärsin ADD:sta ja pitkäaikaisesta masennuksesta. Pomodoro-tekniikka vapaammin sovellettuna ja itsensä palkitseminen aina kun homma etenee. Joillekin sopii paremmin tehdä homma kerralla kokonaan, minulle ei.
Mitä siivoamisurakoihin tulee, niin jos uhkana on, että joku ihminen (talonmies, putkimies, perheenjäsen tai ystävä) tulee käymään ja on vihainen nähdessään ettei urakkaa ole tehty, hoidan koko urakan saman tien ja olen sen jälkeen täysin poikki.
Jos ei ole ulkopuolista uhkaa, vitkuttelen, siivoilen välillä vähän tai jätän osittain tekemättä.
Asennoidun niin että työ on hauskaa, keksin hyvät puolet. Aamulla herään oikein odottaen että pääsen hommiin 😄
Näin se yleensä menee.
Tykkään tehdä järkevissä osissa. Ongelma on vain siinä, että kotihommissa asuu sitten siell työmaalla pidempään.
Mun lisäongelmana on myös se, että vaikka aloitan reippaasti niin usein takkuilee ja tyssää muiden aikatauluihin: milloin jokin on auki ja mistä saa jonkin tarpeellisen tarvikkeen.
Ja omiin koukeroihin: pieni kaapin siivous lavenee järkyttäväksi koko elämänhistorian papereiden lajitteluksi ja jää lopulta kesken.
Jos mä yritän tehdä osissa, siinä käy aina niin, että teen sen ensimmäisen osan ja olen helvetin tyytyväinen itseeni, että nyt on saatu homma alkuun. Sen jälkeen en saakaan mitään aikaiseksi, vaan mietin, että no onhan se sentään aloitettu ja koko loppuosa jää viimetinkaan.