Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmyrkytyksen ehkäisy

Vierailija
15.03.2021 |

Olen viimeisellä kolmanneksella raskaana, vielä pari kuukautta on laskettuun aikaan. Minulla on nyt alkanut olla turvotusta iltoja kohden ja viimeksi neuvolassa proteiini oli siinä +/- kohdassa, joka lasketaan vielä negatiiviseksi/normaaliksi. Aiemmin on ollut selvästi se negatiivinen vastaus. Verenpaineita olen seurannut jo ennen raskautta kun suvussani on verenpainetautia, mutta ne ovat pysyneet vielä ainakin ihan normaalina.

Miten parhaiten nyt siis voisin ehkäistä raskausmyrkytyksen puhkeamisen? Esikoista odottaessa synnytykseni käynnistettiin, kun istukka oli hiukan kalkkeutunut, verenpaineeni kohosivat kotimittauksissakin, sain yhden viikon aikana 3kg painoa ilman ruokailun muuttamista (olin normaalipainoinen ennen raskautta, mutta kiloja tuli lopulta 20 raskauden aikana) ja virtsassa oli hieman proteiinia. Tällä kertaa en todellakaan halua käynnistykseen, koska ensimmäinen synnytys repi minut pahasti rikki ja uskon käynnistyksen olleen yksi iso osasyy siihen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sitä ehkäistä oikein mitenkään. Elämä ei ole kontrolloitavissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi hyödyllinen mitä voisi ottaa, on magnesium. Se edesauttaa verenpaineen pysymistä normaalina, mikä on olennainen asia raskausmyrkytyksen ehkäisyssä.

Itse kävin homeopaatilla vastaavassa tilanteessa. Mielestäni siitä oli hyötyä.

Vierailija
4/4 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi