Onko tapailemani nainen alkoholisti? Mitä mammat tuumaa?
Naisella oli jääkaapissa 2 viikkoa sitten 2 kpl 0,5 L:n viinapulloa, toinen täysi ja toinen puolikas. Viikko sitten lauantaina jääkaapissa oli lähes täysi 1 L:n viinapullo. Viime viikon keskiviikkona pullossa oli 1/3 jäljellä. Eilen jääkaapissa oli taas 1 L:n viinapullo, noin 4/5 täynnä.
Kun ollaan naisen luona, juomme saunaoluet, pari lasia viiniä ja ehkä konjakit. Eilen kysyin naiselta tehdäänkö drinkit siitä viinasta, mikä on jääkaapissa. Nainen sanoi, että tee vaan jos haluat. Hän ei kuulemma itse tykkää viinasta, mutta osti pullon jouluksi snapsia varten.
Ollaan tapailtu noin kuukausi ja haluan edetä tämän alkoholismijutun kanssa varovasti, kun mimmi on muuten mukava ja fiksu.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisit ihmetellä, jos EI olis. Suurin osa naisista juo enemmän tai vähemmän, lomalla varsinkin. Viiniä ja siideriä eritoten.
Viiniä ja siideriä? :D
Kyllä mä vedän ihan vodkaa. Aapeen naisen kaappi vois olla mun. Kuluu reippaasti, ihan liikaa.
Kysy ap naiselta suoraan et "herranjestas, miten nää pullot vaihtuu koko ajan?" Parempi se on tietää nyt kuin myöhemmin. Tosin voi olla että keksii jonkun valheen tai kaunistelee.
Tuli mieleen, että minkälainen naisen mieliala on muuten? Suurkäyttäjät harvemmin on iloisia ja pirteitä. Onko elämässä muita harrastuksia ja tapahtumia?
Huoh, täytyy kai sitten ottaa asia esille. Tuntuu vain niin hankalalta, kun ollaan vasta tutustumassa. Tai kysyinhän minä jo kerran, kautta rantain, ja hän vastasi ettei juo viinaa ja osti pullon joulusnapsiksi. Mutta vaihtuuhan ne pullot siellä koko ajan. Näkeehän sen sokeakin.
Mieliala on ihan tavallinen. Hän on mukava, rauhallinen ja sivistynyt, ja olemus on aina sellainen tasainen ja itsevarma. Ei mitään ylilyöntejä.
Onko tän naisen historiassa jotain, joka viittaisi alkoholiongelmiin? Eroja, työsuhteiden päättymisiä, liikennerikoksia tms? Siis sellaisia, mistä voisi päätellä jotain.
Mitäköhän se sanois jos testaisit ja sanoisit, että tykkäät vetää ihan reilut prseet välillä ja kysyt siksi koska itse tykkäät ottaa? 🤔
Alkkis normaalisti kaunistelee. Mulla menee parhaillaan viikonlopussa pari litraa kirkasta viinaa, mutta en mä sitä uskaltais tuoda esille jos olen kiinnostunut jostakusta. Ehkä sanoisin tyyliin, että "no maistuuhan se joskus" tai "tykkään pitää viinaa varalla, onhan mulla ruokaakin".
Mulla on kans kaapit ja hyllyt täynnä alkoholia, kun on Virosta halvlla joskus haettu iso satsi. Vieläkin riittää enkä ole alkoholisti.
N22
Sinullahan tuo ongelma on jos tunget toisen jääkaapille, vieläpä kontrolloit jo nyt. Ehkä hänellä on pikemminkin muitakin saunakavereita kuin pellästään sinä. Olemus kyllä kertoisi onko alkoholiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jospa naisella on toinenkin mies. Mies joka tuota alkoholia käyttää.
Tai jos nainen käyttää alkoholia johonkin muuhun, kuin päihtymiseen.
Puhdistus ja desifiointiaineena esimerkiksi.Jos ei juo seurassasi liikaa tai ole muutenkaan huomattavasti humalassa, niin mitäs ongelmaa tuossa on?
Ja jos nainen käy töissä päivittäin, niin kuinka hän voisi noin paljon juoda?
Jos on vapaalla, siis työtön tai eläkkeellä asia on toinen. Silloin tyhjät päivät kuluvat kevyemmin pienessä hiprakassa.
Seuraisin tilannetta ja lopulta kysyisin suoraan häneltä alkoholin käytöstä.
Tuskinpa kukaan viinakaupan viinaa puhdistukseen ja desinfiointiin käyttää.
Kyllä kasvaneen toleranssin kanssa saa isoja määriä viinaa menemään, vaikka töissä kävisikin.
Miksei kukaan ihmettele et nainen ostaa maaliskuussa viinaa joulua varten?
Ohhoh ! Sanon Terveyden Ja Hoidon Alan Ammattilaisen kirjoitus On Saanut Alapeukutusta No Kuolkaa
Sitten Viinaan!☠️Piste!
Mitä sanoo intuitiosi?
Päädyin itse yhteen alkoholistimiehen kanssa. Alun rakastumisvaiheessa intuitioni sanoi, että kaikki ei ole kohdallaan, mutta halusin sivuuttaa sen äänen. Mitään isoja konkreettisia todistusaineistoja minulla ei ollut - tissuttelimme kyllä yhdessä, mutta meillä oli ihan hauskaa yhdessä, eikä hänen käytöksensä ollut mielestäni mitenkään poikkeavaa tai pakonomaista. Joku pieni ääni pääni sisällä kuitenkin nakutti ihan koko ajan, että jokin ei nyt ole kunnossa. Jälkeenpäin kadutti ja paljon, etten ollut luottanut vaistooni tässä asiassa...
Uskon ylipäätään, että ihmisen alitajunta poimii paljon enemmän tietoa kuin se tietoinen prosessori, eli vaikka ei pystyisi edes tietoisesti nimeämään suoraan montaa epäilyttävää tilannetta, alitajunta on saattanut jo poimia yhtä jos toista todistusaineistoa. Siihen kannattaa luottaa. Ap selvästi tässä jo epäilee alkoholiongelmaa, ja jos tällainen ajatus on tosiaan herännyt, voi hyvin olla, että siinä on myös jotain perää...