En uskalla nykytiedon valossa ottaa astra zenecan rokotetta
Ja se on juurikin tuo mikä työnantajan puolesta tullaan antamaan. Mitä jos en ota. Tarkoittaako se etten sitten saa mitään rokotetta missään vaiheessa? Vai voinko myöhemmin kun kaikki halukkaat on rokotettu, saada vaikka omalla kustannuksella toisen valmistajan rokotteen?
Kommentit (59)
No älkää ottako. Kyllä halukkaita löytyy. Pääasia, että rokotteet saadaan käytettyå ja rokotekattavuus suureksi. Älkääkä levittäkö pelkoa. Meidän kaikkien etu on, että mahdollisimman moni rokotetaan pian.
Eipä kelpaa itsellenikään juuri tuo merkki. En ota DNA rokotteita. Noiden toimintamekanismi on erilainen kuin rna rokotteilla tai perinteisillä rokotteilla.
Minä olen ottanut ja onnellinen siitä.
1 riskiryhmää ja keuhkolääkärin mukaan itselläni covid saattaisi olla todella hankala.
Laskimotulpan riski ilman koronarokotettakin on vähintään 22/3 miljoonaa. Jos rokotetussa vöestössä on tulppia tilastollisesti yhtä paljon kuin rokottamattomassa, syy ei ole rokotuksissa.
Vierailija kirjoitti:
1 riskiryhmää ja keuhkolääkärin mukaan itselläni covid saattaisi olla todella hankala.
Toki, olisihan se ikävä myöntää että teit ehkä virheen, jota ei saa tekemättömäksi...
Mutta uskallat ottaa samalta taholta (THL) joka vielä eilen vakuutti tätä Astra Zenecan rokotetta "turvalliseksi", niin uskallat ottaa tältä samalta taholta toisen rokotteen jota se niinikään sanoo turvalliseksi...?
Mä vaadin saada sputnikin tai jenkkiläisen Johnsonin rokotteen. Niihin on luottamusta. Jos en saa valita, niin en ota koko rokotetta.
Mikä siinä on vaarallista sitten? Eikö tuo Astra Zeneca ole se josta saa parhaimman immuniteetin koronaa vastaan, jopa niitä muunnoksia vastaan. Eli parempi kuin muut rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Laskimotulpan riski ilman koronarokotettakin on vähintään 22/3 miljoonaa. Jos rokotetussa vöestössä on tulppia tilastollisesti yhtä paljon kuin rokottamattomassa, syy ei ole rokotuksissa.
Itse koronakinhan muuten aiheuttaa noita veritulppia. Eli jos niihin on riski niin koronan sairastaminenkaan ei ole kyllä hyvä idea.
Mikset uskalla? Itse en ole perehtynyt yhtään näihin rokotuksiin. En jaksa enää lukea koronauutisia ollenkaan.
Jos veritulppariski huolettaa, niin laita tukisukat jalkaan ja nouse välillä liikkeelle rokotusta seuraavan vuorokauden tai parin ajan. Niistä ei ainakaan ole haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 riskiryhmää ja keuhkolääkärin mukaan itselläni covid saattaisi olla todella hankala.Toki, olisihan se ikävä myöntää että teit ehkä virheen, jota ei saa tekemättömäksi...
Alapeukuista päätellen muutama muukin on ottanut jo rokotuksen.
Ole ap. ottamatta äläkä tule tänne päätäs aukomaan!
Mä taas en uskalla mitään muuta ottaakaan. Pelottais ottaa joku muu rokote, joka ei edes tehoa varianteille mut silti saan mahdollisesti rokotekomplikaatiot. Jos otan riskin ja rokotteen, haluan sen myös suojaavan mua, jopa vaarallisilta varianteilta.
Sain rokotteen ja olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
No älkää ottako. Kyllä halukkaita löytyy. Pääasia, että rokotteet saadaan käytettyå ja rokotekattavuus suureksi. Älkääkä levittäkö pelkoa. Meidän kaikkien etu on, että mahdollisimman moni rokotetaan pian.
Mä luulen ettei seoo kenenkään etu. En aio kokeilla mitään rokotetta enkä pidä maskaikaan. En nimittäin halua lietsoa pelkoa ja esittää olevani peloissani, sillä jos pelko kasvaa liiaksi, siitä seuraa monia hätiköityjä päätöksiä: voi esimekriksi ruveta tekemään mieli rokotetta, ja rokotekokeiluaan voi myöhemmin katua...turhaan
Inovion rokotetta odotellessa. Tosin todennäköisesti vasta loppuvuodesta saa hyväksynnät.
en kyllä uskalla minäkään sitä ottaa. en halua astrazenekaa enkä sputnikkia.