Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotus veritulppariskiä lisäävä tekijä, jos käyttää samaan aikaan e-pillereitä?

Vierailija
15.03.2021 |

Norjassa tutkitaan nyt tätä.

Henkilökohtaisesti en ole ikinä pillereiden syöntiä ymmärtänyt. Miksi riskeerata terveytensä kun ehkäistä voi muillakin tavoin?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan puolustajat: tiesittekö että siinäkin on hormonia

Vierailija
42/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syönyt pillereitä vaikeaa endometrioosiin jo 4 vuotta. Ne ovat nostaneet elämäni laatua merkittävästi.  Veritulppariskin kanssa olen valmis elämään, kun en ole ylipainoinen, tupakoiva tai raskaana.

Sairaudenhoitoon syövät on kuitenkin aika marginaalinen ryhmä ja varsin eri asia kuin miehen mieliksi syöminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt e-pillereitä saati ottanut kierukkaa. Sama mies yli 20 v, 2 lasta suunnitellusti.

Vierailija
44/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi e-pillereiden tukosriskiä verrattaisiin raskauteen. Eihän kukaan ole raskaana vuosia tai jopa vuosikymmeniä perä perää niin kuin e-pillereitä pahimmillaan syödään. Jo parin vuoden pillerinsyönti on suurempi riski kuin yksi raskaus.

Eikä e-pillereiden vaihtoehto nyt muutenkaan ole raskaus, vaihtoehtona on joku muu ehkäisy.

Vierailija
45/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaudesta saa sentään jonkun palkinnon, joten riski kannattaa ottaa.

Minkä palkinnon nainen saa pillereiden syömisestä? Ei mitään, hyöty tulee miehelle."

Miksi tämä kommentti oli poistettu?

Totuus häiritsi liikaa?

Vierailija
46/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on yhdessä katsaus veritulppariskistä lehdistössä https://www.veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=veritulppa

Vierailija
47/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukan puolustajat: tiesittekö että siinäkin on hormonia

Kuparikierukassa ei ole hormonia. Ja hormonikierukankin hormonimäärät ovat paljon pillereitä pienemmät.

Vierailija
48/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit, "paksu veri", vähäinen liikunta tahi olematon, geeni perimät.

Siltikin riskiltään vähäisempää ottaa rokote, kuin jättää ottamatta.

Vierailija
49/49 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee tämä e-pillereiden ja niiden käyttäjien haukkuminen. Minulle ne ovat mahdollistaneet elämisen arvoisen elämän.

Ennen pillereitä kuukautiseni kestivät 11-15 vuorokautta, ensimmäisinä päivinä oksentelin, verta tuli niin paljon, että mikään yösidekään ei riittänyt, kivut olivat todella kovat ja olo muutenkin hyvin heikko – oli todella vaikeaa olla oppitunneilla. Vaikutus elämänlaatuuni oli niin suuri, että valitettavasti masennuin enkä pitänyt elämääni elämisen arvoisena.

Kun sain yli vuoden kärsimisen jälkeen e-pillerit, kuukautiset lyhenevät viikon kestäviksi ja oksentelu loppui (kivut valitettavasti eivät), olin järkyttynyt siitä, että tätä vaihtoehtoa ei oltu tuotu aiemmin esille: elämästä tuli jopa siedettävää. Kun myöhemmin siirryin gynekologin kehotuksesta käyttämään pillereitä useita kuukausia ilman taukoviikkoa, tuntui kuin olisin saanut elämäni takaisin.

Ymmärtärän, että kaikille pillerit eivät sovi ja on erittäin ikävää, että pillereihin liittyy veritulppariski. Minun kohdallani toinen vaihtoehto olisi silti ollut vielä ikävämpi. Mieluummin olen elossa ja onnellinen vaikka tämän riskin kanssa joudunkin elämään.

Toivon, että huomioitte tyttärienne kohdalla, että he voivat oikeasti tarvita e-pillereitä oman hyvinvointinsa takia. En toivo kenenkään sellaista kärsimystä ja epätoivoa kuin itse koin – ja kuten myöhemmin selvisi, aivan turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi