Ostin tänään 5 kg:n perunakassin K-citymarketista. Maksoi vain 1€!
Ensimmäinen tarjous pitkään aikaan K-citymarketissa, missä hinta oli kohdillaan!
T. Lidl-mies.
Kommentit (30)
Mahtavaa! Minäkin haluan euron potut. Noilla elää tosi pitkään.
Siinä jäi tuottajalle monta senttiä. Not.
Mä oon aina sanonut että jos tulen köyhäksi niin syön perunaa, sipulia ja kananmunia. Niitä saa 100€:lla niin paljon ettei kuukaudessa pysty syömään. Pelkästään noista aineksista saa kymmeniä eri ruoka-annoksia.
Ostitko siihen kassiin myös perunoita?
Miten saa vaan säilymään tuommoisen kasan?
Vierailija kirjoitti:
Miten saa vaan säilymään tuommoisen kasan?
Höpsö
Jotain mauttomia kumiperunoita jo tässä vaiheessa vuotta
Mun mies toi myös tuon euron perunasäkin.
Tykkään perunasta, mutta siitä tulee maha kipeäksi. Pernalastut ovat ainoa, mitä pystyn syömään.
Hyvä ostos.
Perunasta saa monipuolista ruokaa mielettömät määrät.
Ne ovat keittojen pohja, niistä voi tehdä laatikoita, myös pelkkää perunalaatikkoa sipulin ja munamaidon kanssa, samoin pieni määrä jauhelihaa, soijarouhetta, mitä tahansa kalaa tai lihaa tai juureksia jne.
Keitettyjä perunoita voi syödä myös sellaisenaan leivän päällä, kun ripottelee suolaa päälle.
Keitettyjä perunoita voi käyttää erilaisiin salaatteihin.
Keitety perunat voi paistaa sipulin ja muun kanssa. Käyttää munakkaisiin.
Voi tehdä perunamuusia ja ylijäämän voi käyttää sämpylöihin tai muuhun.
Voi tehdä myös kuorellisia uuniperunoita. Ja perunalle voi keksiä mitä maukkaumpia kastikkeita ihan itse.
Peruna on ollut mun talouteni perusruoka jo pitkään.
Tuskinpa olisin pienillä tuloillani edes pysynyt hengissä ja perusterveenä ilman perunaa.
Perunapussin varmaan ostit. Perunakassi :DD!!
Vierailija kirjoitti:
Perunapussin varmaan ostit. Perunakassi :DD!!
5 kg on jo kassi.
T. Eri
Minäkin ostin tuon K- Citymarketin 5 kg:n perunasäkin eurolla.
On nyt perus ruokapohjaa pitkäksi aikaa. Säilyy tietyn ajan jääkaapin vihanneslaatikossa.
Ja itse teen siitä ruokaa pakasteeseen ja näin mulla on valmista ruokaa aina pakkasessa, kun on huonoja ja väsyneitä päiviä, jolloin ei oikein jaksaisi alkaa ruokaa tekemään alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina sanonut että jos tulen köyhäksi niin syön perunaa, sipulia ja kananmunia. Niitä saa 100€:lla niin paljon ettei kuukaudessa pysty syömään. Pelkästään noista aineksista saa kymmeniä eri ruoka-annoksia.
Vähän kun näkee vaivaa niin pelkästään perunasta saa kymmenkunta eri variaatiota.
-lohko
-uuni
-ranskalainen
-muusi
-keitetty
-tikku
-paistettu
-kuutio
-sipsi
-piirakka
Ja noihin kun ottaa 3-5 lisuketta niin ruokia on satoja!
Vierailija kirjoitti:
Eikös peruna lihota?
Ei yksi peruna lihota. Jos lihot, syöt sen perunan kanssa liikaa muita energiapitoisia ruoka-aineita.
Hyvä tarjous kyllä. Miten aiot käyttää?
Itse en osta noin paljon kerralla, kun itseni tuntien syön sitten seuraavina päivinä itseni ähkyyn uuniperunoista ja muusista. Ahdisraisi myös heittää pois.
Isommalle taloudelle kätevämpää.
Oho. Ellei itselläsi ole ni lainaa kirjastosta/googleta reseptejä = perunasta voi tehdä yllättävän paljon erilaisia ruokia.