Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sunnuntai ahdistus, miten päästä yli?

Vierailija
14.03.2021 |

Minua on aina vaivannut sunnuntaina alkava ahdistus. Seuraava työviikko ahdistaa, vaikka töissä on ihan mukavaa. Nyt ahdistusta lisää se, että työpaikalla aika ajoin todettu koronaa. Mitä mukavaa tekemistä ehdottaisitte tälle päivälle ja tulevaisuuden sunnuntaille? :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sunnuntain on pelastanut Aikuiset sarja areenasta. Aivan hulvatonta katsottavaa! Mutta koita jotain hyvää sarjaa ja suklaata.

Vierailija
2/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat rennosti tietysti ja mietit valmiiksi miten toimit työssä aamulla siis rutiinit haltuun ja jumppaat verryttelet tuuletat asunnon peset pyykit ja aikaisin nukkumaan. Muista Jeesusta jos olet kristitty .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vuorotyöhön niin kohta alkaa arjet ja pyhät olemaan ihan samanlaisia. Viikonloppu ei eroa muista viikonpäivistä kun vapaat on miten sattuu.

Vierailija
4/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielaise pullollinen koskenkorvaa.

Vierailija
5/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan tuon ahdistuksen jo tosi kaukaa, ihan nuoruudesta. Sunnuntaisin tuli silloin Beverly Hills, Frendit ym. Kunnon sarjaputki. Muistan miten se sai hyvälle mielelle. Joten hyvälle sarjalle täältä piste! Itsellä tapana myös käydä sunnuntai-iltapäivänä pitkällä kävelyllä ja kuunnella äänikirjaa. Auttaa varmasti. Joku jännä juttu sunnuntaissa on. Jotenkin tosi tylsä päivä ja kestää pitkään.

Vierailija
6/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sunnuntain on pelastanut Aikuiset sarja areenasta. Aivan hulvatonta katsottavaa! Mutta koita jotain hyvää sarjaa ja suklaata.

Minäkin kattelen AIKUISTEN kakkos kautta. Hauska ja niin ärsyttävä samaan aikaan.

Vierailija
7/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö salmiakkia ja lämmitä sauna.

Vierailija
8/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna toimii joka päivä, myös sunnuntaisin!

Vierailija
9/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama fiilis tänään. Ajattelin liikunnan auttavan. Kävin kävelyllä, tein punttitreenin, mutta olo yhtä maassa kuin aamullakin. Aloitin hyvän kirjan lukemisen, mutta keskittymiskyky on tiessään.Tuntuu, että koronan tuomat rajoitukset alkavat omalla kohdallani vasta nyt menemään oikein voimalla ns. ihon alle. Omalla työpaikallani myös koronatapauksia ja turvavälejä ei voi pitää. Itkettää ja ahdistaa : (

Vierailija
10/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti syitä, miksi ahdistaa? Sanoit että pidät työstä. Onko jotain mihin voisit vaikuttaa itse, että työ muuttuisi vielä mielekkäämmäksi. Muista, että kun selviät maanantaiaamun herätyksestä, sen jälkeen kaikki alkaa rullaamaan! Halaus!

Vierailija
11/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntait on kyllä perseestä. Minusta pyhäpäiviä ei tarvita lainkaan vaan kaikki päivät vois olla arkipäiviä ja liiketoiminta ym. rattaat saisivat pyöriä joka päivä.

Vierailija
12/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan kuin Garfield konsanaan että I hate mondays mutta kyllä se pysähtynyt sunnuntai on viikon masentavin päivä. Oli krapulaa taikka ei. Maanantaina on jo arki käynnissä ja paljon parempi fiilis.

Vierailija
13/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tätänykyä on kauppojen aukiolot vapautettu ja voi myös sunnuntaina käydä ruokaostoksilla. Ennen oli ainoastaan kioskit auki sunnuntaisin ja pitkät jonot niissäkin. Perus kävelylenkki, sauna ja elokuva toimii aina.

Vierailija
14/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen korona-aikaa näin ystäviä jossain kahvilassa. Nyt on samanlainen ahdistus päällä, päivä tuntuu niin pitkältä. Joskus olen nähnyt kaveria kävelylenkillä. Yleensä katon jonkun kivan leffan.

Vierailija
15/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä huono neuvo.

Vierailija
16/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pyöritin kaupoissa, jos ei koronaa olisi. Sunnuntai olisi siihen juuri täydellinen päivä. Kotona jostain syystä ahdistaa sunnuntaisin :D Hyvä että muitakin!

Vierailija
17/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena/ nuorempana tunsin ihan samaa. Tosin vasta nyt vuosia/-kymminiä myöhemmin olen kuullut sille nimen. Ja ymmärtänyt että muutkin potevat sitä.

Silloinkin helpottavana toimi tv-sarjat, maanantaiaamun "kuivaharjoittelu". Iän myötä on helpottanur. Nyt kun teen nelipäiväistä viikkoa, olen todennut että maanantai on paras vapaapäivä. Ei perjantai.

Vierailija
18/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä huono neuvo.

Kuitenkin laillinen ja oikeasti toimiva. En itse osta ikinä kossua kun siinä on mielestäni huono ominaismaku. Päihteet on ainoa mikä tehoaa sunnuntai tai muuhunkaan masennukseen. Tekisi niin mieli saikuttaa. V tun työ.

Vierailija
19/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin "sisällöntuotannon ammattilaisena" säästän sunnuntaille ainakin yhden homman, johon menee pari-kolme tuntia heti aamusta. Sen jälkeen on noheva olo ja parhaassa tapauksessa se kiireisin homma tehtynä enne kuin kaikki räjähtää käsiin. Lauantait oon reporankana kyykkyviinin kanssa, tosin ensin hoida ostokset ja pahimmat siivoukset. Toimii; en tiedä, miksi. Enkä siksi oikeastaan voi suositella kenellekään. 

Vierailija
20/30 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, ja vielä loma loppuu..

Kiitos Aikuiset-vinkistä!