Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison työttömyys, kotityöjako?

Vierailija
15.03.2021 |

Olen ollut lomautettuna nyt puolisen vuotta.

Olen alkanut kokea oloni ärtyneeksi, sillä puolisoni ei osallistu kotitöihin enää ollenkaan. Ei ole kertaakaan oma-alotteisesti tiskannut, imuroinut, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä... Ei mitään. Olen asiasta yrittänyt keskustella, että olisi kiva jos välillä edes osallistuisi. Eli puolen vuoden aikana on kaksi kertaa nyt pyynnöstä tiskannut. Olin viikonlopun poissa, ja kotiin palatessa täällä odotti tiskivuori, noutopizzalaatikkoja ja sängyssä nukkuva alkoholilta haiseva mies.

Ymmärrän että itselläni on toki nyt aikaa, mutta onko tämä nyt ihan reilua siltikään. Jo ennen lomautustani oli sama tilanne, mies ei oma-alotteisesti tee oikein mitään. Tuntuu että elämäni koostuu tällä hetkellä vain siivoamisesta, ja meillä ei siis edes ole tiskikonetta joten tiskaamisesta.

Ei sattuisi kenelläkään muulla olemaan samaa tilannetta? Itse/puoliso lomautettuna/työttömänä ja toinen töissä, miten kotityöt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Miesvíhaketju!

Vierailija
22/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tämä olisi provo? Kukaan ei tällä hetkellä ole työttömänä/lomautettuna? :D

Jos toisinpäin miettii, niin en itse kehtaisi hoidattaa kaikkia kotitöitä toisella. Ei tämä lomautus kenenkään oma valinta ole. Viimeistään vapaapäivänäni tarttuisin kyllä imuriin jos tarvetta, hoitaisin tiskit ja tekisin ruuat. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos toinen on kotona, hoitaa hän kotityöt suurimmilta osin. Jos toinen on töissä ja toinen kotona niin miksi työpäivän päälle pitää tehdä hommia kun toisella on ollut päivä aikaa.

Tällä hetkellä olen vauvan kanssa kotona, mies tyhjentää tiskikoneen ehkä viikonloppuna kerran, hoitaa lumityöt ja vanhemman lapsen iltajutut.

Jos olisin työttömänä kotona, en vaatisi noitakaan tekemään.

Toki tuo tilanne jossa mies itsekseen on kotona ja sotkee paikat on eri. Silloin vaatisin siivoamaan jälkensä.

Joskus aiemmin kun oltiin molemmat töissä eikä ollut lapsiakaan vielä, aloin raahaamaan kaikki olkkariin jääneet tölkit, tiskit ja roskat miehen tietokonepöydälle niin ne alkoi löytämään oikean paikkansa. Ja suhteen alussa kun alkoi valittaa et hän ei tee sitä tai tätä kun häntä ei sotku haittaa, jätin pesemättä hänen pyykkinsä kun enhän mä niitä ole käyttänyt.

Pikkuhiljaa 10v aikana viestit alkaa mennä perille...

Kuulostaa siltä, että miehesi ei elä parisuhteessa vaan koirakoulun kennelissä.

Aaa totta, pitääpä koittaa näitä myös meidän koiriin!

Mutta joo, kyllähän nuo lapselliselta kuulostaa, mutta kyllä me aika lapsia silloin suhteen alussa oltiinkin.

Vierailija
24/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat ovat olleet noin jo ennen lomautasta, niin miksipä sen miehen tarvitsisi muuttua? Sinä kuitenkin teet asiat, vaikka hän ei tekisi.

Vierailija
25/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tämä olisi provo? Kukaan ei tällä hetkellä ole työttömänä/lomautettuna? :D

Jos toisinpäin miettii, niin en itse kehtaisi hoidattaa kaikkia kotitöitä toisella. Ei tämä lomautus kenenkään oma valinta ole. Viimeistään vapaapäivänäni tarttuisin kyllä imuriin jos tarvetta, hoitaisin tiskit ja tekisin ruuat. Ap

Älä nyt viitsi. Höystämisesikin on läpinäkyvää. Mikset kokeile välillä jotain ihan uutta tulokulmaa tän ikuisen ”mies toimii/tekee väärin/jättää tekemättä, onko muilla samanlaista”-konseptin sijaan?

Vierailija
26/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään puhdasta astiaa ei ole jäljellä, mies kaivaa muovisen retkeilyhaarukan tai kertakäyttöastiat esiin. Eli sellainen tilanne täällä. Ap

Joopajoo.

Vierailija
27/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Höystämisesikin on läpinäkyvää. Mikset kokeile välillä jotain ihan uutta tulokulmaa tän ikuisen ”mies toimii/tekee väärin/jättää tekemättä, onko muilla samanlaista”-konseptin sijaan?

Sori, mutta nyt en kyllä ymmärrä. Pahoittelut jos elämäni vaikuttaa provolta :D ap

Vierailija
28/28 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies on vaan tosi laiska. Kun keskustelette niin ymmärtää kyllä jutun ja ehkä jopa aikoo tehdä asialle jotain (sitte joskus). Aina on kuitenkin mukavampaa katsoa telkkua, maata sohvalla jne. Veikkaan ettei kovin helpolla muutu. Ja oikeasti saattaa nytkin kuvitella että kyllä hän tekee kuitenkin aika paljon (jos kuvittelee niin olleen entisessäkin suhteessa vaikka on noin laiska)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi