Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Lontoossa?

Vierailija
15.03.2021 |

Millainen kaupunki?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monta kertaa. Kotoisa on ensimmäinen asia joka tulee mieleen.

Vierailija
2/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta olen käynyt Tukholmassa, yhden kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis.

Vierailija
4/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa. Likainen joka puolelta, paikalliset luulee elävänsä jotain tulevaisuusaikaa kun on lämmin vesi.

Vierailija
5/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen käynyt Lontoossa yli 20 kertaa tällä vuosituhannella.

Minulla on viha-rakkaussuhde Lontoota kohtaan. Kaupungissa on paljon hyvää mutta myös paljon sellaista, mitä en siedä. Lontoo on siis hyvä lomakohde, mutta en muuttaisi asumaan sinne.

Vierailija
6/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa ja aina pitää päästä uudelleen! Nytkin vain odotan, että korona katoaisi ja pääsisi Lontooseen tyttären kanssa. Viimeksi olin syksyllä 2019.

Vierailija
7/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo sopii suomalaiseen mentaliteettiin paljon paremmin kuin esim. Pariisi. Lontoossa kaikki tuntuu aika tutulta ja helpolta, Pariisissa on koko ajan vähän vieras ja jopa ahdistunut olo.

Vierailija
8/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman kerran. Ihan ok kaupunki, löytyy paljon katseltavaa ja paljon kohtuuhintaista ostettavaakin. Sopii hyvin kulttuurin ystävälle.

Jos malttaa lähteä vaikka tunnin ajomatkan päähän Lontoosta, on jo täysin erilainen meininki. Paikalliset on mukavia, nurkkapubeissa tutustuu ihmisiin helposti ja saa hyviä vinkkejä. Ovat uteliaita Suomen suhteen ja myös rehellisiä. 

Lontooseen on valitettavasti pesiytynyt melkoinen rikollisten ammattilaisverkosto, joten pidä lompsasta ja laukusta kiinni.

Jos kadotat jotain, esim. kameran, et 99 % todennäköisyydellä tule sitä saamaan takaisin, koska Lontoossa katoaa tuhansia tavaroita joka päivä, heillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää yllä löytötavarapaikkoja. Ruoka on pääsääntöisesti juuri niin pahaa, kuin sen mainekin.

Vierailija
9/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1995, joten tuskin on mitenkään relevanttia nykypäivän Lontooseen. Ja sekin oli vain sellainen päivämatka, kun olin kuukauden kielikurssilla muualla Britanniassa. Ja kivaa oli joo teininä pyyhältää siellä. Metro oli helppo oppia (tosin mun kaverit eivät tajunneet sitä, ja silloin kun mentiin heidän johdolla, niin ei päädytty oikeaan paikkaan :P Terkkuja H:lle ja T:lle.). Käytiin ryhmän kanssa Madame Tussaudissa, ja itsenäisesti oli tietenkin pakko nähdä Harrods ja ostaa sieltä jotain pientä, ja silloin Hard Rock Café ja sieltä ostettu T-paita oli kova sana. Jonkun hotellin ulkopuolella oli hirveä määrä teinityttöjä, ja selvisi, että Take That on ehkä siellä, tai tulossa sinne tai jotain. No ei jääty norkoilemaan, kun oli vain yksi päivä siellä Lontoossa, ja mitään takeita ei Take Thatin näkemisestä ollut. 

Voi voi sitä mennyttä maailmaa... nykyään en Lontooseen menisi käymään. Johonkin muualle Britanniaan ehkä, ja se on iso ehkä. 

Vierailija
10/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo sopii suomalaiseen mentaliteettiin paljon paremmin kuin esim. Pariisi. Lontoossa kaikki tuntuu aika tutulta ja helpolta, Pariisissa on koko ajan vähän vieras ja jopa ahdistunut olo.

Sama fiilis. Se kaupunki toimii jotenkin niin loogisemmalla tavalla kuin Pariisi, Rooma, Barcelona tai moni muu Euroopan iso kaupunki. Saksassa voisi päästä varmaan samaan fiilikseen jos ymmärtäisi saksaa.

Vierailija
11/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ihana kaupunki josta aina löytyy uutta. Ei sen kalliimpi kuin muutkaan isot kaupungit. Helppo liikkua, paljon katsottavaa ja koettavaa.

Vierailija
12/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on pääsääntöisesti juuri niin pahaa, kuin sen mainekin.

Mitä paskaa olet syönyt? Lontoossa saa oikein hyvää ruokaa. Sekä ravintoloista että yksittäisten ihmisten kodeista. Eräs oma tuttavani on niin hyvä kokki, että voisin syödä hänen laittamaansa ruokaa 12 kuukautta putkeen. 

Vierailija
13/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä riittää ruokapaikkoja moneen lähtöön, pikkurahallakin syö hyvin. Ja mitä tulee taskuvarkaisiin, niitäkin on jokaisessa isossa kaupungissa, ei Lontoo sen pahempi ole.

Vierailija
14/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa olet syönyt? Lontoossa saa oikein hyvää ruokaa. Sekä ravintoloista että yksittäisten ihmisten kodeista. Eräs oma tuttavani on niin hyvä kokki, että voisin syödä hänen laittamaansa ruokaa 12 kuukautta putkeen. 

Siksi tuossa olikin tuo pääsääntöisesti. Toki Lontoossa saa myös herkullistakin ruokaa, omat kokemukset pääsääntöisesti siis eivät hyviä.

Vierailija
15/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi tuossa olikin tuo pääsääntöisesti. Toki Lontoossa saa myös herkullistakin ruokaa, omat kokemukset pääsääntöisesti siis eivät hyviä.

Omat kokemukseni ovat pääsääntöisesti hyviä, jopa loistavia. Tilasin yhdestä etnisestä ravintolasta (lontoolaisen räjähtäneen lähiön kadulta) Fish and Chips -annoksen. Aivan jäätävä setti. Kokonainen KALA (siis paistettuna) ja 500 grammaa ranskalaisia. Tuosta yhden hengen annoksesta riitti kolmelle aikuiselle. En yhtään ihmettele, miksi lihavuus on briteille yhtä paha ongelma kuin suomalaisille. Lontoossa ruoka on halpaa ja vieläpä maistuvaa.

Vierailija
16/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa. Olin yllättynyt kuinka viehättävä ja kylämäinen kaupunki oikeasti on. Yksi lempikaupungeistani!

Esim verrattuna Pariisiin 6-0

Vierailija
17/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa saa oikein hyvää ruokaa. Sekä ravintoloista että yksittäisten ihmisten kodeista.

No kun ei oikein kehtais tosta vaan mennä jonkun kotiin ja pyytää ruokaa.

Vierailija
18/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva kaupunki. Arkkitehtuuri miellyttää silmääni, ihmiset on mukavia, pubit viihtyisiä ja näkemistä, sekä tekemistä riittää loputtomiin. Vuoden asumisesta jäi ikuinen Lontoon kaipuu, joten siellä on tullut käytyä jo varmaan 10 kertaa.

Metrolla on kätevää liikkua ja oikeastaan ihan ydinkeskusta on niin pieni, että siellä pärjää jalkaisin. Kaikki aina sanovat, että Lontoossa on kallista, mutta ei se asumista lukuun ottamatta kovin kallis kaupunki ole.

Vierailija
19/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava, kun monet paikat ovat tuttuja kirjoista ja elokuvista. Liikkuminen oli helppoa (etukäteen vähän kauhistutti tämä, kun olin siellä pienen lapseni kanssa kahdestaan). Thamesin ja muutaman puiston ja rakennuksen avulla keskusta oli helppo hahmottaa. Menisin mielelläni uudestaan.

Vierailija
20/61 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut muutaman kerran. Ihan ok kaupunki, löytyy paljon katseltavaa ja paljon kohtuuhintaista ostettavaakin. Sopii hyvin kulttuurin ystävälle.

Jos malttaa lähteä vaikka tunnin ajomatkan päähän Lontoosta, on jo täysin erilainen meininki. Paikalliset on mukavia, nurkkapubeissa tutustuu ihmisiin helposti ja saa hyviä vinkkejä. Ovat uteliaita Suomen suhteen ja myös rehellisiä. 

Lontooseen on valitettavasti pesiytynyt melkoinen rikollisten ammattilaisverkosto, joten pidä lompsasta ja laukusta kiinni.

Jos kadotat jotain, esim. kameran, et 99 % todennäköisyydellä tule sitä saamaan takaisin, koska Lontoossa katoaa tuhansia tavaroita joka päivä, heillä ei ole mitään mahdollisuutta pitää yllä löytötavarapaikkoja. Ruoka on pääsääntöisesti juuri niin pahaa, kuin sen mainekin.

Tässä oli sekä ylä- että alapeukutettavaa, joten en laittanut kumpaakaan.

Lontoossa on paljon nähtävää, mutta ainakin sitten toisella reissulla kannattaa lähteä katsomaan muutakin Englantia. Muistan ikuisesti retken Cotswoldsiin, pieniä kyliä ja kaupunkeja ihanan maaseudun keskellä. Tämä oli siis 90-luvun puolivälissä, mutta tuskinpa se maaseutu sieltä on mihinkään kadonnut. Oxford, Bath, Burford, ihan turisteille räätälöity bussiretki, mutta ihana reissu.

Varkaisiin täytyy varautua ilman muuta, mutta niin täytyy monessa muussakin paikassa.

Ruoka oli pääosin hyvää, löytyy ihan maun ja kukkaron mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi